Johan K Ö Posted October 14 Posted October 14 1995 (30 år sedan) skrev jag denna låt och har några taskiga demos...provade den här nya grejen med AI (suno.com) och spelade upp låten och bad den göra en cover....ja, exakt såhär tänkte jag mig nog att låten skulle låta? Vad tycks? A song for Judy.mp3 1
Håkan Ström Posted October 14 Posted October 14 Spelade du in piano och sång och sen skötte AI Resten?
Johan K Ö Posted October 15 Author Posted October 15 AI har gjort allt! Så jag är bara skyldig till text och melodi....piano, sång, trummor..allt (inkl. mixning) är AI
Erik dP Posted October 15 Posted October 15 (edited) Låter förföriskt bra. Att använda AI på detta sätt, där man skrivit text och melodi själv, kan man väl likna med att vara låtskrivare och låta ngn annan producera låten? Kan tänka mig att detta passar de som kanske inte hinner producera sina låtar pga arbete, familj, eller drogkoma. Edited October 15 by Erik dP 1
Johan K Ö Posted October 15 Author Posted October 15 1 timme sedan sa Erik dP: Låter förföriskt bra. Att använda AI på detta sätt, där man skrivit text och melodi själv, kan man väl likna med att vara låtskrivare och låta ngn annan producera låten? Kan tänka mig att detta passar de som kanske inte hinner producera sina låtar pga arbete, familj, eller drogkoma. Tack, Ja..faktiskt, det är ju ganska exakt samma sak (fast lite fusk?). Jag tänker iaf byta ut sången mot egen...så blir det lite mer "min låt", fast med proffsig produktion 🙂
Dylfnert Posted October 18 Posted October 18 Men sune eller vad den heter har ju snott nåt som liknar en Tomas Ledin melodi som dyker upp där i slutet. Kanske blandar ihop den med en låt av nån annan av våra gamla storheter, hmm fan hette han nu.
Johan K Ö Posted October 19 Author Posted October 19 Jag tycker det låter som Ted Gärdestads låt iof på slutet (Himlen är oskyldigt blå)..sista 3 sekunderna på pianot 🙂
Håkan Ström Posted October 27 Posted October 27 Lyssnade på den igen. Det är Michael Bubbel.. kvalitet. Den hör hemma på stora scener. Lycka till med låten!
Johan K Ö Posted October 27 Author Posted October 27 5 timmar sedan sa Håkan Ström: Lyssnade på den igen. Det är Michael Bubbel.. kvalitet. Den hör hemma på stora scener. Lycka till med låten! Tack Håkan! Ja..jag är väldigt nöjd med låten, den har en vacker melodi och är behaglig att lyssna på. Nu gäller bara att få den ut till skivbolag etc...det är oftast hopplöst svårt 🙂 Ha en toppendag! 1
Recommended Posts