Jump to content
Annons

Spela in i stereo på Android-telefon? (Samsung Galaxy S2)


JJRockford

Recommended Posts

Någon som vet om det går att spela in i stereo på Android-telefoner?

Hade varit smidigt när man är i replokalen att bara koppla in telefonen till någon hörlursutgång och spela in det man sysslar med. Telefonen har ju garanterat mono in i a f, eftersom man kan ansluta en handsfree. Hur skulle en sladd se ut som gör att man kommer åt det?

Nu släpar jag med en för all del ganska liten laptop, men det är ju onödigt om det går att lösa på något annat sätt 🙂

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inget svar på den specifika frågan, men om det inte finns ngn mick till den: En enklare lösning kanske är att köpa en liten ljudinspelare med inbyggda mickar. Tex Zoom's minsting för runt tusenlappen. Eller köpa en begagnad Zoom H4n som du kan koppla upp till 4 mickar/ljudkällor till och spela in på 4 ljudspår.

Kom på ett till alternativ: Korg Sound On Sound. En liten apparat där du kan med de inbyggda mickarna kan spela in obegränsat antal (minnesberoende) pålägg. Dessutom har den trummor och effekter. Kostar dryga tusenlappen numera har jag sett. Gitarringång och auxingång finns om jag minns rätt. Mickingången för externa mickar var tydligen lite brusig enl ngt test.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...