Jump to content
Annons

Festival #41 MELODISTUDIOFESTIVALEN 2012


Bloeas

Recommended Posts

Då kör vi igång med nästa festival!

Den riktiga MELODISTUDIOFESTIVALEN 2012

Melodifestivalen är varje år ett hett ämne och inte minst här på forumet, men till skillnad mot Christer Björkman och gänget får alla låtskrivare vara med här om dom uppfyller dessa enkla regler:

Låten skall:

Vara under 3 minuter

Vara skriven för festivalen

Tonhöjning i slutet är coolt och ger en extra guldstjärna.

Så... Nu har ni chansen att visa hur det ska låta, Stilen är fri. Vill du göra nått klämkäckt, sjunga lite halvfalskt eller chocka lyssnaren med komik är det fritt fram. Alla medel är tillåtna för att fiska röster!

Bidraget skall vara inlämnat senast söndag 13 maj. Omröstningen pågår fram till den 26 maj och avslutas när vinnaren koras i eurovisionfinalen

Låten skickas otaggad till bloeas@gmail.com

Lycka till!!!

Mvh

Festivalgeneral =)

Redigerat av Bloeas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nä, det tycker jag inte du behöver.

Dom flesta har väl en åsikt om melodifestivalen, positivt eller negativt. Förutfattade meningar, fördomar eller totalt frälst.

Vad du än tycker om spektaklet kan du göra det som passar dig, gör narr av det eller gör en jävligt bra låt, eller varför inte en kombination 🙂

(null)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Tyvärr!

Inte ett enda bidrag =)

Personligen tycker jag det är ett grymt tema, men kanske är jag ensam att tycka det?

Jag tycker det varit ett ganska svalt intresse de senaste gångerna och jag antar att festivalgrejen läggs ner tills vidare?!?!

Och... Nu har jag ytterligare en merit att lägga i min ryggsäck, Jag har dödat studiofestivalen 😉

Må väl!

//Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
drloop (oregistrerad)

Det krävs nåt som får dom gamla gubbageggen på forumet att gå igång.

80talsrock eller Pink Floyd festival eller nåt åt det hållet.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det krävs nåt som får dom gamla gubbageggen på forumet att gå igång.

80talsrock eller Pink Floyd festival eller nåt åt det hållet.

😉

Varför inte? 😄 En festival där varje bidrag måste vara ett konceptalbum kring altruistiska/pacifistiska teman. Gärna med lite falsksång 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...