Jump to content
Annons

VINNARE AC/DC-FESTIVALEN - MELODI 11 - NO PANTS BOOGIE

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vi har vÄndats och svettats. Nu Àntligen stÄr det klart. Vinnaren, med fantastiska 236 poÀng, av Studioforumets berömda Ac/Dc-festival blev bidrag 11 - No Pants Boogie. Eftersom i pricip ingen hade mÀrkt bidragen som jag önskat har jag nÀstan ingen koll pÄ vem som gjort vad men jag tror att vinnaren Àr Arocker dÄ han i princip Àr den enda som inte delat ut poÀng till vinnarlÄten. BekrÀfta detta tack! Nu röstar jag för boydand-festival.

236p - Melodi 11 - No pants boogie

176p - Melodi 7 - I put a rock'n'roll spell on you

140p - Melodi 6 - Rock n roll deja vu

132p - Melodi 1 - Jack Butt

112p - Melodi 5 - Half ass wonder

104p - Melodi 8 - I am A, u see they

44p - Melodi 4 - No

26p - Melodi 2 - Rock'n'roll saves my soul

16p - Melodi 3 - CPDC

10p - Melodi 9 -Bring it on

4p- Melodi 10 - Inicator 2221

Tack alla som deltagit pÄ ett eller annat sÀtt. Det har varit den bÀsta tiden i mitt liv. Nu lÀmnar jag över till en ny festivalgeneral.

GRATTIS

Redigerat av Carle
Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Ja det var inte svÄrt att höra att det Àr arocker som sjunger pÄ vinnarbidraget. Nu vÀntar jag bara pÄ att fÄ höra vilka som lÄg bakom de andra lÄtarna.

Postat

Ja det var inte svÄrt att höra att det Àr arocker som sjunger pÄ vinnarbidraget. Nu vÀntar jag bara pÄ att fÄ höra vilka som lÄg bakom de andra lÄtarna.

Jag trodde det var aRockers isiga genomtrĂ€ngande stĂ€mma pĂ„ Rnr deja vu. Dubblering? Samarbete! 🙂

Postat (redigerat)

Debatt har sÄ rÀtt. No pants boogie Àr av mig och arocker. SÄ det Àr mitt fel om filen blev felmÀrkt dÄ jag skickade in den. Solot Àr min kolega Leif som spelar. Himla kul att lÄten blev sÄ vÀl mottagen! Tackar alla för era röster!!

Lite info Àr pÄ sin plats kanske om vem som gör vad:

arocker: SÄng och trummor

Leif: Git solo och bas

Gizmozis - Kompgit och "mix"

LĂ„ten hittar ni nedan efter önskemĂ„l frĂ„n KWS 🙂

post-12080-0-48338200-1296541168_thumb.jpg

Texten ifall man Àven vill lÀsa den: http://dl.dropbox.com/u/5726699/ACDC%20festival/No%20pants%20boogie%20Lyrics.doc

Redigerat av Gizmozis
Postat

Grattis!!! Men vad Àr en "boyand"?

Half Ass Wonder var ju HVB/DC...

Postat (redigerat)

grattis till aRocker. och Gizmosis. (edit)

mitt bidrag var rock Žn roll saves my soul. som vanligt ute i sista minuten sÄ gjorde jag klart lÄtstrukturen en vecka före deadline. frÄgade en gammal klasskomis om han kunde sjunga pÄ lÄten, stort tack till Lasse Holmgren för sÄnghjÀlpen. Han har sjungit i ett band som lÀt lite som acdc sÄ jag tÀnkte pÄ honom diekt nÀr temat var klart.

först hette de ten foot pole men fick byta till Bullhorn (pga det amerikanska bandet ten foot pole) annars har han en studio som heter Sutare studios och sjunger mest i olika cover band nu förtiden (GSO, the bashband, the haters).

ska bli kul att se vad aRocker vÀljer för tema, han brukar ha roliga ideer.

Redigerat av sixties
Postat

Grattis Gizmozis och aROCKER! Klart bÀsta lÄten som vann!

