Jump to content
Annons

KISS-Festival!


aROCKER

Recommended Posts

Eftersom det står lite still på festivalfronten så är det enda raka att köra en med klassmusik, hehe!

Lämna in ert bidrag via skickafilen/sprend till magnus.jgbring@bredband.net innan 6/10 Vi kör på Mp3:or i tävlingen 224kbps

Tanken med tävlingen är att vi forummedlemmar ska skapa dom "borttappade" spåren till det första tecknade omslaget då tecknaren missuppfattade att KISS faktiskt hade bytt dräkter till den lite hårdare Destroyer-dräkten.

Spåren kanske inte är så orkestrala som dom blev på Destroyer...kanske mera jordnära boogierock som KISS gjorde innan Destroyer.

Samarbeten är helt OK...ta även hjälp av icke medlemmar.

Låtarna presenteras anonymt för att inte det ska bli eventuell påverkan.

Hur många bidrag som helst får man skicka in.

Efteråt så kollar jag med nån forummedlem som kanske vill mastra ihop dom så gör jag omslag om nån vill göra en grym CD till sig själv i julklapp, hehe!

Sjunger man så görs det på engelska.

EDIT:

Efter diskussion med Valle så började han och jag att känna att det blir vilken metal som helst om man inte sätter en RAM för det hela och det var framförallt inte min tanke med detta.

Lyssna gärna in er på DESTROYER...en orkestral produktion utan att för den skull tappa ROCKBALLARNA!

Sikta in er på KISS hur dom lät fram till -77 så kommer vi att få en brutal ROCK-kompilation!

http://www.kenkellyf...t.com/kiss.html

post-17279-0-37219800-1344789296_thumb.jpg

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 139
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Hipsterloffot (oregistrerad)

Roligt!

Om någon/några vill ha hjälp med basspel ställer jag gärna upp!

Redigerat av Hipsterloffot
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra insinativ.

Måste ju passa dig med tanke på hur vissa spår låter på "Destroyer"...du har ju "Great expectations" som är nåt du skulle kunna komma upp med.

Ni behöver inte föranmäla men kul att ni hintar om bidrag...funderar på om Demonproducenten kan mastra eller Joachime om dom inte är nerlusade med annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan! Jag har så lite tid över nuförtiden... 🙁

Jag tycker hursomhelst att detta är den mest "festivaliska" idén på länge. Gubbigt eller inte, KISS är ändå ett band som har levererat en bred musikkatalog både vad gäller antal låtar och varierande stilar. Många känner inte till detta eftersom kännedomen begränsar sig till vad som spelas på Rockklassiker etc, exempelvis "I was made for loving you", "Heavens on fire" och "Detroit rock city" – vilka, bortsett från den senaste, är riktiga stolpskott i jämförelse med vad KISS har levererat sedan starten 1973. I sitt bagage har KISS allt från boogie-rock till grunge, från danspop till temamusik, från blues till disco...

Vad gäller tävlingen, så finns dock en orättvis fördel som gynnar festivalgeneralen (om han nu har för avsikt att delta). Alla vet ju att han är en mästare i att återskapa inte bara det typiska KISS-sound som bandet svängde sig med de första karriärsåren, utan även låtstilen. Så med en liten flirt ber jag festivalledningen om ett övervägande att låta bidragen spänna över 1973-1982, istället för utannonserade 1973-1975. Då tror jag att intresset kan öka (eftersom det medför fler stilar som deltagarna kanske är mer hemma på).

Oavsett – bra val, my main aROCKER!

Jag ska med spänning följa festivalen, och jag tänker skriva låååånga recensioner. Dessutom tippar jag att detta blir forumets största festival sedan starten.

Yours truly,

ACE Is God,

Valle

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan det vara en idé att göra så...det var bara mest för att jag ville knyta ihop det med den lite roliga anekdoten att Ken Kelly fick göra om vinylomslaget och det var ju även som bekant kopplat till att det första var för våldsamt med den mera tydligt brinnande staden i bakgrunden. (har vi tänjt på gränserna för omslag sedan dess!?:-)

Härmed så klubbar jag Valles tillägg på att det kan gärna få spänna över fler tidsåldrar...vi kör på KISS som dom även lät -82...men tänk på att då blir det rätt så vanlig metal där flera hade det uttrycket, kör man det tidigare åren av KISS så finns det rätt mycket som är trademarks för KISS.

