Terror Postat 11 augusti 2012 Postat 11 augusti 2012 (redigerat) Som rubriken lyder, vilken medlem hĂ€r har imponerat pĂ„ dig mest? Det kan handla om en nybörjare som har utvecklats graciöst under en kort tid, eller varför inte en studiorĂ€v som levererat nĂ„got förjĂ€vligt? Jag har sjĂ€lv inget exempel Ă€nnu, letar fortfarande efter nĂ„gon đ Glöm inte att motivera varför! Om det handlar om lĂ„tar som har imponerat, berĂ€tta dĂ„ gĂ€rna vilken. Redigerat 12 augusti 2012 av Terror
Jon Rinneby Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 (redigerat) Elof eller Jahala đ mvh Jon Redigerat 12 augusti 2012 av Yllet
Terror Postat 12 augusti 2012 TrĂ„dstartare Postat 12 augusti 2012 Glömde skriva att ni gĂ€rna fĂ„r motivera varför. Har dem hjĂ€lpt er med kunskaper, eller Ă€r det en lĂ„t som imponerat? OM det handlar om lĂ„tar sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna berĂ€tta vilken (och enventuellt lĂ€nka) sĂ„ vi andra kan fĂ„ ta del av det đ
Mojje Cruncher Andersson Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Om jag klarar av att imponera mig sjÀlv minst en gÄng om dagen....... Dude....!? WTF?
therocker Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Nr 1: Claes, stÀndigt nÀrvarande och delar snÀllt med sig av det han kan. Tjafsar aldrig Sen Àr det ett gÀng som fÄr dela pÄ andraplatsen: Wellness music, ungefÀr samma motivering som Claes, verkar otroligt kompetent inom akustik och studiobygge. Joachime och Linus tillför mycket och ofta. Valle, tjafsar alltid. Förutom att liva upp forumet sÄ finns en hel del kunnande ffa gÀllande REAPER! aROCKER, mÄlmedveten och fokuserad pÄ att nÄ sitt sound, har utvecklats grymt pÄ mixomrÄdet sista Äret! En jÀvel pÄ att hitta sköna melodislingor. 2
DrivKraft Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Kebunator. Hans album spelas sen ett par mÄnader fortfarande flitigt hÀr. Stor inspiration Àven om jag inte gör liknande musik. http://www.youtube.com/user/kebunator Claes Han Àr kunnig, saklig och verkar ha en ödmjuk instÀllning. Rabieshund. Killen har levererat nÄgra riktigt intressanta stycken som jag fortfarande lyssnar pÄ. "Mayfly" Àr en av de bÀsta lÄtarna jag hört och lÀtt topp 3 av det bÀsta jag hört pÄ det hÀr formet. Miklo Ett nytillskott som intresserar mig. Tech-House producent som kan bli hur bra som helst. MÄnga klassiska/typiska detaljer men svÀnger det sÄ svÀnger det. Nuff said. Fridens Anders 1
Elias Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Claes - Kan sÄ otroligt mycket, alltid hjÀlpsam med en ödmjuk instÀllning. Rabieshund - Sjukt talangfull och har nog varit den som laddat upp dom bÀsta lÄtarna jag hört hÀr pÄ forumet. Sonefors - Den som, vad jag vet och i mina ögon verkligen har lyckats hÀr pÄ forumet. Har gett bra tips tack vare sin insyn i branschen. 2
Naymari Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Wellness Music - Fy satan vad den killen kan! Hans studiobyggar och akustikkunskaper Àr mindblowing!