Tack Ă€ven till festivalgeneralen, fint att du genomförde festivalen Ă€ven fast du kanske inte Ă€lskar bandet i frĂ„ga 🙂

Kul ocksĂ„ att sĂ„ mĂ„nga röstade pĂ„ mitt bidrag, I put a rock'n'roll spell on you som knep andraplatsen (trots att debatt bara gillade titeln)! Lite kul dĂ„ jag aldrig sjungit pĂ„ det sĂ€ttet förut, men det lĂ„ter ju faktiskt lite som Bon. Har för avsikt att göra om lĂ„ten, ffa git och trummor lĂ„ter skit och sĂ„ngen kan göras bra mkt bĂ€ttre, gĂ€rna tillsammans med gizmozis och aROCKER 😉. Kommer en ny version vad det lider!

/therock

Postat (redigerat)

CP/DC gjordes av mig pĂ„ nĂ„n timme. Tack speciellt till Die Hard som röstade! 😉 Tyckte att det var roligt nĂ€r vissa som analyserade alla lĂ„tar valde att skippa min. 😄

Redigerat av Rabieshund
Postat

CP/DC gjordes av mig pĂ„ nĂ„n timme. Tack speciellt till Die Hard som röstade! 😉 Tyckte att det var roligt nĂ€r vissa som analyserade alla lĂ„tar valde att skippa min. 😄

Haha var det du, trodde du hade gjort "inicator 2221". Är lite impad faktiskt, trodde du va en syntnisse sĂ„ det Ă€r kul att du kliver ut ur garderoben nu â˜ș

Postat

Ett stort GRATTIS till Gizmozis och forumets sanna nostalgiker, a-fucking-ROCKER! jump.gif

Melodi #5, "Half Ass Wonder" var framförd av forumgubbarna i Hellvalla Burn, nÀrmare bestÀmt Burnie (bas, leadsÄng, kör), Onion (trummor), Hellpig (sologitarr), Vallhagen (gitarr, kör) och mig (gitarr, kör). Jag ska medge att vi var lite bekymrade över den lÄga AC/DC-halten i lÄten nÀr den vÀl var fÀrdigstÀlld, men tÀnkte att va fan...

Supertack till alla poÀng samt all (sÄvÀl indirekt som direkt) vÀrmande kommentarer.

Och... stay nu för fan tuned för Helvalla Burn III som Ă€r pĂ„ G 😄

Postat (redigerat)

Tackar och bugar för pallplats med 2 av lÄtarna. GULD/BRONS

Gillar verkligen therocker "I put a rock n roll spell on you", hÀrlig Bon Scott röst...och jag Àr gÀrna med och lirar pÄ nyversionen.

NO PANTS BOOGIE: Jag gjorde melodi över Gizmosis riff och frÄn dÀr sÄ "cyberpratade" vi igenom arrangemanget och Giz skötte spakarna.

ROCK N ROLL DEJA VU: gjordes pÄ en och samma kvÀll av mig och min gitarrkompis Bölla, som tur var sÄ hade jag gjort nÄgra utmixningar och kunde anvÀnda en av dom för mitt ljudkort brakade ihop (numera Àven min dator, införskaffat en ny) sÄ jag kommer definitivt att jobba vidare med mix pÄ den lÄten och lÀgga ut det separat under aROCKERŽs övriga lÄtar.

HÀr kommer smÄ notiser:

Joachime: Nu vet jag varför frugan tycker jag Àr stel i sÀngen, Gizmosis har ju programmerat mig visar det sig. ( köp inte den trummaskinen gott folk, hehe)

Vallhagen: Man kan snabbt konstatera att det visst gÄr att sminka en gris, citat frÄn dig om samma gris:

-Fast jag har inte bestĂ€mt mig om jag gillar sĂ„ngaren Ă€n. (RnR deja vu) DÅLIG PRODUKTION

-Catchy och Ànnu en bra sÄngare. Okrystat skitnödig. Fan, bra, fan. BRA PRODUKTION

Sixties: Det Àr Gizmosis inlÀmnade bidrag och han fÄr ta över stafettpinnen, dessutom kommer min nya burk om 2-3 veckor. (om jag vinner i framtiden sÄ har jag 2 smashing teman, tror jag)

Hellpig: Grinade sjĂ€lv nĂ€r jag hörde det...StillwellÂŽs Event Horizon som mosar mina pungkulor alldeles för mycket🙁

Inför nÀsta festival sÄ hoppas jag pÄ kortare brinntid pÄ BOMBEN och lika bra deltagande

Sedan Àr ju STUDIOFESTIVAL en skön grej...inte vilka som helst som vinner denna ...................................................................fan detta Àr stort, jag vann, jag vann!

