Jump to content
Annons

TEST: Ny sökmotor på Studio forum


Björn Olsberg

Recommended Posts

Just nu utvärderar vi en ny sökmotor på Studio forum som både ska ge relevantare söksvar, men även belasta servern mindre. En välkommen nyhet med den nya sökmotorn är att det nu går att söka på ord ner till två tecken. Exempelvis går det alldeles utmärkt att söka på pluggstandarden "au" och få fram inlägg med ordet au i rubrik eller inläggstext.

Sökmotorn hittas och används precis som tidigare, och ska inte innebära några nya förfaringssätt.

Eftersom motorn är under utvärdering från vårt håll, är vi tacksamma för alla synpunkter där denna motor fungerar sämre än tidigare.

Sidonotis: Den som istället vill använda Google för att söka på Studio forum, gör det med fördel genom att ange följande i Googles sökruta:

site:forum.studio.se [sökord, utan hakparantes]

Trevlig helg, sök så det ryker 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Just nu utvärderar vi en ny sökmotor på Studio forum som både ska ge relevantare söksvar, men även belasta servern mindre. En välkommen nyhet med den nya sökmotorn är att det nu går att söka på ord ner till två tecken. Exempelvis går det alldeles utmärkt att söka på pluggstandarden "au" och få fram inlägg med ordet au i rubrik eller inläggstext.

Det var på tiden. Alla kan hålla med om att den hittills varit dålig och att kunna söka på bara två bokstäver är skitbra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ladda upp /in i forumet) går inte heller nu... Men jag är glad ändå, ni gör ett hästjobb med forumet, det betyder enormt mycket för mig. Hur mycket fattar nog ingen. Passar på att tacka både Oldsberg, alla andra som jobbar med forumet, och alla ni som skriver här.... Hurra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men funktionen att visa nytt innehåll har därmed försvunnit ...

🙁

Jag har kollat igen men har inte lyckats återskapa detta. Funktionen "Visa nytt innehåll" nås genom länken uppe till höger, under annonsen, samt under de senaste ämnena på förstasidan. Båda de fungerar när jag provar. Återkom gärna om jag har missuppfattat något.

Visa nytt innehåll använder sig av den gamla sökmotorn och ska således inte beröras alls (om nu allt är som det ska 🙂 )

Mvh,

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ladda upp /in i forumet) går inte heller nu... Men jag är glad ändå, ni gör ett hästjobb med forumet, det betyder enormt mycket för mig. Hur mycket fattar nog ingen. Passar på att tacka både Oldsberg, alla andra som jobbar med forumet, och alla ni som skriver här.... Hurra!

Hej och tack, det var fina ord som värmer 🙂 Jag är uppriktigt glad för att du har nytta av forumet.

Jag har provat uppladdningen i Låtavdelningen och där får jag inga felmeddelanden. Om det är där du laddar upp, glöm inte att klicka på knappen "Bifoga fil" efter det att du har valt "Välj fil".

Jag provar även med att ladda upp en bildfil till detta inlägg. :Som sagt i föregående inlägg, återkom om det är något annat du gör för att få fram felmeddelande.

post-1-0-86561500-1313825164_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack, det var fina ord som värmer 🙂 Jag är uppriktigt glad för att du har nytta av forumet.

Jag har provat uppladdningen i Låtavdelningen och där får jag inga felmeddelanden. Om det är där du laddar upp, glöm inte att klicka på knappen "Bifoga fil" efter det att du har valt "Välj fil".

Jag provar även med att ladda upp en bildfil till detta inlägg. :Som sagt i föregående inlägg, återkom om det är något annat du gör för att få fram felmeddelande.

Jo jag gör som jag gjort förr med massor av låtar, först "välj fil" sen bifoga "fil" och det tuggar o laddar som vanligt till den rektangulära rutan är helt svart, då komer meddelandet typ "ingen vild vald"... Ska ta en skärmdumpsbild på det nästa gång.... Om jag nu kan bifoga bilden....😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är förresten samma sak med "visa alla aktiva ämnen" (på startsidan, under de senast kommenterade trådarna), som man annars kunde ha använt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...