Claes Holmerup Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 (redigerat) Jag bugar mig ödmjukt i stoftet och slickar i mig berömmet lika stolt som en katt slickar sig om munnen nĂ€r den har svalt husses kanariefĂ„gel... đ Tack sĂ„ hemskt mycket för berömmet. Jag tycker det Ă€r kul att försöka hjĂ€lpa till nĂ€r jag har nĂ„got att komma med, sĂ„ det glĂ€djer mig att jag ocksĂ„ kan lyckas med att hjĂ€lpa till ibland och dela med mig av det jag har snappat upp under alla Ă„r. đ En som jag tycker var vĂ€ldigt synd att han försvann frĂ„n forumet, Ă€r Gilbert - som var dĂ„tidens akustik-kung. Den rollen har dock Wellness tagit över med den Ă€ran - och dessutom med lite mindre perfektionist-attityd, sĂ„ dĂ€r Ă€r en riktig klippa att luta sig mot! đ Redigerat 12 augusti 2012 av Claes
wellness music Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Ăr det nĂ„got som jag blir "imponerad" av sĂ„ Ă€r det hela forumet och alla medlemmar. Det finns sĂ„ otroligt mycket bra input att snappa upp i de flesta inlĂ€gg egentligen (förutom tjafsen förstĂ„s). Jag som tillhör "oldschool" och analoga grejjer ska ju gĂ„ över till digitalt helt och hĂ„llet nu och jag blir fascinerad över all kunskap som sĂ„ mĂ„nga har av datorer, drivrutiner mm mm. Jag har kört Protools sedan det kom och kan programmet bra, men sĂ„ fort det ska uppdateras osv. har jag överlĂ„tit det till andra omkring mig som kan det dĂ€r mycket bĂ€ttre Ă€n vad jag kan. HĂ„ller pĂ„ att försöka komma ikapp och lĂ€ra mig... Hoppas pĂ„ god hjĂ€lp frĂ„n er framöver. đ Ja Claes, du Ă€r ju som en musikwikipedia. Ja, det var synd att Gilbert försvann. Hans teoretiska kunskaper Ă€r ju makalösa. Inom akustiken skulle jag vilja lyfta fram CBorg som kan otroligt mycket. Ăven adrumdrum, Chruncher mfl. mfl. Tack för fina ord! // Björn
mietek Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Valles debattskills Àr inte att leka med, hans gamla signatur "idiot men smart" Àr klockren. I övrigt: Claes. Motivering: Hur ORKAR man vara sÄ saklig och trevlig bland alla dÄrar hÀr?!
Guitar Nilsson Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Claes, Joachime och Wellnes om man nu ska nĂ€mna nĂ„gra. Att Gilbert jagades hĂ€rifrĂ„n av otrevliga skithögar Ă€r ju bedrövligt. Hoppas du lĂ€ser Gilbert, du Ă€r saknad av mĂ„nga! Sen imponeras jag av alla nybörjare som törs lĂ€gga ut sina verk Ă€ven om det inte Ă€r Pink Floyd-klass pĂ„ ljudet. Fler borde vĂ„ga det, man missar ju sĂ„ lĂ€tt sjĂ€lv Ă€ven det helt uppenbara. Skulle vilja nĂ€mna en gitarrist ocksĂ„ helt grym, men kommer inte pĂ„ nicket, han Ă€r nog mest verksam i grannforumet KR. PS Oldsberg imponerar oxĂ„. Utan honom inget forum va? đ
FreddeHstd Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Claes, för hans stora kunskap och genuina glÀdje i att hjÀlpa folk!
Lundin Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Vet inte om jag imponeras av nÄgon sÀrskild om vi pratar musikproduktion Àven om det finns nÄgra som Àr dÀr och nosar och mÄnga som har skills.. och det inom mÄnga skilda genrer. Skulle kunna nÀmna ett par som jag tror kommer slÄ igenom men det var inte det trÄden skulle handla om. Jag roas av Crunchar'ns sÀtt att leverera "Tutorial videor".. Har kollat ett par gÄnger pÄ och garvar varje gÄng Ät "hur man programmerar metaltrummor- videon" han gjort.. VÀl informativ som samtidigt Àr kul att se pÄ vÀxer inte pÄ trÀ'n. Verkar vara en trevlig och ödmjuk snubbe. Verkar kunna sin Metall. Det vore vÀl fel att inte nÀmna Claes Àven om jag personligen inte diskuterar sÄ mycket teknik med honom.. förstÄr inte heller den vart han fÄr all tid till att hÀnga pÄ forumet, men tur för mÄnga som behöver kunnig hjÀlp att han gör. JoachimE: kÀnns som man kÀnt honom hela livet pÄ nÄt sÀtt sen den dagen för mÄnga Är sen vi alla trÀffades IRL för första gÄngen.. och den dÀr gemytliga kvÀllen vi samlades ett gÀng i Helter Skelter studion och Re-ampade genom massa mikrofoner.. kul och lÀrorikt.. kÀnns som han utvecklats oerhört sen den dagen. teknisk och ödmjuk.. nÀstan som ett KinderÀgg. Jag imponeras alltid av folk som kan sin sak och samtidigt vÄgar vara ödmjuka och inte en tÀnker tanken pÄ att försöka hÀvda sig i situationer dÀr det finns "konkurrens".. SÄnt smÀller alltid jÀvligt högt.
