Jump to content
Annons

Festival #41 MELODISTUDIOFESTIVALEN 2012


Bloeas

Recommended Posts

Annons

Att se om det stod något av värde men jag kollade och det var bara en beskrivning på hur man rattar ljudet med Reasons Subtractor.

Juno och Oberheim nämns i artikeln, skulle kunna vara någon av dessa synthar. Jag måste rätt mig själv. Jag äger en Roland D-50 och inga fabriksljud låter som Axel F och det låter inte heller som att leaden är FM-syntes så det borde inte vara Dx7. Dock, utan att lyssna, gissar jag att basen är FmBass från Dx7.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att se om det stod något av värde men jag kollade och det var bara en beskrivning på hur man rattar ljudet med Reasons Subtractor.

Juno och Oberheim nämns i artikeln, skulle kunna vara någon av dessa synthar. Jag måste rätt mig själv. Jag äger en Roland D-50 och inga fabriksljud låter som Axel F och det låter inte heller som att leaden är FM-syntes så det borde inte vara Dx7. Dock, utan att lyssna, gissar jag att basen är FmBass från Dx7.

Ok, lurendrejerier! 😠😉

Lyssnade, Reverbskuggan på leadet låter ju svinbra!!! Någon som vågar gissa vad det är för burk?

Ansiktsburk?
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som nåt militären skulle utveckla som psykologisk krigsföring, MK Ultra hjärntvättsmetod.

Vi tar det igen

Njaa, beror på hur man gör det. Skulle nog inte vara alltför svårt att göra en generisk danslåt med dem verktygen till exempel. Men det går även att göra kreativa och intressanta saker, eller psykologisk krigföring, beroende på hur experimentell musiksmak man har ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaa, beror på hur man gör det. Skulle nog inte vara alltför svårt att göra en generisk danslåt med dem verktygen till exempel.

Låter verkligen som din bag/cup of tea 😄 Redigerat av klasho
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter verkligen som din bag/cup of tea 😄

Självklart, vem älskar inte stendöd "musik" spelad av program, det ultimata hånet mot begreppet konst?

Jag ska sluta nu, jag lovar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Som den gubbe jag är kollade jag med wiki vad psyktrance är

http://en.wikipedia....chedelic_trance

Herrejävlar (det finns ett ljudprov). Man måste vara bra stenad för att orka med det i mer än en minut.

Vi kanske skippar det då.

Skulle gärna ta en repris från 80-talsfestivaltemat. Har en ny slagdänga på gång. Så här lät mitt bidrag i den förra:

http://dl.dropbox.com/u/9809462/Belinda.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...