Jump to content
Annons

Kiss nya singel Hell or Hallelujah


ironman

Recommended Posts

Annons

Ganska "meh" för min del. Oerhört intetsägande refräng, med tanke på vad de hade kunnat göra av en fyndig ordlek som "Hell or Halleluja". Det här känns mer typ goa gubbar i Mustasch-anda än kiss. Musiken har bråttom, det är inte coolt. Typ.

Mina två cent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt. Men...

Om detta var (ännu) ett försök att nå 70-talets magik så blev det (ännu) ett misslyckande. Visst, det lät som en turbovariant av "I Stole Your Love", men istället blev det en variant som snarare för en tillbaka till Animalize och Asylum. En "förvirrad" period, skulle jag vilja säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Låten i länken är utbytt. Är nåt helt annat skit.

Länken funkar utmärkt, lyssnade precis och det är kiss precis som innan.

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt. Men...

Om detta var (ännu) ett försök att nå 70-talets magik så blev det (ännu) ett misslyckande. Visst, det lät som en turbovariant av "I Stole Your Love", men istället blev det en variant som snarare för en tillbaka till Animalize och Asylum. En "förvirrad" period, skulle jag vilja säga.

Håller i stort sett med dig, Valle. Minus "I stole your love" dock. Det låter som de är fast i 80-talet, kände samma sak när jag lyssnade Frehleys senaste - inte helt oävet spelat eller låtskriveri men det låter som den var inspelad i slutet av 80-talet. Så i slutänden blir det anus...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävel vilken fladdrig ljudbild? Låter som nånting ligger och stör. Har svårt att urskilja ljuden.

Låten var väl så där?! Slår ju aldrig Destroyerplattan. Eller rättare sagt. Det finns inte mkt som slår den!

Coolt att dom fortfarande håller på 🙂 Lite skeptisk till deras image. Är inte den jävligt ute? Gamla gubbar i dräkter 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Länken funkar utmärkt, lyssnade precis och det är kiss precis som innan.

Ja nu så. När jag lyssnade var det något hiphopaktigt. Hmmm märkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tur man är ateist!

Tur att man inte är ateist! Jag vill ha mina saker varje 24 dec. 😆

Har inga imaginary friends. Till för dom svaga!

Ja fördomar är bekväma. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävel vilken fladdrig ljudbild? Låter som nånting ligger och stör. Har svårt att urskilja ljuden.

Låten var väl så där?! Slår ju aldrig Destroyerplattan. Eller rättare sagt. Det finns inte mkt som slår den!

Ljudfilen som vi länkas till är givetvis inte CD-kvalitet. Att döma (den färdiga) produktionen av skitkvaliteten som länken levererar är inte särskilt seriöst.

Förresten, vad tycker du är så unikt med Destroyer att det inte finns mycket som slår den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, vad tycker du är så unikt med Destroyer att det inte finns mycket som slår den?

En av de mest unika egenskaper, som jag finner det är det remarkabla faktum att albumet de facto är inspelat med... hör och häpna! Knöliga gitarrer! Höjden av fräckhet har sällan skådats i en amerikansk musikstudio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudfilen som vi länkas till är givetvis inte CD-kvalitet. Att döma (den färdiga) produktionen av skitkvaliteten som länken levererar är inte särskilt seriöst. Förresten, vad tycker du är så unikt med Destroyer att det inte finns mycket som slår den?

Jo det kommer ju låta bättre på CD naturligtvis. Tycker ändå att det är skum ljudbild. Trotts att det klingar kass mp3 om det. Skumt ljud på gurorna!

Vet inte. Man var ung och lättflörtad. Tyckte det var svinbra låtar. Sen introt till Detroit rock City när gurorna kommer in. Magiskt!

