Jump to content
Annons

Festival #41 MELODISTUDIOFESTIVALEN 2012


Bloeas

Recommended Posts

80-tal, Bloeas arrangerar. Antingen som straff för att han dödade festivalen eller som vinst för att han vann den innan.

För Så Är Bestämt.

Sorry!

Ska det bli av någon 80-talsfestival får den som kom med förslaget hålla i det eller någon annan som känner sig manad. Jag gör det inte nu, alt senare i höst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 6 månader senare...

Tyvärr!

Inte ett enda bidrag =)

Personligen tycker jag det är ett grymt tema, men kanske är jag ensam att tycka det?

Jag tycker det varit ett ganska svalt intresse de senaste gångerna och jag antar att festivalgrejen läggs ner tills vidare?!?!

Och... Nu har jag ytterligare en merit att lägga i min ryggsäck, Jag har dödat studiofestivalen 😉

Må väl!

//Andreas

Å ena sidan är det tråkigt att se ett sådant resultat i ett forum där medlemmarna (jag mest) ondgör sig över kvalitén på låtarna i SVT:s Melodifest. Här skulle vi verkligen kunna briljera med vårt låtkunnande och visa att det inte bara är i ord som vi handlar.

Å andra sidan får de "riktiga" artisterna i Melodifestivalen - med obegränsade resurser - bortåt ett år på sig för att komma med sina alster. Vi fattiga amatörklumpar som jagas av kronofogde eller af fick ett par månader...? Helt ärligt; skall det anordnas en alternativ mello så MÅSTE det ske med lite framförhållning, gärna ett år. Men MINST 6 månader. Det är inte många av oss som kan släppa allt och börja producera låtar i toppklass.

Och för övrigt MÅSTE en sån här tävling marknadsföra sig. Jag tycker som du att det är en grym idé men jag såg tråden först idag, nästan ett år för sent!

Gör så här (för jag är övertygad om att vi inte är ensamma om att tycka om idén) Publicera pånytt tävlingen i anslutning till Grand Prix och sett slutdatum till Grand Prix (heter det så?) nästa år. Eller den svenska motsvarigheten i Globen. Det skulle kanske passa bättre då vi direkt kunde jämföra "vårt" vinnarbidrag med Björkmans. Då skulle vi se om det bara är snack som pågår här och att vi egentligen inte är ett dugg bättre än låtarna på Mellon. Och viktigast; påminn folk löpande, kanske varje månad, om att tävlingen är på gång samt lite info om vem som deltar och låtnamnen. Kanske också en avdelning där man kunde söka samarbetspartner till mixning, enskilda instrument, produktion, sång, textbearbetning, osv för tävlingen.

Ja, bara ett par råd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tankar Amis!

Vill folk dra igång detta så är jag givetvis på.

Såg även din tråd om en ny tävling och blir det nått ställer jag givetvis upp med ett bidrag 🙂

Ja, det börjar arta sig. Tror vi är uppe i 8-10 intresserade just nu. Egentligen inte klokt med tanke på att detta är ett musikforum där jag tippar på att 95% är kompositörer. Men drar vi igång är jag säker på att fler blir sugna. Och ett första pris kommer att göra susen! Du startade ju tråden, vill du kan vi hålla i det båda två. Det blir ju en del arbete om man bara är en... Jag har börjat fila på ett regelverk samt hålltider speciellt anpassat för denna tävling (som dock i mycket kommer att följa Mellos). Kommer också att färdigställa en lista på deltagarna och kommer att publicera det i den andra tråden. Kom gärna med synpunkter i samma tråd så att allt hålls samlat och uppdaterat! Denna gång skall det bli AV 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...