Jump to content
Annons

Låt kritik & och hur man ska gå till väga?


JohnTwig

Recommended Posts

Hejsan! Har producerat ett tag i FL-studio nu, vore kul att höra lite vad folk tycker om produktionerna jag gjort, vad som kan förbättras och göra om!

http://www.myspace.com/JohnTwig

Låtarna som heter Unstoppable är de nyaste jag producerat, de vore skoj att veta lite hur man kan gå till väga nu.

Om man ska få ut låtarna på något sätt och hur man då går till väga? undrar jag.

Är det någon ideé att skicka till skivbolag och hur gör man då? vilka skivbolag m,m.

vad tycker ni om produktionerna ge kritik gärna 🙂

märkte att jag nog lagt detta i fel ämne!

Redigerat av JohnTwig
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Nice! vad har du gjort för tutorials ? eller har du lärt dig helt själv ?

Jag har lärt mig själv. har dock gjort lite egna tutorials och lagt upp på youtube för att visa andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite halvtaskig mix, men för att vara FL låter det bra.

Jävla svårt att få mixen bra i FL enligt mig.

Vad använder du för pluggar på Vokalerna?

Håller med dig om de nu när jag har vilat örnen ett bra tag ifrån den låten.

Jag gillar FLs eq och multibands compressor sjukt mycket..

på just den remixen hade jag delay 2, reeverb 2, gross beat, free filter, squeeze och compressor. på leadsången.

sen så hade jag ju eq och auto tune från början redan..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 3 månader senare...

Lite halvtaskig mix, men för att vara FL låter det bra.

Jävla svårt att få mixen bra i FL enligt mig.

Vad använder du för pluggar på Vokalerna?

Nu ska jag inte tränga mig på din åsikt, men vet inte om du jobbat så mycket i FL Studio om du tkr mixen blir bättre i andra program.

OT: Låtarna låter bra, lite taskigt mastrade bara men mixen låter ren o fin, lite mer detaljerad diskant kanske hade varit bra... lyssnar i hörlurar nu så kan tyvärr inte säga exakt vad som saknas.

Angående hur du får ut låtarna så tror jag (rätta mig om jag har fel) inte du kan ta kontakt med ett skivbolag, det är mer om ett skivbolag tar kontakt med dig. Jovisst kan du ta kontakt med dem, men att din låt blir känd efter en signing låter ytterst otroligt.

Jag tycker du ska jobba på och förhoppningsvis sprids dina låtar mer o mer, med tanke på att du har talang. Gillar flowet i Unstoppable.

Har jobbat i Fl ett tag men skulle kalla mig relativt newbie. Vill gärna få lite kritik o tankar kring min senaste låt. Genre : Electro house typ 🙂http://www.youtube.com/watch?v=VPUvPI3PB-s

Tycker din låt låter helt okej, för att vara "newbie" som du kallar det. Kicken borde få lite mer djup i sig, jag gillar dock att du hittat din stil i genren. Tråkigt med alla som gör likadan musik!

Edit: Glömde nästan, lyssna gärna på min nya låt :-)

http://soundcloud.com/djsnuset/dj-snuset-people-on-the-floor

Masteringen blev lite knastrig, ska kolla upp det... har även fått klagomål på för lite bas, så måste nog kolla upp det med :-) Men mer kritik skadar inte!

Redigerat av DJSnuset
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...