Sonefors Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Claes - Kan sĂ„ otroligt mycket, alltid hjĂ€lpsam med en ödmjuk instĂ€llning. Rabieshund - Sjukt talangfull och har nog varit den som laddat upp dom bĂ€sta lĂ„tarna jag hört hĂ€r pĂ„ forumet. Sonefors - Den som, vad jag vet och i mina ögon verkligen har lyckats hĂ€r pĂ„ forumet. Har gett bra tips tack vare sin insyn i branschen. Tack sĂ„ mycket Elias. Bara glad om jag kan hjĂ€lpa till đ
Die Hard (oregistrerad) Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Jag Àr vÀl rÀtt bra? *host, host*
Neosus Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Jag Àr vÀl rÀtt bra? Enda vettiga personen pÄ hela forumet. Du borde skapa en kram-trÄd.
sadomachine (oregistrerad) Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Claes och Cruncher, och Gilbert innan han försvan".
Teknikfreak Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Jag tycker oxĂ„ jag e bra - rĂ€tt allround! Klarar mej bra i de flesta situationer, oavsett om det gĂ€ller live, studio eller bygga datorer đ
CHAE Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Enda vettiga personen pĂ„ hela forumet. Du borde skapa en kram-trĂ„d. +1 đ sĂ„klart! Skapade inte Sadam en "dagens ros"-trĂ„d en gĂ„ng? đ * * * Okej, efter lĂ„ngt och moget övervĂ€gande sĂ„... Claes-Yoda Ă€r nĂ€stan sjĂ€lvskriven i dessa sammanhang. Wellness likasĂ„. TĂ€nk om de dĂ€r bĂ„da slog sig ihop och drog igĂ„ng en studio. Holy crap, vilket drag det skulle bli (forum-medlemmar fĂ„r 15% off sĂ„klart đđ ). Att de hĂ€r bĂ„da gör vad de gör och Ă€ndĂ„ lyckas hĂ„lla sig sĂ„pass ödmjuka, tĂ„lmodiga och stillsamma Ă€r, för mig, rent otroligt. Det Ă€r nĂ€stan sĂ„ de permanent borde skrivas in idet periodiska systemet. Andra som jag vill lyfta fram Ă€r; debatt (som tyvĂ€rr har lĂ€mnat forumet). En kraft att rĂ€kna med helt klart. Har fĂ„tt mig att flera gĂ„nger ifrĂ„gasĂ€tta mina egna principer. Dessutom kul att diskutera med. Neosus som inte bara Ă€r en jĂ€vel pĂ„ att fika (aren't we all förresten), utan ocksĂ„ Ă€r jĂ€vligt skillad pĂ„ durspel samt lirar och skapar blues pĂ„ ett sĂ€tt som om det inte fanns nĂ„gon morgondag. SadamJR Ă€r, vad Ă€n de flesta mĂ„ tro eller tycka, en förbannat skön tjomme tycker jag. Har fĂ„tt en konservativ nörd som mig sjĂ€lv att öppna ögonen för ett nytt band. Det var lĂ€nge sedan som nĂ„gon gjorde det. Memphis som inte bara Ă€r en vĂ€ldigt sympatisk kille utan Ă€ven har kommit upp med rent otroliga kompositioner. Har inget direkt att peka pĂ„ men en gĂ„ng postade han ett fantastiskt stycke som osade Zimmer men som Ă€ndĂ„ hade Memphis personliga prĂ€gel. Grymt! Dessutom sjukt bra pĂ„ gitarr. Att inte nĂ€mna Valle Ă€r nĂ€stan knas