Jump to content
Annons

JAG ÄLSKAR BRA CUSTOMER SERVICE


Jaker

Recommended Posts

Jag beställde ett par m-audio bx5 för ett par dagar sedan, Från ljudfront.123ehandel.se

idag gick jag och tänkte att dom borde dyka upp.

Då ringer dom därifrån och säger att luthman bommade mina monitorer. Och erbjuder mig ett par cx5 till samma pris. Dom kostar iofs bara 600 spänn mer, där man fortfarande kan få tag på dom. vad dom kostade när dom kom vet jag inte.

Men jag gillar ändå att dom ringer upp och frågar mig vad för musik jag främst ska använda dom till och kompenserar mig med något som jag lyckats läsa mig till ska spela i en heelt annan division.

slutsats, Kanske börjar bli dags att succesivt börja stödja inhemsk handel istället för tyskarna. Musikhandlarn nere på byn sa dessutom att grossister har börjat försöka styra upp thomanns priser nu för att vanliga musikhandlare ska överleva. Det är ju trots allt inte bra för någon om småskuttarna försvinner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det folk inte fattar är att priserna har stabiliserat sig i Europa,. Visst var thomann galet mycket billigare för några år sedan men nu har ialla fall jag fått samma pris som Thomann hos min lokala handlare, och så har det varit de senaste 3åren. Jag stödjer hellre en lokal aktör och får fördelar med närheten och den personliga servicen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har köpt flera saker hos Jam till klart konkurrenskraftigt pris.

De har legat nån 100-lapp över Thomann+frakt, men det är det värt för att handla öga-mot-öga.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Just nu tittar jag på att köpa ett par Focal monitorer.

Thomann 5 900:-

Ordermusic 5 400:-

Tysken känns långt borta... både i pris och avstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är alla ni anställda av butikerna ni pratar om? Tycker det är milsvid skillnad fortfarande.

Absolut inte, men jag brukar kolla pris på Thomann för de har ju typ allt sedan ger jag priset till musikaffären och så matcher dem det. Har som sagt inte varit några problem de senaste 3åren-.

Link to comment
Dela på andra sajter

det beror lite på vad man ska köpa. Killen i musikaffären här sa t.ex att thomann numer är generellt dyrare än andra på t.ex casio. Men däremot ska man handla kabel, stativ och div. så är ju thomann i en egen liga. Sen finns de ju vissa märken som är snorbilliga hos thomann. Det mesta av deras t.bone grejjer är ju mycket billigare och vad jag upplevt mycket bättre än t.ex jjlabs.

Jag ville egentligen bara slå ett slag för riktig hederlig customer service.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är alla ni anställda av butikerna ni pratar om? Tycker det är milsvid skillnad fortfarande.

Det handlar nog mer om att du bara slantar upp det dom begär. Förklarar man att det känns rätt orimligt att betala mer hemma än från övriga Eu så brukar handlarna justera priserna! Testa att pruta är ett hett tips!

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar nog mer om att du bara slantar upp det dom begär. Förklarar man att det känns rätt orimligt att betala mer hemma än från övriga Eu så brukar handlarna justera priserna! Testa att pruta är ett hett tips!

Ett bra exempel är när jag köpte min SSL Alphalink bundle med Madi kort. Svensk återförsäljare ville sälja för 28000:- Thomann tog 19500:- Sa det till min musikaffär och visst fan fick jag det för 19500:- 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Marknaden går ju upp och ned det vi alla! när fick du denna Madi ? 2010?

Ett bra exempel är när jag köpte min SSL Alphalink bundle med Madi kort. Svensk återförsäljare ville sälja för 28000:- Thomann tog 19500:- Sa det till min musikaffär och visst fan fick jag det för 19500:- 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Visst stöder man hellre sin lokala butik än thomann. Men deras sortiment är ganska omfattande och det är lätt att gör beställningar. 4sound, musikbörsen och jams web är totalt värdelösa.

Link to comment
Dela på andra sajter

På senare tid lägger jag det mesta hos emusic. Suverän kundservice.

Vi får ju inte heller glömma allas vår Claes, har handlat lite därifrån också, med bra priser.

Nä, det skall till stora prisskillnader innan jag vänder mig till tysken igen. Kablar/stativ, som någon var inne på, till exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlat från Claes någon gång, men sist ignorerande han min förfrågan, så då blev det musikverkstan igen 🙂

What? Jag ser till att svara på alla mail jag får, så det verkar underligt. Mailet från dig eller mitt svar på det har kanske i så fall försvunnit någonstans - eller sorterats bort i ett överambitiöst spamfilter...?

Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)

Handlar hellre hos en på spårvagnsavstånd. Pajar nåt eller om det råkar vara fel på produkten känns det ju bara bökigt att packa in och skicka tilbaka, oavsett inom eller utanför landets gränser så tar det ju tid. Man kan ha otur även på hemmaplan, min Frost dator inhandlad på musikaffär i stan var kass vid leverans, RAM minnet hade visst pajat i transporten och butiken hänvisade till Frost direkt. Men Frost var snabba och efter felsökning på telefon/mail sckickade de retursedel UPS och fick den både upphämtad och hemlevererad i funktionellt skick inom en vecka. 🙂

Emusic har också alltid funkat bra men vill gärna ha hem grejerna direkt. Sen är det en annan sak att butikerna inte alltid har sakerna hemma..

Link to comment
Dela på andra sajter

What? Jag ser till att svara på alla mail jag får, så det verkar underligt. Mailet från dig eller mitt svar på det har kanske i så fall försvunnit någonstans - eller sorterats bort i ett överambitiöst spamfilter...?

Det var via din facebooksida för företaget. Jag frågade om du kunde få hem en viss programvara, du sa ett par gånger att du skulle kolla upp det om jag inte minns fel. Men inget hände. Men det är nu inhandlat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var via din facebooksida för företaget. Jag frågade om du kunde få hem en viss programvara, du sa ett par gånger att du skulle kolla upp det om jag inte minns fel. Men inget hände. Men det är nu inhandlat 🙂

Ok - Facebook beter sig lite märkligt ibland, men jag får be om ursäkt för att jag av någon orsak har missat det.

Email är säkrare eftersom man kan sortera på olika sätt och sätta bevakningsflaggor etc...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...