Jump to content
Annons

Vilken medlem har imponerat dig mest?


Terror

Recommended Posts

Som rubriken lyder, vilken medlem här har imponerat på dig mest? Det kan handla om en nybörjare som har utvecklats graciöst under en kort tid, eller varför inte en studioräv som levererat något förjävligt?

Jag har själv inget exempel ännu, letar fortfarande efter någon 🙂

Glöm inte att motivera varför!

Om det handlar om låtar som har imponerat, berätta då gärna vilken.

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nr 1: Claes, ständigt närvarande och delar snällt med sig av det han kan. Tjafsar aldrig

Sen är det ett gäng som får dela på andraplatsen:

Wellness music, ungefär samma motivering som Claes, verkar otroligt kompetent inom akustik och studiobygge.

Joachime och Linus tillför mycket och ofta.

Valle, tjafsar alltid. Förutom att liva upp forumet så finns en hel del kunnande ffa gällande REAPER!

aROCKER, målmedveten och fokuserad på att nå sitt sound, har utvecklats grymt på mixområdet sista året! En jävel på att hitta sköna melodislingor.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Kebunator. Hans album spelas sen ett par månader fortfarande flitigt här. Stor inspiration även om jag inte gör liknande musik.

http://www.youtube.com/user/kebunator

Claes

Han är kunnig, saklig och verkar ha en ödmjuk inställning.

Rabieshund.

Killen har levererat några riktigt intressanta stycken som jag fortfarande lyssnar på. "Mayfly" är en av de bästa låtarna jag hört och lätt topp 3 av det bästa jag hört på det här formet.

Miklo

Ett nytillskott som intresserar mig. Tech-House producent som kan bli hur bra som helst. Många klassiska/typiska detaljer men svänger det så svänger det. Nuff said.

Fridens

Anders

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Claes - Kan så otroligt mycket, alltid hjälpsam med en ödmjuk inställning.

Rabieshund - Sjukt talangfull och har nog varit den som laddat upp dom bästa låtarna jag hört här på forumet.

Sonefors - Den som, vad jag vet och i mina ögon verkligen har lyckats här på forumet. Har gett bra tips tack vare sin insyn i branschen.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bugar mig ödmjukt i stoftet och slickar i mig berömmet lika stolt som en katt slickar sig om munnen när den har svalt husses kanariefågel... 😉

Tack så hemskt mycket för berömmet. Jag tycker det är kul att försöka hjälpa till när jag har något att komma med, så det glädjer mig att jag också kan lyckas med att hjälpa till ibland och dela med mig av det jag har snappat upp under alla år. 🙂

En som jag tycker var väldigt synd att han försvann från forumet, är Gilbert - som var dåtidens akustik-kung. Den rollen har dock Wellness tagit över med den äran - och dessutom med lite mindre perfektionist-attityd, så där är en riktig klippa att luta sig mot! 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det något som jag blir "imponerad" av så är det hela forumet och alla medlemmar. Det finns så otroligt mycket bra input att snappa upp i de flesta inlägg egentligen (förutom tjafsen förstås). Jag som tillhör "oldschool" och analoga grejjer ska ju gå över till digitalt helt och hållet nu och jag blir fascinerad över all kunskap som så många har av datorer, drivrutiner mm mm. Jag har kört Protools sedan det kom och kan programmet bra, men så fort det ska uppdateras osv. har jag överlåtit det till andra omkring mig som kan det där mycket bättre än vad jag kan. Håller på att försöka komma ikapp och lära mig... Hoppas på god hjälp från er framöver. 🙂

Ja Claes, du är ju som en musikwikipedia.

Ja, det var synd att Gilbert försvann. Hans teoretiska kunskaper är ju makalösa. Inom akustiken skulle jag vilja lyfta fram CBorg som kan otroligt mycket. Även adrumdrum, Chruncher mfl. mfl.

Tack för fina ord!

// Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes, Joachime och Wellnes om man nu ska nämna några.

Att Gilbert jagades härifrån av otrevliga skithögar är ju bedrövligt. Hoppas du läser Gilbert, du är saknad av många!

Sen imponeras jag av alla nybörjare som törs lägga ut sina verk även om det inte är Pink Floyd-klass på ljudet. Fler borde våga det, man missar ju så lätt själv även det helt uppenbara.

Skulle vilja nämna en gitarrist också helt grym, men kommer inte på nicket, han är nog mest verksam i grannforumet KR.

PS Oldsberg imponerar oxå. Utan honom inget forum va? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag imponeras av någon särskild om vi pratar musikproduktion även om det finns några som är där och nosar och många som har skills.. och det inom många skilda genrer. Skulle kunna nämna ett par som jag tror kommer slå igenom men det var inte det tråden skulle handla om.