i sig. Mietek nĂ€mnde hans catch phrase "Idiot men smart" som Ă€r duktigt klockers. Kom igeeeen, killen Ă€r skillad pĂ„ mycket utöver musikproduktion; argumentationsteknik som iofs ibland kan liknas vid en bull dozer men Ă€ndĂ„... Valle sugar coatar vĂ€ldigt sĂ€llan (typ aldrig đ ), Ă€r brutalt uppriktigt men gör det med en glimt i ögat som inte gĂ„r att ta miste pĂ„. Dessutom har han sjĂ€lvdistans och det Ă€r jĂ€vligt viktigt. Valle Ă€r ocksĂ„ en sĂ„dan person som fĂ„tt mig att ifrĂ„gasĂ€tta mitt eget tĂ€nk vid flera tillfĂ€llen. FrĂ„n Valle Ă€r inte steget lĂ„ngt till "tjafs" ( đđ ) och hĂ€r mĂ„ste jag Ă€ndĂ„ sĂ€ga att jag Ă€r impad av moderatorerna. Tjafs blir det överallt; man tycker olika och stand firm vid sin Ă„sikt. Det Ă€r inte konstigt att det blir tjafs men det fĂ„r man leva med. Okej, ibland gĂ„r det rejĂ€lt Ă„t helvete men jag tycker att mods gör ett kanonjobb. Bra att Loopis och Lundin satte ner foten hĂ€romkvĂ€llen btw. Andra som jag tycker Ă€r vĂ€rda att nĂ€mnas Ă€r Linus, MAH LAZER och Demonproducenten. Kunskap all over. Vill ocksĂ„ hĂ„lla med kĂ„bĂ„jhatt-hĂ„rvaru-Nilsson (allas vĂ„r Ă€lskvĂ€rde bakĂ„tstrĂ€vare đ ) i vad han sa att jag Ă€r jĂ€vligt imponerad av alla som lĂ€gger upp sina alster (skisser eller ej) hĂ€r pĂ„ forumet för dissektion. You're all aces in my book. Okej, nu vart det en halv roman men det gööööööör ingenting och nu Ă€r det för sent đ VĂ€nligen, CHAE
Peterwashere Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 MÄste sÀga att Yllet imponerar, första skivan med hans band Àr trevligt pÄ mÄnga plan. Det Àr mycket arbete som krÀvs för att göra EN skiva, och snart kommer en till och det bÄdar minst sagt gott, indie dessutom. 1
Carle Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 MattiasSikmar för att han tar massa skit men ÀndÄ kommer tillbaka och faktiskt utvecklas. AnalogFreak för att han jÀmt lyckades ta sig tillbaka till forumet. 2
Terror Postat 13 augusti 2012 TrÄdstartare Postat 13 augusti 2012 KÀnner mig nöjd med trÄden. Mycket positiv energi sÄhÀr efter alla hÄrda ord som kastats den senaste tiden. Cred till mig. Happy xmas!
SadamJR Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Chae för att han stÄr för en stor del av omsÀttningen pÄ musikprylmarknaden i Sverige. 4
Neosus Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Chae för att han stĂ„r för en stor del av omsĂ€ttningen pĂ„ musikprylmarknaden i Sverige. Jepp! đ 1
CHAE Postat 13 augusti 2012 Postat 13 augusti 2012 Chae för att han stĂ„r för en stor del av omsĂ€ttningen pĂ„ musikprylmarknaden i Sverige. Ăsch... đ Still; Ă€ndĂ„ kĂ€nns det som om jag har för lite grejer đ±
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.