Jump to content
Annons

Tips: Mikrofon Shockmount från Ikea!


Polder

Recommended Posts

Annons

Lite farbror Frej över det där!

Häng micken upp och ner, klä korgen med damstrumpa. Så har du även gjort ditt eget puffskydd.

😄

Helt klart!

Det får bli Polder Shockmount V2 =)

Link to comment
Dela på andra sajter

mmm. Pengar är ju drivkraften till allt. Framförallt när man inte har några =) Man behöver hitta lösningar liksom!

Det här kankse är ett bra underlag för XL modellen med väggfäste?!

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80010222

[edit]

Nu lite lunch. sen ska jag se om det fungerar också =) HAHA

Redigerat av Polder
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast Pop och reflektionsfilter hittade jag i tvättstugan =) Kanske fungerar? Hehe =)

post-2600-0-39273000-1291030334_thumb.jpg

[edit]

Nä, nu gick det nog överstyr...

Redigerat av Polder
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte hunnit testa ännu =( Somnade med vovven på golvet istället. Det var gött och mysigt!

Hårsnoddar har jag snott från min tjej =) hehe. Finns att köpa på vanliga matbutiker också ...

Har du ingen bra ursäkt kan du be om att få det inslaget som julklapp =)

Tror att metallådan kommer att göra ifrån sig ett hel del slammer som ni säger. Tänkte gör en gummifoder på något sätt. Återkommer när jag har gjort det. Så ni får se =) Kul att många gillar idén!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint, nu ska jag sno några från frugan. Har en Kina-shockmount där gummibanden pajat.

Gött! Annars kan du ju be frugan att hålla micken åt dig... Välj vilket som passar bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt värdelös idé, den typen av stativ/elastisk hållare för alldeles för mycket oväsen...

Mvh Omni

Ja, jag förstår. Det var en dum idé. Sen kan dom ju inte stå still heller =(

Link to comment
Dela på andra sajter

Sån här tätningstejp har jag använt för att dämpa hårddisksurr.. kanske kan vara något att klä insidan av mikrofonstativet?

34-234_1.jpg

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=156722793

Dörrlist typ E alltså.

Berätta hur? Snackar vi internt i datorn, eller menar du bara att du ställt dina externa diskar på en bit självhäftande list?

***

När vi ändå är igång; bifogar bild på mitt DIY-puffskydd av klassisk modell, damstrumpa på stukad stålgalge. I bakgrunden skymtar hemsydd absorbent modell gardinkorv med fyllning. Varning för risig bildkvalite:

post-2329-0-64058400-1291063545_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Dörrlist typ E alltså.

Berätta hur? Snackar vi internt i datorn, eller menar du bara att du ställt dina externa diskar på en bit självhäftande list?

Internt... Jag klistrade fast det på sidorna av hårddiskarna och sen tryckte in dem i hårddiskstället internt i datorn. Använde även en del gummiband för att hänga upp dem.. behöver då inga skruvar för att sätta fast dem och minskar därför vibrationerna i burken.

B som tusan, men vafan, det fungerar hyggligt och var billigt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...