Jag roas av Crunchar'ns sätt att leverera "Tutorial videor".. Har kollat ett par gånger på och garvar varje gång åt "hur man programmerar metaltrummor- videon" han gjort.. Väl informativ som samtidigt är kul att se på växer inte på trä'n. Verkar vara en trevlig och ödmjuk snubbe. Verkar kunna sin Metall.

Det vore väl fel att inte nämna Claes även om jag personligen inte diskuterar så mycket teknik med honom.. förstår inte heller den vart han får all tid till att hänga på forumet, men tur för många som behöver kunnig hjälp att han gör.

JoachimE: känns som man känt honom hela livet på nåt sätt sen den dagen för många år sen vi alla träffades IRL för första gången.. och den där gemytliga kvällen vi samlades ett gäng i Helter Skelter studion och Re-ampade genom massa mikrofoner.. kul och lärorikt.. känns som han utvecklats oerhört sen den dagen. teknisk och ödmjuk.. nästan som ett Kinderägg.

Jag imponeras alltid av folk som kan sin sak och samtidigt vågar vara ödmjuka och inte en tänker tanken på att försöka hävda sig i situationer där det finns "konkurrens".. Sånt smäller alltid jävligt högt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes - Kan så otroligt mycket, alltid hjälpsam med en ödmjuk inställning.

Rabieshund - Sjukt talangfull och har nog varit den som laddat upp dom bästa låtarna jag hört här på forumet.

Sonefors - Den som, vad jag vet och i mina ögon verkligen har lyckats här på forumet. Har gett bra tips tack vare sin insyn i branschen.

Tack så mycket Elias. Bara glad om jag kan hjälpa till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda vettiga personen på hela forumet.

Du borde skapa en kram-tråd.

+1 🙂 såklart!

Skapade inte Sadam en "dagens ros"-tråd en gång? 😕

* * *

Okej, efter långt och moget övervägande så...

Claes-Yoda är nästan självskriven i dessa sammanhang. Wellness likaså. Tänk om de där båda slog sig ihop och drog igång en studio. Holy crap, vilket drag det skulle bli (forum-medlemmar får 15% off såklart 😉😎 ). Att de här båda gör vad de gör och ändå lyckas hålla sig såpass ödmjuka, tålmodiga och stillsamma är, för mig, rent otroligt. Det är nästan så de permanent borde skrivas in idet periodiska systemet.

Andra som jag vill lyfta fram är; debatt (som tyvärr har lämnat forumet). En kraft att räkna med helt klart. Har fått mig att flera gånger ifrågasätta mina egna principer. Dessutom kul att diskutera med. Neosus som inte bara är en jävel på att fika (aren't we all förresten), utan också är jävligt skillad på durspel samt lirar och skapar blues på ett sätt som om det inte fanns någon morgondag.

SadamJR är, vad än de flesta må tro eller tycka, en förbannat skön tjomme tycker jag. Har fått en konservativ nörd som mig själv att öppna ögonen för ett nytt band. Det var länge sedan som någon gjorde det.

Memphis som inte bara är en väldigt sympatisk kille utan även har kommit upp med rent otroliga kompositioner. Har inget direkt att peka på men en gång postade han ett fantastiskt stycke som osade Zimmer men som ändå hade Memphis personliga prägel. Grymt! Dessutom sjukt bra på gitarr.

Att inte nämna Valle är nästan knas i sig. Mietek nämnde hans catch phrase "Idiot men smart" som är duktigt klockers.

Kom igeeeen, killen är skillad på mycket utöver musikproduktion; argumentationsteknik som iofs ibland kan liknas vid en bull dozer men ändå... Valle sugar coatar väldigt sällan (typ aldrig 😄 ), är brutalt uppriktigt men gör det med en glimt i ögat som inte går att ta miste på. Dessutom har han självdistans och det är jävligt viktigt. Valle är också en sådan person som fått mig att ifrågasätta mitt eget tänk vid flera tillfällen.

Från Valle är inte steget långt till "tjafs" ( 😉😛 ) och här måste jag ändå säga att jag är impad av moderatorerna. Tjafs blir det överallt; man tycker olika och stand firm vid sin åsikt. Det är inte konstigt att det blir tjafs men det får man leva med. Okej, ibland går det rejält åt helvete men jag tycker att mods gör ett kanonjobb. Bra att Loopis och Lundin satte ner foten häromkvällen btw.

Andra som jag tycker är värda att nämnas är Linus, MAH LAZER och Demonproducenten. Kunskap all over.

Vill också hålla med kåbåjhatt-hårvaru-Nilsson (allas vår älskvärde bakåtsträvare 😛 ) i vad han sa att jag är jävligt imponerad av alla som lägger upp sina alster (skisser eller ej) här på forumet för dissektion. You're all aces in my book.

Okej, nu vart det en halv roman men det gööööööör ingenting och nu är det för sent 🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...