Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

EDIT: 20 november 2013: Observera att detta Àr en edit/uppdatering pÄ en förhÄllandevis gammal trÄd. Senaste info tar vid i inlÀgg #91.

rw.cover.ext.jpg

SÅ! Nu kan jag lĂ€gga "bokförfattare" till CV:t 🙂 Inte en dag för tidigt. Jag har gĂ„tt i författardrömmar sedan jag var tolv, dĂ„ jag skrev min första novell. ÄndĂ„ hann jag bli 45 innan jag fullbordade ett bokmanus. Vilket i och för sig berodde pĂ„ att jag gick och blev rockstar-wannabe istĂ€llet, och det gick ju sĂ„dĂ€r ... PĂ„ gott och ont, dock; jag fick anledning att skriva en bok om det:

Rockstar Wannabe (storpocket, 300 sidor) Àr en sjÀlvbiografisk skildring av livet som ung rockmusiker i 80-talets Malmö och drömmen om att bli rockstjÀrna. Om festerna och kÀrleken. Om Ängestattackerna och de interna maktkamperna. Om ett lovande hÄrdrocksbands uppgÄng och fall ...

Ni som tycker att jag förtjĂ€nar 139 kr för ett exemplar av boken, och vill bestĂ€lla ett (signerat sĂ„klart! 😉), PM:a mig sĂ„ guidar jag er gladeligen dĂ€rifrĂ„n. Det gĂ€ller Ă€ven er med "anonym profil" – vi kan lösa detta utan att nödvĂ€ndigtvis "avslöja" för mycket.

Det gÄr ocksÄ bra att kontakta mig via Facebook. Gör gÀrna det.

Passar pÄ att tacka alla som pÄ allehanda sÀtt visat intresse för boken och som sporrat mig att fullfölja arbetet sedan jag nÀmnde det pÄ forumet för över tre Är sedan. Ni Àr mÄnga och ni vet vilka ni Àr!

EDIT: 20 november 2013: Observera att detta Àr en edit/uppdatering pÄ en förhÄllandevis gammal trÄd. Senaste info tar vid i inlÀgg #91.

Redigerat av Valle
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Kan inte lÀsa vad som stÄr. Ser bara en sömnig gubbe.

Postat

Hm.. ser ut som ett omslag till ett gammalt kassettband 😛

Hehe... Nu nÀr du sÀger det, sÄ...

drloop (oregistrerad)
Postat

Eller sÄ behöver jag glasögon.

Postat

Eller sÄ behöver jag glasögon.

Nej dĂ„, man kan inte lĂ€sa vad dĂ€r stĂ„r. Och, ja, dĂ€r Ă€r en "sömnig gubbe" 😉

Postat

Det Ă€r ju omslaget till Valles bok. Det ser vĂ€l alla? 🙂

Är den slĂ€ppt Ă€nnu - eller hur ser planeringen ut?

😄

Det finns dessvÀrre inget exakt releasedatum (Ànnu). Men om jag fÄr som jag hoppas, sÄ innan jul...

Postat

Fuckin' 'ell, it's a go alltsĂ„, Valle?! 😼 Jag vill, och ska, köpa ett signerat ex av herr Forum-marodören himself ( 😉 ), sĂ„desĂ„!

• Gilla 1
Postat

OT: f ö tĂ€nkte jag "Xbox och/eller- Playstation"spels-titel direkt 😄

Bli en rockstarwannabe för nÄgra timmar. Du kan spela power chords som om det inte fanns nÄgon morgondag, sjunga som tvÄ (!) lÀrkor hooka upp med forummedlemmar, starta band, prova olika distpedaler (för att egentligen bara anvÀnda en, DS-1:an).

SlÄr vad om att att herr Valle redan skissar pÄ uppföljaren as we speak; "Rockstarwannabe II - the rage still going on"...

OnT: nĂ„ja, ska bli spĂ€nnande att lĂ€sa den hĂ€r boken 🙂

Postat

SlÄr vad om att att herr Valle redan skissar pÄ uppföljaren as we speak; "Rockstarwannabe II - the rage still going on"...

He he... "Rockstarwannabe II - the rage still going on"; det lÀt ju lite hÀftigt, faktiskt!

Men nej, nĂ„gon uppföljare pĂ„ den hĂ€r blir det nog inte. Det hĂ€nde inte sĂ„ mycket mer spĂ€nnande pĂ„ den fronten efter att 198x blev 199x. SĂ„vida jag inte ska berĂ€tta om det riktiga "nederlaget" 😉

DĂ€remot har jag kanske börjat skriva pĂ„ nĂ„got annat spĂ€nnande, vem vet... 😄

Die Hard (oregistrerad)
Postat

DĂ€remot har jag kanske börjat skriva pĂ„ nĂ„got annat spĂ€nnande, vem vet... 😄

Hmmm efter "Wannabe Rockstar" mitt liv som studio forumtroll kanske? 😆

Postat (redigerat)

Vad kul 😉

Jag Àr lite nyfiken pÄ vad som hÀnder om du fÄr en recension eller en frÄga vid en eventuell signering av boken, som inte Àr pÄ ett sÀtt som författaren godkÀnner?

