Jump to content
Annons

Alternativ till cubase?


rockdemon

Recommended Posts

Jag körde i några år på cooledit pro, sen gick jag över till cubase och har använt det nu i en typ 5 år. Men, har precis köpt ny dator och vill ha 64 bit program. Nya cubase kostar skjortan och jag undrar om det finns några alternativ till cubase för pc?

I cubase finns det så otroligt mycke grejs som jag inte använder så det känns dumt att betala så mkt när jag bara vill ha audio och midi spår med pluggar till...

Redigerat av rockdemon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Uppdateringen från ditt tidigare Cubase då?

Studio One V2.. kör den på min MAC och den är nästan för snabb att jobba i, gillar layouten och den är enkel att förstå utan manual...

Reaper är så gott som gratis men jag kommer inte riktigt överrens med deras routingsystem, men för de pengarna ( när du bestämmer dig för att köpa det vill säga) finns inget motsvarande alternativ.

Ableton gillar jag för dess loop-upplägg och riktigt vassa timestretch på vanliga Wave-filer men andra saker som jag inte gillar är deras GUI på pluggar, vanesak förmodligen.

Stora versionen av Ejbeltån kostar förstås som ett Cubase och vad jag förstod så var funktioner och pris overkill.

Mackie Tracktion 3 finns också men det har jag inte provat

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag har sett nu att det mesta jag kör är 32 bit så då är det nog enklast att fortsätta köra allt i 32 bit ändå. Blir kanske inge snabbare att hålla på o mixa 32 o 64 bit... kör med mina gamla program tills vidare... tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

varför tittar gifta män på andra kvinnor? Varför tittar han i posrchen på ferrarin? 🙂 Jag tror bara att man alltid hoppas på nåt bättre... Det är bra nu men det borde kunna bli bättre, det kan ju inte vara mina låtar det är fel på 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

REAPER är ett bra alternativ.

Inte om du frågar det andra lägret förstås, men låt din egen vilja/övertygelse bestämma så ska du se att vilket alternativ du än väljer så kommer du att bli nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle jag börja med något nytt skulle jag nog hoppat på Reaper-tåget. Faktum är att jag redan har det installerat men har inte tummarna ur ännu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...