Jump to content
Annons

Länka sätt att fästa puffskydd


Ezzet

Recommended Posts

Annons

Skulle föresten det där ge bättre ljud än ett vanligt K&M? Tillåt mig tvivla.

http://www.thomann.d...K%26M+popkiller

Ingen aning egentligen, men sägs ju vara riktigt bra! Särskilt om man skall rappa eller liknande så kan det ju bli en del fula "b" "t" , vet inte hur ett K&M står emot detta, tror det puffskyddet ja har hemma är ganska lågbudget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du har ju redan hittat det de har själv. Verkar lite dyrt, men det kanske är det bästa som finns.

Det ÄR faktiskt det bästa puffskyddet som finns - mitt favorit-puffskydd utan tvekan! 🥰 En svanhals och ett stativfärste (exempelvis K&M art. nr. 22300-300-55 och 23700-300-55) är vad som behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ÄR faktiskt det bästa puffskyddet som finns - mitt favorit-puffskydd utan tvekan! 🥰 En svanhals och ett stativfärste (exempelvis K&M art. nr. 22300-300-55 och 23700-300-55) är vad som behövs.

Jag fick för mig att så mycket "skumgummi" skulle stjäla diskant? men så är det inte alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick för mig att så mycket "skumgummi" skulle stjäla diskant? men så är det inte alltså?

Inte i detta fallet, eftersom materialet är speciellt framtaget för att vara helt transparent ljudmässigt. Det är inte så tätt material som skum-vindskydden som hänger med vissa mickar, utan betydligt glesare - men ändå stoppar det puffarna enormt effektivt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...