Jump to content
Annons

Inköp av dator


aROCKER

Recommended Posts

Annons

Frågan är om dina waves pluggar kommer fungera med W7? Du måste nog installera xp, men det har du kanske redan tänkt göra?

Hade tänkt köra med medföljande pgm...ska det krångla tror du!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade tänkt köra med medföljande pgm...ska det krångla tror du!?

vilken version har du? Om jag inte minns fel så ska det även vara 32 bitars OS eller 32 bitars DAW om man har den senaste waves bundle för W7 då.

men du kan ju alltid installera xp om det finns att köpa då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Frågan är om dina waves pluggar kommer fungera med W7?

Varför skulle de inte göra det? Vad bygger du det påståendet på? Sen har de även nyligen släppt version8.

Du måste nog installera xp, men det har du kanske redan tänkt göra?

Det går inte att installera xp på en som redan är optimerad för W7.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lättare att svara på om du kunde ge prestandan på din förra burk.

Processorn är väl kanske i klenaste laget för vad jag skulle rekommendera till en musikburk, speciellt en stationär. Men det beror helt på hur man jobbar.

Om du vill kolla lite själv och jämföra så kan jag rekommendera denna sida: www.hwbot.org (du kan t.ex. jämföra processorer, grafikkort osv där)

Så ser du exakt hur mycket bättre/sämre varje del är.

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nu fattas det väl bara att alla indoktrinerade Jobsträlar kommer inklampande och upprepar mekaniskt:köp en mac istället. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fattas det väl bara att alla indoktrinerade Jobsträlar kommer inklampande och upprepar mekaniskt:köp en mac istället. :rolleyes:

Lite rädd för det men jag tänker fortsätta med pc!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle de inte göra det? Vad bygger du det påståendet på? Sen har de även nyligen släppt version8.

Det går inte att installera xp på en som redan är optimerad för W7.

Hm kommer ihåg att när jag (förra året) testade så gick det inte

http://www.wavesupport.net/SpecialPage.aspx?id=93&hidPageType=5

Här står det att det fungerar för 32 bit men inget om 64??

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Nu fattas det väl bara att alla indoktrinerade Jobsträlar kommer inklampande och upprepar mekaniskt:köp en mac istället. :rolleyes:

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

kör rullband.

Skulle jag definitivt vilja men då blir det ofantligt mycket pengar och hur ska jag kunna jobba med photoshop på rullband...du kanske tycker att jag ska skaffa lab och jobba som grabbarna i Hipgnosis!?

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det är bra mycket mer värt att ta delar var för sig och låta kära inet bygga ihop det åt dig... tror att win7 fungerar bra med det mesta numera men du kan ju ringa/mejl supporten och fråga 🙂

http://www.inet.se/k...0828/2011-01-29

Fast det brukar dra iväg även sånt på prislappen eller!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör ett tillägg i min tråd!

Kan någon tipsa om en burk där man får en hyffsat bra lösning för båda världar...både PhotoShop och spel men även vara acceptabel som DAW.

Jag menar den skit jag har kört på fram tills nu har ju funkat...nog måste en ny burk idag typ

Acer Aspire M5910 i3 6GB 1TB 5750 1GB WLAN

vara ett lyft för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Men köp då den du tidigare pekade ut. För mig skulle den också vara ett lyft. Sitter man inte med 60 kanalersmix och minst lika många pluggar så klarar man sig på den. Du vet ju bäst själv. Du vet ju själv att det finns vissa, utan att nämna några namn, snobbar som alltid tycker man ska köpa det dyraste. Säger någon jag vill köpa en mic och har en budget på 2000:- så kommer de lika säkert som att flugor dras till skit och föreslår en för 20 000:- istället och varför man ska köpa den. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratch (oregistrerad)

Fast det brukar dra iväg även sånt på prislappen eller!?

i 90% av fallen tjänar du på det, speciellt om du bygger ihop själv. dessutom slipper du dem begränsningar och den förinstallerade skit som oftast följer med märkesdatorer.

Vill du ha en för även lite spel etc kan jag se över det hela 🙂

Det här är det bästa jag kommer fram med, ligger lite över den du länkade senast men är oxå bättre på alla punkter.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/165768/2011-01-31

Redigerat av Gratch
Link to comment
Dela på andra sajter

Men köp då den du tidigare pekade ut. För mig skulle den också vara ett lyft. Sitter man inte med 60 kanalersmix och minst lika många pluggar så klarar man sig på den. Du vet ju bäst själv. Du vet ju själv att det finns vissa, utan att nämna några namn, snobbar som alltid tycker man ska köpa det dyraste. Säger någon jag vill köpa en mic och har en budget på 2000:- så kommer de lika säkert som att flugor dras till skit och föreslår en för 20 000:- istället och varför man ska köpa den. :rolleyes:

Jovisst, men utan att låta alltför velig så har ju Claes och Killwithskill påpekat för mig att det inte är en höjdare om grafikminnet kör delat då kan det bli lite problems!

Och det gör tydligen den där.

