Jump to content
Annons

Chassi


equality

Recommended Posts

Annons
Tystaste ATX-chassi under 2 000?

(Bra om det passar mitt moderkort ASUS P4P 800 SE)

Tacksam studiorenovatör

Antec Sonata är omtyckt av många: http://www.antec-inc.com/pro_details_enclo...hp?ProdID=15138

Ett alternativ med en ny och till synes smartare lösning av luftflödet är Arctic Cooling: http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=12

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv en sonata och är nöjd. Du bör ju ha dämpmattor i den också tror jag (har inte provat utan.) Nätdelen är tyst (typ 20 dB) Och det sitter en tyst chassifläkt och upphängningar för att tysta hårdiskarna. Min dator låter inte särskilt mycket längre då jag även bytt ut processorfläkten mot en jättekylfläns. Synd bara att man har en stor frysbox i rummet brevid 😛

Hoppas det löser sig. Kan rekomendera www.kylning.com, när jag skulle tysta datorn så ringde jag upp snubben och vi kom fram till ett paket!

/Oskar

P.S. Se till att inte ha någon fläkt på grafikkortet! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min dator låter inte särskilt mycket längre då jag även bytt ut processorfläkten mot en jättekylfläns.
Klarar en P4 3 GHz detta ?

Jag hade en 1,4:a tidigare med jättekylflens och det gick bra men den nya processorn kom upp över 70 grader. Fasen jag som just köpt en Zalman CNPS7000B för processorn! Får väl övrklocka den då för att få valuta för pengarna :rolleyes:

Finns ju en massa andra chassin LianLi osv nån som har efterenhet av dessa?

Tack för länktipset. Alltid bra att ringa kunniga försäljare men kommer nog plocka prylarna lite här och där beroende på priser Buggy

I förra burken gjorde Biltemas motorrumsdämpande mattor Biltema en massa nytta men lite oroväckande med aluminiumfoliet som dock kunde dras bort till 99%.

Detta brev har jag gjort längre endast därför att jag inte haft tid att göra det kortare

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...