Jump to content
Annons

Rätt låt vann melodifestivalen.


TripMan

Recommended Posts

Rätt låt vann för första gången jag brukar alldrig få rätt men nu satt den.

Det roliga är att låten Euphoria med Loreen har element av trance musik i sig, mycket kul för alla pop snubbar där satt den he he vem trodde det för 20 år sedan en trance låt som klipper första plattsen hej då Bert...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag borde väl inte låta mig påverkas, men hennes armviftande drog nog ner mitt intryck (såg bara deltävlingen, inte gårdagens).

Jag fick bäst vibbar av Mollys bidrag.

"Tron"-Danny var inget vidare.

Ranelid kanske hade sneglat på "One night in Bangkok" men missat att det fanns rythm i lyriken i Chess-låten.

Inget vidare bidragsfält detta år.

Link to comment
Dela på andra sajter

...Idag råkade jag lyssna på P3 där dom spelade efter ngn slags nerladdningslista. Helt plötsligt tyckte jag att MF-låtarna inte var så dåliga. Har jag fått in dom i skallen, eller var ljudfilsversionerna så mycket bättre än live?

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

"Euphoria" hade vunnit redan innan finalen. Att kvällstidningarna försökte göra det hela till en "uppgörelse" mellan Loreen och Danny var bara skitsnack för att få bättre rubriker.

Kul med en vinnarlåt med någorlunda modernt sound. Men mitt tips är att nästa års vinnare återigen kommer att låta som typisk, svensk, mossig 80-talsschlager, av den typ som alla svenskar älskar och som kommer på 19:e-plats i europafinalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att rätt låt vann...?

Men den innehåller lika mycket trance som Roxette innehåller hårdrock. Producenten har lyssnat på P3 och insett att kommersiell hitlistearenahouse går hem i stugorna, tagit konceptet och gjort en schlagervariant av det..

Men jag kan inte påstå att jag bryr mig nämnvärt. Såg bara första delfinalen och bestämde mig för att det fick räcka..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade någonting men trance var nog inte beståndsdelen som jag fastnade för i doreens låt. Men det kan ha varit för att hon har ett väldigt förvirrat utseende med drag av psykadeliska droger, gömt bakom en mega lugg. Jag tyckte däremot att solkungens låt påminde om något som dj aligator gjorde på 90 talet, och det är ju positivt. Och vad beträffande finalen i var det nu är, så vet vi alla att dom före detta medlemmarna i warzawa pakten röstar bara på varandra.

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad beträffande finalen i var det nu är, så vet vi alla att dom före detta medlemmarna i warzawa pakten röstar bara på varandra.

precis som att skandinaver gärna röstar på sina grannländer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att rätt låt vann...?

Men den innehåller lika mycket trance som Roxette innehåller hårdrock. Producenten har lyssnat på P3 och insett att kommersiell hitlistearenahouse går hem i stugorna, tagit konceptet och gjort en schlagervariant av det..

Men jag kan inte påstå att jag bryr mig nämnvärt. Såg bara första delfinalen och bestämde mig för att det fick räcka..

Att loreens låt skulle vara nån sämre eller melodifestivalen-variant på modern pop håller jag absolut inte med om.

Hade tex Beyonce släppt den så kan jag nästan lova att det skulle vara en billboard 1a.

Hittig refräng, modern sound och en snygg och kompetent sångerska.

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Ja, alltså denna final överträffade förväntningarna.

Genom något mirakel tog de bästa (utom ett par st... 'herrrrrrrrregud') sig till final.

Dannys låt var smart. Att komponera ihop en partymix av 5 populära housedängor är inte något originellt, men att placera det i denna tävligt tyckte jag piffade upp programmet show- och soundmässigt. Smart drag.

Molly hade en låt som en Kelly Clarkson med rätt marknadsföring skulle kunna göra stor jorden runt.

Soldiers var en bra låt, fast kom inte helt till rätta med Munthers person... Tänk er One Republic på den och så har vi en superhit.

Miskovskys låt var den finaste. Troligen kommer den klinga i min spotify nåra ggr framöver.

Och Loreen... trance eller inte trance... det är iaf för mig en SASH! i modern tappning, en poppig pumpande klubblåt, och jag är glad att se den som vinnare.

Att veteraners, Perellis, Afrodites och även Andreas Johnsons, dussinschlager dämpas med mer renodlad dussinpop tycker jag är en positiv riktning för tävlingen. Trots att allt skrivs av samma personer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att veteraners, Perellis, Afrodites och även Andreas Johnsons, dussinschlager dämpas med mer renodlad dussinpop tycker jag är en positiv riktning för tävlingen. Trots att allt skrivs av samma personer.

Den där unkna 80-talsschlagern brukar alltid komma tillbaka. När man tror att tävlingen är på väg åt rätt håll kommer det alltid någon "Hero" eller annan kass låt med tvångsmässiga tonartshöjningar och förutsägbara komp och förstör allting. Men jag hoppas verkligen att jag har fel, ingen skulle bli gladare än jag om Melodifestivalen blev en riktig musiktävling istället för "schlager-SM".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...