Jump to content
Annons

Behringer EURORACK MX1804X


willchord

Recommended Posts

Halli Hallå!

Nu är det så att jag är nog så mycket amatör det går här på detta forum, så ni får gärna skratta åt mig om ni vill, kommer inte ta illa upp. 😛

Jag har under ett år ägt ett externt ljudkort vid namn Desktop Konnekt 6 som är tillverkad av TC Electronics. Kortet är kopplat till min Dell-dator från 2009 med en FireWire-kabel. När jag köpte hårdvaran fick jag även med DAW:n Cubase LE 4. Har suttit och lekt lite med båda och jag tycker själv att jag börjar lära mig mer och mer, särskilt på sistone då jag verkligen har tagit mig tiden.

Men nu till saken. För några dagar sen fick jag en till liten leksak, ett mixerbord! Behringer Eurorack MX1804X. Fick det av min flickväns pappa, har ingen aning om hur gammalt det är men han sa att det hade kostat rätt så plenty när han pröjjsade det. Det är oanvänt och låg fortfarande kvar i lådan med instruktionsmanual och allt.

Nu har jag ett litet problem här, kan jag fortfarande använda mitt nuvarande ljudkort som nåt mellanting mellan min dator och mixerbordet eller hur fungerar det?

Sen har jag även extremt dålig koll på det här med main channel, mono, stereo, aux in, aux out etc etc... Så om någon snäll själ med mycket fritid skulle vilja hjälpa mig med dessa frågor så skulle det vart jättesnällt!

P.S. De instrument jag spelar in är gitarr, bas och sång, trummor kör jag via ett virtuellt program!

Tack på förhand! // Wille

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Railind (oregistrerad)

Skippa mixerbordet. Det tillför inget i din setup.

fler Effekter analog EQ och bättre monitor och handsonmöjligheter kan ju tillföra en del.

Link to comment
Dela på andra sajter