Tack Giz för kul RnR stund!

ItÂŽs a long way to the top if you wanna....................RnR!

Redigerat av aROCKER
Postat

Haha var det du, trodde du hade gjort "inicator 2221". Är lite impad faktiskt, trodde du va en syntnisse sĂ„ det Ă€r kul att du kliver ut ur garderoben nu â˜ș

Haha nĂ€dĂ„ har ju lagt upp en del grindcore/döds-lĂ„tar i forumet genom Ă„ren. 😄 Har dock lika svĂ„rt att vara seriös varje gĂ„ng..

Postat (redigerat)

Joachime: Nu vet jag varför frugan tycker jag Àr stel i sÀngen, Gizmosis har ju programmerat mig visar det sig. ( köp inte den trummaskinen gott folk, hehe)

Hehe! Ber om ursÀkt för mitt plumpa antagande.

Jag var rÀtt sÀker pÄ att det var Gizmo som proddat/mixat lÄten. Gitarrerna och ljudbilden kÀndes bekant.

Har inte hunnit lyssna pÄ lÄten en gÄng till men minns att jag gillade svÀnget i trumkompet. Inte statiskt/stelt pÄ en trummaskins vis alltsÄ.

Jag antog vÀl att de var programmerade för att jag fÄtt för mig att Gizmo var inblandad och att kick och snare hade ett "triggat" sound. Om det stÀmmer vet jag inte.

Puh! Det Ă€r jobbigt att förklara hur man tĂ€nkte. 🙂

Grattis till segern hur som helst!

Redigerat av joachime
Postat (redigerat)

hehe...gizmozoundet 🙂

SjĂ€lvklart stĂ€mmer det du sĂ€ger att det Ă€r trigg med i leken. Dock inte utan orginalet, sĂ„ orginaltrmmorna Ă€r med till största delen. Virveln va triggen till just för att fĂ„ lite mer crank, och kicken för att ge lite mer doosch, och lĂ„ta orginalet ha mer ohfff 🙂

Tycker det Àr kul att hör att man börjar kunna höra vad jag proddat/mixat. Sen om det Àr bra eller dÄligt vet jag inte, men man verkar ha fÄtt en personlig touch nu dÄ lite iaf.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat

Hehe! Ber om ursÀkt för mitt plumpa antagande.

Jag var rÀtt sÀker pÄ att det var Gizmo som proddat/mixat lÄten. Gitarrerna och ljudbilden kÀndes bekant.

Har inte hunnit lyssna pÄ lÄten en gÄng till men minns att jag gillade svÀnget i trumkompet. Inte statiskt/stelt pÄ en trummaskins vis alltsÄ.

Jag antog vÀl att de var programmerade för att jag fÄtt för mig att Gizmo var inblandad och att kick och snare hade ett "triggat" sound. Om det stÀmmer vet jag inte.

Puh! Det Ă€r jobbigt att förklara hur man tĂ€nkte. 🙂

Grattis till segern hur som helst!

Lugnt, tog det som bara positivt...har liksom legat av mig med trumspelandet sÄ jag tyckte till och med att det haltade lite, men det funkade för ÀndamÄlet.

Det Ă€r samma mikning och trumset pĂ„ min RnR Deja vu, fast i det ena fallet sĂ„ kan grabben med mixningen och det Ă€r inte aROCKER om man sĂ„ sĂ€ger, hehehe!😄

Postat

Hejsan !

Grattis till No Pants.

Det var kul Ă„ va me.

Jack Butt / Cribbson, Gitarrer, Krax Ä bakgrundssÄng och "DÄliga Trummor",,en tagning pÄ dom till kompguror i lurarna"

Burnie "HVB",,eller Björne för mig"polare sen 25 Är tillbaka" !,, stod för Bas samt Mix.

Satte ihop lĂ„ten pĂ„ dryga timmen, trodde jag kunde komma en bit med humorn och en fjĂ€rdeplats Ă€r hedrande med tanke pĂ„ hur "vĂ€rdelös" sĂ„ngen och "trummorna" var.. 😳

Ser fram emot fler tÀvlingar nu nÀr jag fattat att seriositet Àr det som gÀller.

DĂ„ JĂ€vlar !!!!

Tack Carle för en kul tÀvling !

/Cribbson

Postat

MÄste ALLA de som deltar vara medlemmar pÄ Studio Forum?

