Jump to content
Annons

Limitera ljudet som min mic tar upp?


Jagers

Recommended Posts

Kan man limitera ljudet som min mic tar upp?

Har en Samson c01.

Använder den i t.ex. Skype, och grabbarna hör mig när jag och mamma pratar om extremt pinsamma saker en trappa ned och 50 meter bort, är det genom skype-inställningarna jag limiterar detta eller kan jag ändra det på nått annat sätt?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hur funkar det med folk som spelar på konserter osv då? hur kommer det sig att deras sång-mikrofoner inte plockar upp ljudet från basen/trummorna/alla andra ljud så det blir rundgång?

har dem speciella mikrofoner som bara fångar upp ljudet som är inom 4 cm avstånd från mikrofonen?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Micken tar ju upp det starkaste ljudet, sitter den i en bastrumma följer nästan inget av de andra ljuden med. Men är det tyst i ditt rum och du pratar en trappa ner om pino saker med modern, då är det risk att det hörs... Skulle du haft en tv med påskruvat ljud på i ditt rum hade knappast det ni pratade om en våning ner hörts....

Vad var det som var så pinsamt? 😆

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

hur funkar det med folk som spelar på konserter osv då? hur kommer det sig att deras sång-mikrofoner inte plockar upp ljudet från basen/trummorna/alla andra ljud så det blir rundgång?

har dem speciella mikrofoner som bara fångar upp ljudet som är inom 4 cm avstånd från mikrofonen?

Sen använder man även något som kallas Expander. Fungerar ungefär som en gate fast inte lika brutalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...