Link to comment
Dela på andra sajter

men tänk på att då blir det rätt så vanlig metal där flera hade det uttrycket, kör man det tidigare åren av KISS så finns det rätt mycket som är trademarks för KISS.

Givetvis måste bidragen rimligen återkoppla till KISS. Väljer man den hårdare perioden 1982 så bör ju bidraget på ett eller annat sätt föra tankarna till Creatures of the Night. Att komma dragandes med en The Number of the Beast-låt blir ju fel.

(Fan, jag skulle kanske ha bett om 1973-1979 istället... 😉)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå...men det är svårare i mitt tycke att fånga in den tidseran av KISS.

Men som sagt, kan nån göra ett spår som får mig att känna...shit, denna hade platsat på Creatures ljudmässigt ja då blir det ju nästan per automatik en vinnare, hehe!

Vi märker väl, huvudsaken medlemmar börjar vara lite kreativa och inte bara tjaffsar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli skitkul, har börjat lyssna in mig för att få inspiration! Bra att du breddade festivalen, minns AC/DC festivalen https://www.studio.se/index.php/topic/82675-festival-35-acdc-roestningstraad/ vars bidrag varierade över hela deras karriär. Denna festival har helt klart potential att bli en lika stor succe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli skitkul, har börjat lyssna in mig för att få inspiration! Bra att du breddade festivalen, minns AC/DC festivalen http://forum.studio....oestningstraad/ vars bidrag varierade över hela deras karriär. Denna festival har helt klart potential att bli en lika stor succe!

Vilken platta börjar herrn att lyssna in sig på då...Hotter than hell, Dressed to kill!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Halvt på ämnet:

Väntat lite på Destroyer Deluxe och såg låtlistan på CDON. Hmm... Jag hade kanske förväntat mig lite för mycket ett nytt omslag och ett "nytt" spår, vih? Det finns ju massor med godsaker från Destroyer-sessioner som kunde lagts in där men nopes. Surt som bara den, det är nog inte direkt ett givet köp längre. 'Remixat' jo för fan, det behövs verkligen... *kräks*

Skulle gärna vara med i festivalen men lär mest troligt inte hinna. Och skulle jag hinna så skulle jag förmodligen inte hitta någon som hann sjunga åt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, hittar jag rätt låt så ska jag delta. Kiss har ju gjort en fantastisk låt som vore kul att "överraska" med.

Fast visst är du med på att du inte kan köra cover, det ska vara egenhändigt skrivna som får en att känna Kiss-produktion om det!?
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast visst är du med på att du inte kan köra cover, det ska vara egenhändigt skrivna som får en att känna Kiss-produktion om det!?

Nej det blev jag varse om nu. Ser också det om jag läser din första tråd lite mer nogrannt. Undrar om det blev enklare eller svårare nu ? Jag provar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det blev jag varse om nu. Ser också det om jag läser din första tråd lite mer nogrannt. Undrar om det blev enklare eller svårare nu ? Jag provar.

Vad kul...testa och kör hårt!

Ajaj...ser att jag måste diskvalificera therocker redan...Animalize...HUGA! för dåligt och för sen skiva, hehehe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju ingen mening med att försöka låta som Kiss gjorde när de var som sämst så givetvis blir det ju de tidiga plattorna som jag hämtar inspiration från.

här kommer lite inspiration:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjohoo, fyfan vad kul! KISS är mina gudar och jag har varit benhårt fan sedan barndomen!

Jag ska sätta mig och se om jag kan knåpa ihop något!

Fråga: När det gäller låtar som låter KISS anno 1982, pratar vi enbart "Creatures of the night" eller även de fyra studiospåren från "Killers"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Även Studiospåren från Killers

...tänk på att ju närmare du drar produktionen mot senare KISS, ju närmare "allmän" metal kom dom...så det blir ju svårare att hitta fram till den karatäristiska KISS-soundet med senare årtalens metal-KISS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...