Jump to content
Annons

Synca PT8 med Alesis HD24


derfkir

Recommended Posts

Försöker synca min HD24 med pt8 men får det inte att funka. Är det någon som har lyckats med det här? Har läst instruktionsböckerna och alla trådar på gearslutz m.m. men inget hjälper.

En detalj jag inte lyckats klura ut är det här med FPS. I PT kan jag välja men hittar inte någon meny för det i HD24. Är den fixerad vid en fast ovalbar FPS och i så fall vilken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det verkar som man måste "regga" sig på Alesis hemsida för att kunna kika i manualen.

Men "frame-raten" borde väl kunna ställas in individuellt i varje projekt i HD 24. Det gjorde

det i min Mackie SDR 24/96; man ställde samplingsfrekvens, bitdjup och frame-rate för varje låt.

Kanske någon annan som vet?

Mvh/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt Protools som slave och låt HD24:an agera husklocka.

Piiiz!

Jo, jag har försökt att använda optical lightpipe som klocka, och midi för MTC. Pro tools hoppar igång lite fördröjt och synkar inte till HD24an.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag har försökt att använda optical lightpipe som klocka, och midi för MTC. Pro tools hoppar igång lite fördröjt och synkar inte till HD24an.

Och du har naturligtvis kollat så att Protools verkligen arbetar som Slave!?

Du kan ju ställa in Offset tid i Protools för just detta.

Knepigt att det blir osynkat....!?

Låter som att expertis får ta sig an detta på djupare nivå.

Hoppas det löser sig!

Piiiz!

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.studio.se/index.php/topic/17383-styra-alesis-hd-24-med-pro-tools-digi002r/

Här är det "Brojd" som hade fått det o fungera. Kanske kan ge någon ledtråd.

Verkar som att HD24'an ska vara master och protools slav. Och så skicka MTC via midi och clock via lightpipe.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du har naturligtvis kollat så att Protools verkligen arbetar som Slave!?

Du kan ju ställa in Offset tid i Protools för just detta.

Knepigt att det blir osynkat....!?

Låter som att expertis får ta sig an detta på djupare nivå.

Hoppas det löser sig!

Piiiz!

https://www.studio.se/index.php/topic/17383-styra-alesis-hd-24-med-pro-tools-digi002r/

Här är det "Brojd" som hade fått det o fungera. Kanske kan ge någon ledtråd.

Verkar som att HD24'an ska vara master och protools slav. Och så skicka MTC via midi och clock via lightpipe.

Lycka till!

Tackar för hjälpen! Har valt optical clock ist för internal i PT, och även tidigare lusläst tidigare tråden om detta. Det enda jag inte ptovat ännu är att ställa i identiska FPS, som jag inte vet hur man gör i HD24an. Har kollat alla menyer men icke. Har mailat Alesis utan att få svar. Slänger snart skiten i sjön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick hjälp av en hd24-grupp på yahoo med FPS. Den är fast vid 30 non drop.

Är det verkligen ingen som har prohvat att synka hd24 med protools förut? Eller sett någon annan gör det? Jag börjar fundera på om det kanske inte går?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...