Så det vore bra om det fanns nån som hobbykör som jag och kan tipsa om på en multimedia burk som funkar för musikprod också.

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det är bra mycket mer värt att ta delar var för sig och låta kära inet bygga ihop det åt dig... tror att win7 fungerar bra med det mesta numera men du kan ju ringa/mejl supporten och fråga 🙂

http://www.inet.se/kundvagn/visa/160828/2011-01-29

Köper du ett moderkort med H67-chipset behöver du ju inget grafikkort om jag förstått det rätt...?

Köp i så fall ett P67 istället och processormodellen som heter 2500K så kan du överklocka, OM du nu känner för det.

Redigerat av D200
Link to comment
Dela på andra sajter

Köper du ett moderkort med H67-chipset behöver du ju inget grafikkort om jag förstått det rätt...?

Köp i så fall ett P67 istället och processormodellen som heter 2500K så kan du överklocka, OM du nu känner för det.

Kommer inte att bygga en burk själv...inget jag kan och jag ser ingen i min omgivning som verkar sugen och då är det bara en jobbig och onaturlig väg...så fort nu, vad ska jag blåsa pengarna på, behöver en dator NU och ni behöver höra mina hits!?😕😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jovisst, men utan att låta alltför velig så har ju Claes och Killwithskill påpekat för mig att det inte är en höjdare om grafikminnet kör delat då kan det bli lite problems!

Och det gör tydligen den där.

Jo det är en nackdel men så är det med alla man köper färdiga, integrerat grafikkort.

Så det vore bra om det fanns nån som hobbykör som jag och kan tipsa om på en multimedia burk som funkar för musikprod också.

Den datorn finns inte att köpa i någon kedja. Då får du vända dig till mindre datorbutiker. Men då kostar det en bra slant. Än mer om de ska bygga en till dig. Det är de tre valen du har arocker eftersom du inte känner någon som kan slänga ihop en burk till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte att bygga en burk själv...inget jag kan och jag ser ingen i min omgivning som verkar sugen och då är det bara en jobbig och onaturlig väg...så fort nu, vad ska jag blåsa pengarna på, behöver en dator NU och ni behöver höra mina hits!?😕😆

Köp en som är färdigbyggd då från Komplett eller Dustin eller nåt?

Du kan väl lägga till eller dra ifrån grejer där med?

JAG skulle iallafall skippat märkesdatorerna såssom HP eller Dell eller liknande tror jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är en nackdel men så är det med alla man köper färdiga, integrerat grafikkort.

Den datorn finns inte att köpa i någon kedja. Då får du vända dig till mindre datorbutiker. Men då kostar det en bra slant. Än mer om de ska bygga en till dig. Det är de tre valen du har arocker eftersom du inte känner någon som kan slänga ihop en burk till dig.

Ja, eller denna då

http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Datorer/Stationara_datorer/Tower/Acer_Aspire_M5811_i5_4GB_640GB_GT320_1GB/prd21835244.aspx

Åker och köper en efter jobbet...fan att det ska vara så krångligt och leka rockstjärna nuförtiden!?☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratch (oregistrerad)

Köper du ett moderkort med H67-chipset behöver du ju inget grafikkort om jag förstått det rätt...?

Köp i så fall ett P67 istället och processormodellen som heter 2500K så kan du överklocka, OM du nu känner för det.

"Obs, detta är ett H67 moderkort utan Intel Integrated Graphics."

så antar att det är tvärtom...

K modellen tänkte jag först ta men verkar inte som TS har några planer på att lära sig överklocka. dessutom tror jag inte han kommer ha behov av det på ett bra tag.

Känner att jag gjort mitt i tråden nu och ska köpa mat istället. Du har mitt förslag och oavsett så lycka till med köpet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker och köper en efter jobbet...fan att det ska vara så krångligt och leka rockstjärna nuförtiden!?☺️

Hoppsan, det var snabba ryck! 😕

Varför inte börja med att köpa en ny hårddisk och prova med det då det antagligen är den som rasat?

Var det inte hårddisken det satt i så har du en hårddisk över och såna behövs ju alltid... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

"Obs, detta är ett H67 moderkort utan Intel Integrated Graphics."

så antar att det är tvärtom...

K modellen tänkte jag först ta men verkar inte som TS har några planer på att lära sig överklocka. dessutom tror jag inte han kommer ha behov av det på ett bra tag.

Känner att jag gjort mitt i tråden nu och ska köpa mat istället. Du har mitt förslag och oavsett så lycka till med köpet 🙂

Det kan vara ett H67 utan just möjlighet att köra grafiken som sitter i processorn för jag har läst att H går att köra med grafik och P överklockar.

En av de andra går att göra bägge med, minns inte bokstaven dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan, det var snabba ryck! 😕

Varför inte börja med att köpa en ny hårddisk och prova med det då det antagligen är den som rasat?

Var det inte hårddisken det satt i så har du en hårddisk över och såna behövs ju alltid... :rolleyes:

Hårddisk får jag hjälp med nu... Ny burk levereras om 2 veckor,då har man två och det är trevligare än en! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...