Jump to content
Annons

Så får du råd med egen musikstudio


spaceman

Recommended Posts

Annons

Man kan ju inte lära sig på DN hur man bygger upp en musikstudio eller lika lite hur man opererar blindtarmen eller sköter karpfiskar. Det är skvaller och sensationsblaskor numera. De kan inte skylla på semestervikarier för det e likadant året om. En del tidningar som DN SvD di eller sajter som SVT är oläsliga ibland pga att svenska språket e så uselt. Har senaste tiden sett flera rubriker som saknar verb. Man fattar ingenting.Tänk på detta om ni läser om skolan eler försvaret eller klädhandeln. Det saknas massor i en artikel. Eller om vad som helst de skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju inte lära sig på DN hur man bygger upp en musikstudio eller lika lite hur man opererar blindtarmen eller sköter karpfiskar. Det är skvaller och sensationsblaskor numera. De kan inte skylla på semestervikarier för det e likadant året om. En del tidningar som DN SvD di eller sajter som SVT är oläsliga ibland pga att svenska språket e så uselt. Har senaste tiden sett flera rubriker som saknar verb. Man fattar ingenting.Tänk på detta om ni läser om skolan eler försvaret eller klädhandeln. Det saknas massor i en artikel. Eller om vad som helst de skriver.

Hemstudio.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Tänk om man hade läst den artikeln för tjugo år sedan, då hade man ju sparat en massa pengar......, eller NÄ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, artikelns överskrift är "Så får du råd med en egen musikstudio"(?)....

Det är liksom skillnad på en musikstudio och en hemstudio (musik-hemstudio).

En hemstudio, enligt mitt tycke, kan vara allt från en vanlig dator, soundblasterkort och en superenkel DAW, till dom som köper lite dyrare prylar och fixar ett rum till att bli en hemstudio.

En musikstudio/ljudstudio är inte en "hemstudio" på samma sätt då den, oftast i alla fall, är byggd enbart för att vara en musik-/ljudstudio med allt vad det innebär. Åtminstone tolkar jag det så.

Så om artikeln hade haft överskriften "så får du råd med en egen hemstudio" så hade den varit lite närmare artikelns innehåll 🙂

/Mikey

Det jag undrar över är HUR man får råd med en musikstudio? Eller har jag missat nån detalj här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...