Jump to content
Annons

Vad skulle ni ge för denna skärmen


ramoand

Recommended Posts

En arbetskollega till mig har en Dell 27"-datorskärm som han vill sälja. Det är en sån här:

http://www.amazon.com/Dell-UltraSharp-2707WFP-widescreen-aluminum/dp/B000YGEKFQ

Den är köpt 2008. Finns ett fel på den och det är ett litet hål i skärmen, kanske 10-20 pixlar stort. Han råkade nämligen tappa en skruvmejsel där.. hehe. Det är inget som stör direkt men e ju aldrig kul med sånt.

Sån min fråga är: Vad skulle ni ge för denna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle säga max 1000 men lite tveksam till om jag skulle köpa en snart 4 år gammal skärm till det priset! Som någon skrev - man kan få en ny för under 2500 kr, som förmdoligen är bättre än den begagnade i vilket fall. Så hade jag haft sämre ekonomi hade den begagnade varit ett alternativ annars - njet, kamradskji!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle säga max 1000 men lite tveksam till om jag skulle köpa en snart 4 år gammal skärm till det priset! Som någon skrev - man kan få en ny för under 2500 kr, som förmdoligen är bättre än den begagnade i vilket fall. Så hade jag haft sämre ekonomi hade den begagnade varit ett alternativ annars - njet, kamradskji!

Sant iofs men den är ju ändå väldigt bra för att vara begangnad (förutom hålet). Den är knappt använd och den kostade ca 15000:- ny.

Har jämfört med BenQ o dom kostar 2490:-, men där får man inte samma panel + 1920x1080 istället för 1920x1200 som de e på denna.

Är 1000 kr för mkt eller?

Redigerat av ramoand
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt länken du hade i första inlägget, så tar de 695 USD för en begagnad, vilket motsvarar ca 4500:- - men då förutsätter man att det inte finns några fel i panelen - för annars är den verkligen inte värd mycket. Det är väl dessutom en vanlig TN-panel, så i dagsläget är det inget apeciellt även om den kanske var väldigt bra jämfört med andra när den kom. 27" med den upplösningen känns inte heller helt klockrent... Vad den har kostat en gång i tiden är egentligen ointressant, eftersom utvecklingen går i en rasande takt. Sämsta skärmen idag, kan mycket väl vara lika bra eller rentav bättre än den bästa för 4 år sedan...

Ditt ursprungliga bud på 500:- eller möjligen runt en tusenlapp kan vara ok, men samtidigt är skärmen gammal och kan lägga av - och om den dör så är det bara att köpa en ny igen, eftersom ett byte av panelen (som nog är vanligaste felet) troligen kostar mer än en ny skärm idag - och då är det ju att kasta pengarna i sjön... Avvakta lite till så kanske du kan få den gratis hellre än att han kör den till tippen... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...