Jump to content
Annons

Hotmail försvinner inom kort...


Florian le Sage

Recommended Posts

Jo jag läste just om att alla hotmail konton kommer försvinna till förmån för outloook och annat skit som automatiskt länkas till faceboook etc, hur blir det med valfriheten som inte finns???

Jag avskyr facebook etc och vill absolut inte vara en del av den skiten, så nu tvingas vi in i fållan goodbye old times and farts, totaliraismen härskar, Putin och allt annat odemokratiskt skit regerar, fuck off over and out!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad jag förstår så måste man inte länka ett skit om man inte vill. MEN, och det är ett stort men, så har jag oxå försökt att undvika facebook men det verkar bli svårare och svårare speciellt om man vill marknadsföra sin musik för fler och fler tjänster, sidor kräver att du är med i facebook. Obehagligt 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och lov att jag bytte till gmail för ett par år sedan, jag har i princip alla mina registreringar där numera. Jag kan faktiskt inte på rak arm komma på något internetkonto jag har som fortfarande är kopplat till Hotmail. Ska väl vara någon gammal Myspace-sida som jag inte längre använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att ni är envisa nu och aldrig kommer ändra er, vilket också kanske känns onödigt nu när det känns som att facebooks storhetstid nått sin kulmen och är på väg nedåt. I vart fall så var jag också anti-fb länge länge men med facit på hand har få verktyg hjälpt mig och min musik så mycket som facebook. Jag fick mitt management via facebook och jag vet inte hur många spelningar och intervjuer som bokats/gjorts via facebook.

Sen håller jag med att en del gamla klasskompisar man bara är vän med av artighet postar knastertorra inlägg om kvällsmat, tv-program, läprundan osv osv. Men fördelarna väger faktiskt över.

Ville bara säga det.

Link to comment
Dela på andra sajter

nu är det förändring på gång, då ska högaffeln fram. 😄

man kommer ha sin adress kvar, man kan VÄLJA att integrera sina kontakter till fb (man tvingas alltså inte till medlemskap) osv osv...

ingenstans står det att drygt tvåhundra miljoner konton ska tas bort. var det ens nån som läste artikeln? testa med det innan ni börjar preparera lyktstolparna med snaror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotmailkontona kommer inte försvinna. Dom flyttar in de gamla hotmailkontona i den nya webbaserade Outlooktjänsten. (Ovanligt obegåvat att använda samma namn som datorklienten Outlook föresten.) När man loggar in på nya Outlook loggar man in med sin gamla hotmail eller live-adress. Man kan få byta den till en Outlookadress om man vill.

Hotmail har inte haft något större problem med spam på många år förresten. Filtret fungerar helt ok. Lika bra som Gmail i alla fall. Jag har båda och ser ingen större skillnad. Rättare sagt ingen av tjänsterna släpper igenom skräp till inkorgen. Möjligen några enstaka om året.

Och kopplingen till Facebook som det spekuleras om i denna tråd kan ni nog fortsätta spekulera om. Det hänger inte ihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att ni är envisa nu och aldrig kommer ändra er, vilket också kanske känns onödigt nu när det känns som att facebooks storhetstid nått sin kulmen och är på väg nedåt. I vart fall så var jag också anti-fb länge länge men med facit på hand har få verktyg hjälpt mig och min musik så mycket som facebook. Jag fick mitt management via facebook och jag vet inte hur många spelningar och intervjuer som bokats/gjorts via facebook.

Sen håller jag med att en del gamla klasskompisar man bara är vän med av artighet postar knastertorra inlägg om kvällsmat, tv-program, läprundan osv osv. Men fördelarna väger faktiskt över.

Ville bara säga det.

Jag tycker oxå det goda med FB överväger det tråkiga snacket om att man ska gå och sova osv. Och det där tom-pratet, så är vi ju in real oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

ingenstans står det att drygt tvåhundra miljoner konton ska tas bort. var det ens nån som läste artikeln? testa med det innan ni börjar preparera lyktstolparna med snaror.

Oj! Missade underrubriken helt 😊

Och kopplingen till Facebook som det spekuleras om i denna tråd kan ni nog fortsätta spekulera om. Det hänger inte ihop.

Nä facebook är inte hotmail. Men facebooks dominans och folks välvilja att kasta ut hela sitt liv till någon som tjänar pengar på det är ett intressant sidospår, tycker jag... 😑
Link to comment
Dela på andra sajter

Men facebooks dominans och folks välvilja att kasta ut hela sitt liv till någon som tjänar pengar på det är ett intressant sidospår, tycker jag... 😑

Det kan man tycka. Men det inte Hotmails (Microsofts) fel.

Sen är det ju helt valfritt att posta bilder och info om sitt liv. Många gör det, men en del bara finns på Facebook och inget mer. Ungefär som en epostadress. Mycket kommunikation går den vägen idag, och speciellt bland yngre är det nog en nästan nödvändigt att kunna bli nådd den vägen. Epost är ute.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan man tycka. Men det inte Hotmails (Microsofts) fel.

Sen är det ju helt valfritt att posta bilder och info om sitt liv. Många gör det, men en del bara finns på Facebook och inget mer. Ungefär som en epostadress. Mycket kommunikation går den vägen idag, och speciellt bland yngre är det nog en nästan nödvändigt att kunna bli nådd den vägen. Epost är ute.

Nej det är inte hotmails "fel". De går bara den väg som de tror folket vill. Sen kan man inte riktigt jämföra f.b och rena mailtjänster. Vad jag vet så äger inte hotmail rättigheterna till dina ord eller gör marknadsundersökningar åt företag för riktad reklam på shady sätt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jämförelsen haltar. Visst, men faktum är att fler och fler använder Facebook som enda kommunikation mellan vänner.

Och angående "shady" metoder: Använder inte Hotmail så mycket att jag kan uttala mig, men Gmail skickar riktad reklam i högerfältet baserat på vad som står i mailet du just läser. Kan också tyckas "shady" möjligen.

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jämförelsen haltar. Visst, men faktum är att fler och fler använder Facebook som enda kommunikation mellan vänner.

Och angående "shady" metoder: Använder inte Hotmail så mycket att jag kan uttala mig, men Gmail skickar riktad reklam i högerfältet baserat på vad som står i mailet du just läser. Kan också tyckas "shady" möjligen.

Ja och är inte det lite skruvat att facebook är det nya Televerket? 😮

Använder inte gmail men jovisst det låter väldigt suspekt om det är så. Sen är inte Google den höga moralens fanbärare heller haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Interaktion är väl i grunden något bra för den som är intresserad av det?

Känner inte till någon tjänst som är tvungen att kopplas till facebook, jag har i alla fall aldrig blivit tvungen till det.

/Halkbi

Nej tvungen att kopplas blir man inte. Men för att kommunicera måste du. Tex Aftonbladets kommentarfält, Reverbnations promotionmöjligheter osv. Så mkt för den fria interaktionen... Redigerat av klasho
Link to comment
Dela på andra sajter

Åååh, jag har ju haft min hotmail sen jag var 13 år, alltså i tio år. ALLA mina inlogg är kopplade till den adressen. Orkar inte skaffa nytt.

Men din adress kommer inte försvinna enligt SvD.

Personligen har jag inte kvar några hotmailkonton alls sen ett antal år tillbaks. Kör enbart med Gmail, och deras webtjänst kommer nog inte försvinna..

Edit:

Såg sen att fler skrivit det innan mig 😉

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...