Jump to content
Annons

99% REA på Crysonic


saverman

Recommended Posts

Skickade en fråga till deras support i söndags och fick svar idag, så det verkar vara ganska ok med tanke på att de nog har rätt mycket att göra i och med rean...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är ju några timmar kvar av rean, så det kanske är dags att jag kommenterar mitt köp för ev. intressenter:

* Även om servicen känns "sådär", så fick jag mina prylar och registrerade dem utan något större besvär. Kanske är man som användare van/bortskämd med att "inom tolv timmar" brukar betyda "om tre minuter" i nedladdningssammanhang.

* nXtasy är en plugg som tillför nånting bra. Jag lattjade lite med den som effekt på orgelVSTi, och den spetsade till ljudet rätt snyggt. Intuitivt interface, om än det fulaste jag sett.

* Man fick med tre varianter av limiters. Största brorsan heter Spectraphy V2HD, och lite som jag hoppades så motiverar den - för mig - hela det rabatterade beloppet.

* Spectralive ser futuristisk ut, men jag fattar inte vad den gör. Det är ju kul 🤪

* newB är en bassenhancer som funkar utmärkt för tillmoffning av elbas.

* resten - bl a en kompressor - har jag inte provat så att jag kan uttala mig.

***

Om det är mer prisvärt än nåt annat pluggpaket? Jo för den rabatterade slanten så är det inte mycket att snacka om. Dock verkar flera av pluggarna ha flera år på nacken, så det är inte konstigt om de säljs billigt, och ev är omkörda av konkurrenter.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju några timmar kvar av rean, så det kanske är dags att jag kommenterar mitt köp för ev. intressenter:

* Även om servicen känns "sådär", så fick jag mina prylar och registrerade dem utan något större besvär. Kanske är man som användare van/bortskämd med att "inom tolv timmar" brukar betyda "om tre minuter" i nedladdningssammanhang.

* nXtasy är en plugg som tillför nånting bra. Jag lattjade lite med den som effekt på orgelVSTi, och den spetsade till ljudet rätt snyggt. Intuitivt interface, om än det fulaste jag sett.

* Man fick med tre varianter av limiters. Största brorsan heter Spectraphy V2HD, och lite som jag hoppades så motiverar den - för mig - hela det rabatterade beloppet.

* Spectralive ser futuristisk ut, men jag fattar inte vad den gör. Det är ju kul 🤪

* newB är en bassenhancer som funkar utmärkt för tillmoffning av elbas.

* resten - bl a en kompressor - har jag inte provat så att jag kan uttala mig.

***

Om det är mer prisvärt än nåt annat pluggpaket? Jo för den rabatterade slanten så är det inte mycket att snacka om. Dock verkar flera av pluggarna ha flera år på nacken, så det är inte konstigt om de säljs billigt, och ev är omkörda av konkurrenter.

tjing

Tack för din mindre recension. Efter att ha läst detta så tror jag att jag avstår denna gång 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Om limitern är det intressanta blir $39 måttligt prissatt. Speciellt om det handlar om gamla pluggar. Voxengo Elephant, en av de mest allround brickwalllimiters som finns på marknaden, kostade länge runt $50. Den har tyvärr gått upp i pris på sistone. Men så har den fortsatt utvecklas också. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Om limitern är det intressanta blir $39 måttligt prissatt. Speciellt om det handlar om gamla pluggar. Voxengo Elephant, en av de mest allround brickwalllimiters som finns på marknaden, kostade länge runt $50. Den har tyvärr gått upp i pris på sistone. Men så har den fortsatt utvecklas också. 😉

Sant. Ordinariepriset på crysoniclimitern var $144 att jämföra med Elephant $120 (dagspris). Ungefär samma alltså. Hade jag sett Elephant för 200 spänn så hade jag nog köpt den istället och skitit i det här:)

***

Terror: Gott att jag kunde hjälpa dig att ta ett beslut:)

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...