Skulle jag däremot få höra skivan för första gången idag så hade jag nog tyckt annat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga att jag tycker det låter imponerande vitalt, fast jag har i och för sig aldrig varit så mycket för Kiss musik utan tyckt att hela grejen med dem är att de ser tuffa ut i smink.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska "meh" för min del. Oerhört intetsägande refräng, med tanke på vad de hade kunnat göra av en fyndig ordlek som "Hell or Halleluja". Det här känns mer typ goa gubbar i Mustasch-anda än kiss. Musiken har bråttom, det är inte coolt. Typ. Mina två cent.

Verkligen...totalt orockigt, dom är stendöda...men så är det ju ett halvt coverband också.

-76 kom det sista vettiga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det kommer ju låta bättre på CD naturligtvis. Tycker ändå att det är skum ljudbild. Trotts att det klingar kass mp3 om det. Skumt ljud på gurorna!

Jag tycker att det låter som aliasing (vikningsdistorsion), väldigt intimt förknippat med mp3:or (framför allt äldre såna, är det någon som har använt en codec från 1999?)

Edit: Jag hoppas innerligt att det är komprimeringen och inte "the loudness war" som gör att alltihop dessutom distar. Svårt att bedöma låten i sig när det låter sådär illa.

Redigerat av Jetblack
Link to comment
Dela på andra sajter

En av de mest unika egenskaper, som jag finner det är det remarkabla faktum att albumet de facto är inspelat med... hör och häpna! Knöliga gitarrer!

Hehe... 😄

Fast, allvarligt talat, Destroyer låter på tok för reverb-igt, för rum-igt... Personligen har jag alltid tyckt att Pauls 1978-solo hörde till KISS bättre produktioner, likaså Aces 1978-solo (medan Genes sög granit).

Även Dressed To Kill har sin charm.

E Kramer är förresten en märklig prick, han. Jag har aldrig varit helt övertygad om hans KISS-produktioner. För om man jämför med t.ex. skitproduktionen Rock And Roll Over (konstiga ljudbilder, taskiga punch ins etc) med Ace Frehley (1978), så framstår den senare närmast som ett mästerverk. Jag tror att Kramer var överskattad som producent, men att han var ett (musik)tekniskt geni när det gällde inspelning. I alla fall när det gällde KISS.

Ett coolt producer-team hade nog varit Kramer/Glixman.

Ezrin såg jag väldigt mycket upp till när jag var yngre och naivare. Idag är han, om än fortfarande bland de större, bara en producent som gjorde KISS till bättre musiker (förväxla inte med artister). Han var likt Kramer mer av en tekniker, snarare än ljud-designer.

Kingen av alla heter Michael B Tretow. men han hör inte hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... 😄

Fast, allvarligt talat, Destroyer låter på tok för reverb-igt, för rum-igt... Personligen har jag alltid tyckt att Pauls 1978-solo hörde till KISS bättre produktioner, likaså Aces 1978-solo (medan Genes sög granit).

Även Dressed To Kill har sin charm.

E Kramer är förresten en märklig prick, han. Jag har aldrig varit helt övertygad om hans KISS-produktioner. För om man jämför med t.ex. skitproduktionen Rock And Roll Over (konstiga ljudbilder, taskiga punch ins etc) med Ace Frehley (1978), så framstår den senare närmast som ett mästerverk. Jag tror att Kramer var överskattad som producent, men att han var ett (musik)tekniskt geni när det gällde inspelning. I alla fall när det gällde KISS.

Ett coolt producer-team hade nog varit Kramer/Glixman.

Ezrin såg jag väldigt mycket upp till när jag var yngre och naivare. Idag är han, om än fortfarande bland de större, bara en producent som gjorde KISS till bättre musiker (förväxla inte med artister). Han var likt Kramer mer av en tekniker, snarare än ljud-designer.

Kingen av alla heter Michael B Tretow. men han hör inte hit.

Fast Kingen heter ju egentligen Tony Visconti men det hör inte heller hit. 😆 Och närmare RnR än Tretow

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...