Jump to content
Annons

Piccazzo

Recommended Posts

Vet nån om man kan i EXS:en importera en annan EXS.

Säg att jag har Kagge ljud på EXS 1 mappat C1 till E1 och vill importera en ny exs in i den befintliga med Virvel ljud på F1 till B1 ,

Går det ? finns det ?

Vet att det går och kopiera och Klistra in men skulle vara smidigare om man bara kunde importera en färdig exs för att till exempel skapa ett trumset av olika samplingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Detdär är jäkligt osmidigt i Logic 5.x. Har inte gjort nån djupdykning i 7an än så där vet jag inte.

Jag tror du får göra om hela instrumentet från början. Det är iofs ganska snabbt gjort så länge du inte har många lager på trummorna. (Importera alla ljud och mappa dom kromatiskt)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

hej det fungerar kalasbra:)

starta exs gå on i editor fins en knapp .

sedan ser du en klaviatur och du återskapar ett namn tex .

sedan importerar du ljudet du vill ha och med små fina dra och slpp funktioner visar du vart dom skall ligga på klaviaturen.

spara och klart .

du kan ven ta en frfig akai skiva eller liknande och importera raktav. drag o droppa fins det funktioner för men jag tycker hitills det r bst med menyn.

nr du sparar filen sorterar du typer i olika mappar och det kommer bli en frdig katalogstruktur i exs som du laddar som ett vanligt ljud i vilken mjukvaru syth som hllst.

sedan har exs vansinnigt fina kompresorer mm jag tycker det fungerar mycket bra.

hitills har jag inte sett en konurent men det kanske r för att den fungerar med in logik.

mvh stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...