Jump to content
Annons

line6 POD fel grej ... fan fan...


Vallhagen

Recommended Posts

Jag skriver nog mest för att gnälla av mig lite. Eller kanske avgräma mig. Men det är inte Line6 fel, produktinfon är solklar om man tar sig tiden att lusläsa hemsidan... och jag som inte brukar göra dåliga / helt onödiga inköp...

Sen hundra år äger jag en POD 2.0, som jag lirar med, och på det stora hela är nöjd med. Men jag har alltid saknat en whawhapedal till poden. En enkel metallgungbräda som levererar rätt data (typ midisignal 0-127 från häl till tå??) till PODen som sedan kan svara med lämplig whawhaemulering. Jag tycker en sån produkt borde kosta kanske 350 spänn?

Jodå, det har funnits det jag söker, men då som helt floorboard/fotkontroll med 14 knappar, vilket varit omotiverat dyrt, tillika onödigt stort för sovrummet.

***

Men NU, så bara finns dyker den upp framför näsan när jag tjatar runt med börsenpersonalen, Line6 FBV Express MKII, rimligt billig, rimligt liten, en whawhapedal... och den funkar till POD 2.0 och har dessutom USB för att leverera midi direkt till datorn för att kanhända styra nån vst-whawha om jag känner för det... klockrent! Köpt för en tusing (jo det är lite mer än 350 spänn men men..) o hemåt med hoppsasteg.

...men vänta nu... det var nåt där i manualen... funkar bara med POD 2.0 om den är märkt "FBV PEDAL". Hmm. Min är märkt "PEDAL". Det har kommit nån jävla nyemmision av podfan. Min är för gammal. Men det måste väl gå att uppgradera? Nähä, inte det heller.

Fan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bummer...

Har själv gjort ett par sådana där inköp. Just känslan man har när man knallat hemåt, som förbyts mot en stor besvikelse och kanske ett "fan så korkad jag är som inte dubbelkollade".

/CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Surt! 🙁 Kunde du inte hinna med att lämna tillbaka den då? Eller är det en surgubbe till musikhökare du har? Tråkigt är sånt i vilket vilket fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Surt! 🙁 Kunde du inte hinna med att lämna tillbaka den då? Eller är det en surgubbe till musikhökare du har? Tråkigt är sånt i vilket vilket fall...

Jo det går nog, Börsen här i stan är trevliga och inte omöjliga alls, prylen är alltså inte många timmar gammal i min ägo. Så mest irriterad är jag över att fortfarande inte ha nån WhaWha till min POD. Jag kan ju (antagligen) fortfarande använda den som controller till nån mjukvaruWha, men du vet ju hur det är att lira direkt med VST-er, det rockar liksom inte.

Tanken var ju så bra: Man lirar med Whawhan rätt in i PODEN, samtidigt som man spelar in whawha-ns rörelser (via USB-midi) och ren gitarrsignal i datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj, fan!

Det är ingen tröst, men jag förstår nog hur du känner... Fick för mig att jag köpa en supernajs (rekommenderad) extern HD alldeles nyligen; Seagates nya 3TB, FreeAgent GoFlex, med USB 3.0 och hela baletten... Huvudsyftet var att skaffa en bra backup-enhet/lösning till min DAW.

Dessvärre flippar "gamla" system med XP ut med sådana stora volymer och har allvarliga problem med hårddiskar (som ansluts via USB) som går i energisparläge. Efter att ha fått ena systemfelet efter det andra vid upprepade tillfällen blev jag så tvungen att formatera om hela skiten, ställa in så att HD:n aldrig stängs av, och påbörja säkerhetskopieringar på nytt (av produktioner som jag TACK GODA MAKTER hade [har] kvar på mina gamla HD:ar).

När jag checkade med supporten om problemet blev "kontrollfrågan":

"Har du gjort en backup, för risken är att din data kan ha gått förlorad..."

VA!? Jag köpte ju er jävla produkt för att GÖRA backup:er, för helvete!!! (Sa jag aldrig men, åååh, vad jag hade velat.)

Så nu sitter jag här, med en extern HD med utrymmeskapacitet på 3 jävla TB, för 1700 SEK, till i stort sett ingen nytta.

Gissa om jag vågar radera materialet från de "gamla" diskarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

(Sa jag aldrig men, åååh, vad jag hade velat.)

Ah, det är därför du är så bitchig här, du säger liksom inte det du tänker och VILL, därute i det riktiga!

Hehe... Smajli: 😛

***

Tänkte bara avrunda tråden med att: Jag har lämnat tillbaka prylen, pengar tebax, inga problem. Nu tar vi nästa.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...