Jump to content
Annons

Helt otroligt! (SAMI-härvan)


Recommended Posts

Annons

Ja det är helt sanslöst hur detta har kunnat ske. SAMI kommer att skicka ut en inbjudan till medlemmarna där alla för lägga sin röst. Jan Granik på musikerförbundet (gammal spelkollega till mig) har verkligen gjort ett hästjobb under flera års tid för att dra fram det här i ljuset. Gå på mötet om ni kan och lägg er röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt bra artikel, mycket läsvärd. Trist bara att den handlar om skumrask. Jag tycker att vd:n iallafall borde åka dit för trolöshet mot huvudman. Men, har styrelsen godkänt hans agerande så blir det svårt att bevisa. Dessutom - varför har Symf och Teater så stor makt när de allra mesta pengarna kommer från Musikerförbundets medlemmar. Såååå förlegat. /K

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Måste nog säga att jag tappade min respekt för herr Bolme. Tycker nog att styrelsen bör få sin släng av sleven.

Nej rödvinsteaterapor verkar inte passa för styresleuppdrag, att spela styresleordförande på teater är nåt helt annat än att vara en.

Bolme verkar ju nästan vara insyltad eftersom han tar VDn till försvar. Usch!

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste nog säga att jag tappade min respekt för herr Bolme. Tycker nog att styreslen bör få sin släng av sleven.

Skygglapparna på i styrelsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart verkar mycket ha gått helt fel, men tycker det känns som att SAMIs VD kritiseras på lite felaktiga grunder och att han ensam får bära all skuld för att en mängd satsningar gått snett. En VD kan inte göra mycket utan att ha styrelsen bakom sig.

En intressant detalj är att SAMI tydligen förlorade mycket pengar på MI7s konkurs, en konkurs som sannolikt berodde på att Svenska musiker hellre handlade från Tyskland el. England och piratkopierade en del än handlade från MI7 och dess återförsäljare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oerhört intressant artikel. Som sagt, man kanske skulle ta sig i kragen och få tummen ur och bli medlem i SAMI nudå, när det även finns chans att påverka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hej hopp!

Vill bara påminna om fortsättningen på det ajournerade mötet angående SAMI-härvan nu i morgon maj 31 kl. 16.00. Bor du i Stockholmsområdet och är ansluten till SAMI har du möjlighet att deltaga. Mötesplats är Nalen. Har du inte möjlighet kan du skicka ombud. Kontakta i så fall Musikerförbundet eller SAMI.

Citerat från SAMI:s hemsida:

"Den31 maj återupptas SAMI:s stämma. Musikerförbundet har i en motion till stämman föreslagit en ny modell för att utse styrelse för SAMI. Musikerförbundet anser att styrelsens sammansättning bör återspegla var intäkterna till SAMI kommer ifrån. Det skulle innebära att rock- och popmusiker, som genererar mer än 80 procent av SAMI:s intäkter, skulle få ett större inflytande i styrelsen."

Redigerat av wellness music
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
  • 11 månader senare...

I dag föll domen mot Samis fd VD Hans Lindström. Ett och ett halvt års fängelse samt ett skadestånd på 24, miljoner. Läs mer här:

http://www.svt.se/kultur/musik/samis-forre-vd-far-fangelse?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Svtse-Kulturnyheterna+(svt.se+-+Kulturnyheterna)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...