Jump to content
Annons

Få det att låta så här...


MicMP

Recommended Posts

Tja!

Jag hörde den här låten (

) för nån dag sen och blev genast nyfiken på hur man skulle skapa en liknande effekt för vocal-delen av låten.

"Gltichat" och pitchat skulle man kunna säga...

Tror ni det är choppat och pitchat manuellt eller finns det några pluggar ni kan rekommendera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inget för gammelgubbarna här på forumet. Skrillex är kul! Jag gissar på sampler, men han måste haft hjälp av nåt mer, en plugg gissar jag på. Kan det vara dBlue glitch för glitchen?

Scary Monsters and Nice Sprites (

) är förjäkla bra. Redigerat av pikzel
Link to comment
Dela på andra sajter

Inget för gammelgubbarna här på forumet. Skrillex är kul! Jag gissar på sampler, men han måste haft hjälp av nåt mer, en plugg gissar jag på. Kan det vara dBlue glitch för glitchen?

Scary Monsters and Nice Sprites är förjäkla bra.

haha nej uppenbarligen inte. Hmm sampler alltså? Får kika på det och dBlue gltich pluggen har jag nog redan installerad.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Glitch....

På den här låten har jag använt Glitch på sången.

Cookie Sweetheart The Neverending Story - Thinkingmachine Remix

Dessutom så är sången samplad i Kontakt, den pitchar utan att förkorta eller förlänga sångljudet. Fräckt värre för specialeffekter.

Går även fint att använda Neptune i Record för freakiga pitcheffekter...

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Glitch....

På den här låten har jag använt Glitch på sången.

Cookie Sweetheart – The Neverending Story - Thinkingmachine Remix

Dessutom så är sången samplad i Kontakt, den pitchar utan att förkorta eller förlänga sångljudet. Fräckt värre för specialeffekter.

Går även fint att använda Neptune i Record för freakiga pitcheffekter...

Tackar så mycket för ett bra svar, ska kolla in Kontakt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ja precis, VARFÖR?! varför vill man få det att låta sådär illa?

Finns rätt många som inte delar din åsikt om hur det låter. Skrillex har i princip uppfunnit ett eget sound, turnerar med deadmau5 (som är en av världens största elektroniska akter) och har för närvarande 4 låtar på topplistan över electrohouse på Beatport.com, som är världens största mp3-sida för elektronisk musik. Med andra ord är han just den mest hypade och innovativa producenten inom EDM. Och eftersom han tidigare var sångare i ett post hardcore-band som var väldigt populärt hos alla emos så har han fått mängder med kids att börja lyssna på electro och dubstep. Det är alltså sin egna röst han använder i alla låtar.

Tycker den här låten är ett bra exempel på hur jävla galen och skicklig han är, verkligen genialiskt:

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns rätt många som inte delar din åsikt om hur det låter. Skrillex har i princip uppfunnit ett eget sound, turnerar med deadmau5 (som är en av världens största elektroniska akter) och har för närvarande 4 låtar på topplistan över electrohouse på Beatport.com, som är världens största mp3-sida för elektronisk musik. Med andra ord är han just den mest hypade och innovativa producenten inom EDM. Och eftersom han tidigare var sångare i ett post hardcore-band som var väldigt populärt hos alla emos så har han fått mängder med kids att börja lyssna på electro och dubstep. Det är alltså sin egna röst han använder i alla låtar.

Tycker den här låten är ett bra exempel på hur jävla galen och skicklig han är, verkligen genialiskt:

jo visst finns det folk som tycker att de där låter bra, finns ju folk som lyssnar på hiphop också, men saken va varför man ville förstöra musik sådär 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jo visst finns det folk som tycker att de där låter bra, finns ju folk som lyssnar på hiphop också, men saken va varför man ville förstöra musik sådär 😛

och för att återgå till ämnet hur han får de att låta sådär töntig, eftersom han inte verkar kunna sjunga så har han pitchat rösten å förmodligen lekt med en autotune som alla andra talanglösa sångare 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Glitch....

På den här låten har jag använt Glitch på sången.

Cookie Sweetheart – The Neverending Story - Thinkingmachine Remix

Dessutom så är sången samplad i Kontakt, den pitchar utan att förkorta eller förlänga sångljudet. Fräckt värre för specialeffekter.

Går även fint att använda Neptune i Record för freakiga pitcheffekter...

Har jag inte hört den på en tv reklam för H&M heller något sådant var det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...