Jump to content
Annons

tips på förbättring på forumet


G Bango

Recommended Posts

Det skulle vara bättre om ni på forumet skaffade fler genres när man lägger upp en låt...t.ex så är allt från rock till metal på samma flik.. det är ju allt från coldplay till in flames vilket i mitt tycke är lite för brett. skaffa mer specifika flikar typ pop rock hårdrock house trance m.m

det skulle gynna som bara den!!

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker inte om den idén, så störigt kan det ju inte vara att läsa vilken sub-genre låten klassas till.

Oftast skriver man ju det när man lägger upp en låt och om så inte är fallet, hur jobbigt kan det vara för en Coldplay lyssnare att lyssna på en In Flames låt, eller vise versa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte om den idén, så störigt kan det ju inte vara att läsa vilken sub-genre låten klassas till.

Oftast skriver man ju det när man lägger upp en låt och om så inte är fallet, hur jobbigt kan det vara för en Coldplay lyssnare att lyssna på en In Flames låt, eller vise versa.

det är väldigt jobbigt ska jag tala om... jag vet inte hur många gånger jag har fått letat hur länge som helst t.ex på electro house eller hårdrock ala 70 tal bara som exempel... och sedan så tror jag inte det är så förbannat jobbigt för dom som uppdaterar forumet att fixa lite mer genres.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med. Lyssnar nästan inget idag eftersom jag tycker det är så svårt att hitta. Skilnaden mellan hårdrock och metall är för mig milsvidd. Och där är väl ett annat problem med genger, smaken är ju lite som baken, dvs delad.

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet ligger väl i att man inte alltid kan definiera exakt vilken genre man ligger inom.

Men man skulle ju kunna ha genrer och subgenrer, där man kan posta direkt i 'genrer' om man vill.. kanske?

Det blir rätt lätt att jag postar musik i övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är förjävligt att låt-trådarna inte hamnar på förstasidan när man postar i dom. Det gynnar ju inte precis spridningen av låtarna....

Gör det inte det längre? Så var det på det förra forumet.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Förr kom alla låtar upp på första sidan vartefter dom blev uppladdade vilket gjorde att det blev lite hipp som happ vilken gengre låten hörde hemma i som man hamnade på när man ville lyssna på folks alster. Allt var inte sämre förr på det sättet då gengres som man kanske inte skulle haft som första val kunde dyka upp så att säga vilket var ganska coolt.

Link to comment
Dela på andra sajter

precis, mer genres. Blir så less då man blandar visa, gammeldans-stuk och äldre typer av folklig musik under samma tak... Jag menar, om jag verkligen vill lyssna på låttypen polska, och får fram en massa visor och låtar som är av harmonisk folkmusikstil, blir man ju vansinnig... Letar ju efter äldre, modala stuket... Näförböveln, fram med fler genreuppdelningar, inom folk/världsmusik borde det då åtminstånne kunna spaltas upp i minst 10 underdelningar... nåt annat är ju bara osmakligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Kan bara hålla med...., Jag skulle definitivt vilja se många fler genres..

Särskilt för oss som pysslar med lite mer udda grejjer...

Ska vår industriella metal ligga bland rock/metal eller Elektroniskt/dans..., och Pop/country?, udda att sätta ihop dom i min värld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att man kan ha en smutskastar tråd ! Den som ger sig in i leken får leken tåla dvs

Har man gått in för att skriva skit om varandra, ska man hålla sig i smutskastar tråden.ingen annanstans ska det vara tillåtet

På detta vis slipper andra att se skiten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...