SÄ var vÀl reglerna förr Ätminstone.

Undrar om de som hjÀlpt till pÄ vissa bidrag Àven DE Àr Studioforummedlemmar...

đŸ˜Č

Postat

Hejsan !

Grattis till No Pants.

Det var kul Ă„ va me.

Jack Butt / Cribbson, Gitarrer, Krax Ä bakgrundssÄng och "DÄliga Trummor",,en tagning pÄ dom till kompguror i lurarna"

Burnie "HVB",,eller Björne för mig"polare sen 25 Är tillbaka" !,, stod för Bas samt Mix.

Satte ihop lĂ„ten pĂ„ dryga timmen, trodde jag kunde komma en bit med humorn och en fjĂ€rdeplats Ă€r hedrande med tanke pĂ„ hur "vĂ€rdelös" sĂ„ngen och "trummorna" var.. 😳

Ser fram emot fler tÀvlingar nu nÀr jag fattat att seriositet Àr det som gÀller.

DĂ„ JĂ€vlar !!!!

Tack Carle för en kul tÀvling !

/Cribbson

Kan tillĂ€gga att vi hade förbannat kul nĂ€r vi spelade in Bert Karlsson pĂ„ crack sĂ„ngen 😄 "citat: Die Hard", vi Ă€r fullt medvetna om att det lĂ„ter för djĂ€vligt......

Att Cribbson dessutom satte trummorna pÄ en tagning, utan att vara trummis tycker jag Àr beundransvÀrt....

För mig Ă€r du en vinnare Crillepille..........😉

Postat

HÄller med!

Jag skulle dessutom vilja ta det ett steg lÀngre; jag röstar för att alla trummaskiner/pluggar som anvÀnds i festivalbidrag (som inte sÄ att sÀga styrs av en riktig trummis) mÄste ha eget anvÀndarkonto.

Postat

đŸ˜Č

Har jag ocksĂ„ för mig...men om jag plockar in farsan pĂ„ sax sĂ„ tror jag inte han kommer orka "strula" in pĂ„ forumet vid 73 Ă„rs-Ă„lder 😆

Min gitarrkompis Bölla Ă€r medlem men en jĂ€vligt trĂ„kig sĂ„dan, ser sĂ€llan till han eller rĂ€ttare sagt, jag vet inte ens hans Nick!?😼

Postat

HÄller med!

Jag skulle dessutom vilja ta det ett steg lÀngre; jag röstar för att alla trummaskiner/pluggar som anvÀnds i festivalbidrag (som inte sÄ att sÀga styrs av en riktig trummis) mÄste ha eget anvÀndarkonto.

Jag vill ta det Ă€nnu lĂ€ngre...trummisar som Ă€r programmerade av andra forummedlemmar mĂ„sta ha 2 konton đŸ˜†đŸ˜±

Postat

Om sÄ Àr fallet mÄste jag hÀrmed tyvÀrr begÀra retroaktiv diskvalificering av alla mina bidrag i tidigare tÀvlingar. (Samtliga tvÄ...)

Sjunger inte sjÀlv pÄ nÄgon av lÄtarna utan lÄnade in hjÀlp utifrÄn.

Postat

Jag vill ta det Ă€nnu lĂ€ngre...trummisar som Ă€r programmerade av andra forummedlemmar mĂ„sta ha 2 konton đŸ˜†đŸ˜±

He he, kanske det...

(Men grattis till komplimangen; att lira som "vĂ€l programmerade trummor" mĂ„ste vĂ€l Ă€ndĂ„ vara det ultimata för en trummis... Eller, Ă€r det istĂ€llet kanske rentutav en förolĂ€mpning 😉)

Postat

Flertalet har redan det:

https://www.studio.se/index.php?showuser=4805

https://www.studio.se/index.php?showuser=8045

https://www.studio.se/index.php?showuser=25571

Postat

Men grattis till förolÀmpningen...

Sa Valle. En av de mest kvicka, smarta och underhĂ„llande botarna pĂ„ forumet. 😉

Postat

Jag stod för I am, u see they ( försökte uttala acdc med australiensisk dialekt...sorry 😄). Trummisen finns med pĂ„ forumet men skriver sĂ€llan eller aldrig och jag vet inte hans nick. Riktigt kul att vara med!

Grattis till aSMOKKER Ä Giz the wiz för segern!

Bra jobbat alla andra ocksÄ!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.