Edit: som

Redigerat av Henber77
  • Gilla 3
Postat

Fantastiskt roligt. En garanterad storsÀljare. Jag ser mycket fram att besöka din monter pÄ bokmÀssan 2013.

Jag Àr förstÄs helt allvarlig. Jag tror absolut att det finns en hyfsat stor intresserad lÀsarskara för din bok.

Se nu bara för fan till att INTE blir stjÀrna innan releasen. DÄ spricker ju hela konceptet.

Postat

Uhm, kul med en bok. Men varför skulle nÄgon vara intresserad av en biografi av dig?

Hur som helst, lycka till 🙂.

Vad kul 😉

Jag Àr lite nyfiken pÄ vad som hÀnder om du fÄr en recension eller en frÄga vid en eventuell signering av boken, som inte Àr pÄ ett sÀtt som författaren godkÀnner?

Edit: som

😄

• Gilla 1
Postat

Hmmm efter "Wannabe Rockstar" mitt liv som studio forumtroll kanske? 😆

bi.gif

• Gilla 1
Postat

Men varför skulle nÄgon vara intresserad av en biografi av dig?

BerÀttigad frÄga.

Fast nu Àr Rockstar Wannabe ingen biografi per se. Det Àr en berÀttelse om hur det var att vara ung och vild rockmusiker (wannabe) i Malmö under 80-talet; om spelningarna, festerna, drogerna, problem med lagens vÀktare, kÀrleksbekymmer och annat smÄtt och gott.

Givetvis Àr det "min" berÀttelse, och som en röd trÄd genom boken löper hÄrdrocksbandet jag var med att bilda redan 1982, endast tretton Är gammal. SÄ lite fokus pÄ "Valle" blir det, förstÄs, men det Àr ÀndÄ livet runtomkring jag vill skildra.

Boken har tagit mig tvÄ Är att skriva. Jag har varit i kontakt gamla vÀnner, ex-flickvÀnner, lÀrare, journalister, musiker m.fl., för att samla underlag. Jag har Àlskat varje minut av arbetet, nÀstan, och jag Àr fruktansvÀrt stolt över boken. NÀr jag först började tala om att börja skriva pÄ en bok, som skulle handla om rockstar-wannabelivet pÄ 80-talet, fick jag ofta frÄgan: "Fan, vad najs, Valle. Men... Vem skulle vilja lÀsa om en rockstar wannabes liv?" Mitt svar var alltid detsamma:

Jag.

Postat

BerÀttigad frÄga.

Fast nu Àr Rockstar Wannabe ingen biografi per se. Det Àr en berÀttelse om hur det var att vara ung och vild rockmusiker (wannabe) i Malmö under 80-talet; om spelningarna, festerna, drogerna, problem med lagens vÀktare, kÀrleksbekymmer och annat smÄtt och gott.

Givetvis Àr det "min" berÀttelse, och som en röd trÄd genom boken löper hÄrdrocksbandet jag var med att bilda redan 1982, endast tretton Är gammal. SÄ lite fokus pÄ "Valle" blir det, förstÄs, men det Àr ÀndÄ livet runtomkring jag vill skildra.

Boken har tagit mig tvÄ Är att skriva. Jag har varit i kontakt gamla vÀnner, ex-flickvÀnner, lÀrare, journalister, musiker m.fl., för att samla underlag. Jag har Àlskat varje minut av arbetet, nÀstan, och jag Àr fruktansvÀrt stolt över boken. NÀr jag först började tala om att börja skriva pÄ en bok, som skulle handla om rockstar-wannabelivet pÄ 80-talet, fick jag ofta frÄgan: "Fan, vad najs, Valle. Men... Vem skulle vilja lÀsa om en rockstar wannabes liv?" Mitt svar var alltid detsamma:

Jag.

Okej! LÄter genast mycket intressantare! FÄr se till att skaffa ett exemplar!

Och som sagt! Lycka till!

Postat

Se nu bara för fan till att INTE blir stjÀrna innan releasen. DÄ spricker ju hela konceptet.

Inga problem alls! 😄

SĂ„ det Ă€r en riktig bok? Är du inte rĂ€dd för att folk ska lĂ€sa fel?

Jag förstÄr inte riktigt...

Postat

BerÀttigad frÄga.

Jag.

HĂ„ller med om att det hela blir intressant hĂ€r, jag bokar ett exemplar jag ocksĂ„ 🙂

Postat

Grattis till bokslÀppet

jag Àr hlet klart intresserad av att lÀsa.. dÀremot har jag för taskig syn för smÄ pocket böcker

hoppas man kan köpa i pdf framöver..eller kanske talbok tom i den bÀsta av vÀrldar

jĂ€vligt kul iaf! 🙂

Postat

Skitkul att du skrivit nÄgot och fÄr det publicerat. Om jag ser den nÄnstans kan jag tÀnka mig att köpa den!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.