Jump to content
Annons

Windows Movie Maker


Guitar Nilsson

Recommended Posts

det behärskar jag. Men inte att få in en film i Movie Maker. Det är jag för korkad för tyvärr.

kolla in http://www.sonycreativesoftware.com/moviestudiohd

30 dagars fullt fungerande demo

hade också problem med att WMM inte kunde hantera vissa filmklippsljud å fick det att funka klockrent på detta

också enklare att bara lyfta in filmfiler å droppa dom på spåren istället för att "importera"

och om du lär dig detta å får det att funka ska jag berätta en hemlighet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 70
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

kolla in http://www.sonycreat...m/moviestudiohd

30 dagars fullt fungerande demo

hade också problem med att WMM inte kunde hantera vissa filmklippsljud å fick det att funka klockrent på detta

också enklare att bara lyfta in filmfiler å droppa dom på spåren istället för att "importera"

och om du lär dig detta å får det att funka ska jag berätta en hemlighet 😉

Måste man betala efter 30 dagar?

<Föresten, det var ju ljudet som gick att få in i WMM. Det var filmen som försvann. Ljudet från filmen var dessutom det ljud som INTE skulle vara med i den slutliga filmen

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudet från filmen var dessutom det ljud som INTE skulle vara med i den slutliga filmen

Du la in fel ljudklipp alltså.

Nästa vecka senast kanske jag kan bidra till tråden också. Ska själv börja peta med detta med musikvideo är det tänkt.

Lösryckt fråga "så länge": Är det inte bara att välja importera ljud eller importera video i WMM?

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Du la in fel ljudklipp alltså.

Nästa vecka senast kanske jag kan bidra till tråden också. Ska själv börja peta med detta med musikvideo är det tänkt.

Lösryckt fråga "så länge": Är det inte bara att välja importera ljud eller importera video i WMM?

😕

Nej, jag la inte in fel ljudklipp. Det jag försökte göra var att lägga in ett videoklipp. Någon video/bilder följde inte med alls. Bara värdelöst vindbrus från videokameran, ett vindbrus jag inte tänkt använda alls. Det ljud jag vill använda är en ljudfil, en låt jag spelat in.

Och helt rätt, jag valde först "importera video" i MMV. Men det gick alltså inte. Kan ju bero på konverteringsprogrammet. Eller tio tusen andra grejer. Osynliga saker. Oerhört frusterande. Som att slåss med lera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta verkar inte lovande. Jag som ska börja peta med detta nästa vecka och läste att programmet Windows Movie Maker är självinstruerande.

Förmodligen är det "bara" någon inställning i kameran som strular? Videokamerors handböcker är inte bra oftast.

Understatement...

Den värsta handbok jag haft dock är den till Pioneers dvd-recorder. Två viktiga grejer beskrivs inte alls och flera knappar nämns inte öht. Däremot är ett avsnitt på 30 sidor om en finess jag aldrig haft behov av att använda. Manualen är på flera hundra sidor.

😏

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta verkar inte lovande. Jag som ska börja peta med detta nästa vecka och läste att programmet Windows Movie Maker är självinstruerande.

Förmodligen är det "bara" någon inställning i kameran som strular? Videokamerors handböcker är inte bra oftast.

Understatement...

Den värsta handbok jag haft dock är den till Pioneers dvd-recorder. Två viktiga grejer beskrivs inte alls och flera knappar nämns inte öht. Däremot är ett avsnitt på 30 sidor om en finess jag aldrig haft behov av att använda. Manualen är på flera hundra sidor.

😏

Du klarar det nog bättre än mig. Det som jävlas för mig är ju egentligen inte WMM, utan att min kamera naturligtvis ger ifrån sig filer som inte passar. Jag skäms att jag är så korkad som jag är.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Du klarar det nog bättre än mig. Det som jävlas för mig är ju egentligen inte WMM, utan att min kamera naturligtvis ger ifrån sig filer som inte passar. Jag skäms att jag är så korkad som jag är.

Det är ju inte ditt fel att kameran och datorprogrammet inte förstår varandra.

Kan man inte läsa in filerna i datorn i något "annat program" först -

eller kanske rentav göra filmen i det där "annat programmet" då da...

😕 Jahaja... det är där Squared 5 kommer in.

Kan Assars 4 steg verkligen hjälpa GuitarNilsson?:

Nu kan WMM läsa avi-filen.

- Starta programmet

- Öppna en fil -------------->> I datorn? Det går väl inte om inte datorn kan läsa in filmmaterialet från videon som en fil från kameran?

- Välj att exportera till AVI

- Välj placering och filnamn

Frågan är alltså min.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där funkade för mig. Nu kan WMM läsa avi-filen.

- Starta programmet

- Öppna en fil

- Välj att exportera till AVI

- Välj placering och filnamn

Så lätt att till och med jag fattar ...

😊

Va i helskott! Det funkade för mig med!!! Men nu har jag redan glömt hur fan jag gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, har fått en j-a förkylning, helt täppt och less. Tar nya tag om nån dag. Ev har jag en yngre förmåga här i närheten som kan visa mig.

Jo, nja njo, en viss framgång då jag på nåt vis konverterade en av mina filmer rätt, och fick in den i WMM-programmet. Sen försökte jag lägga in en stillbild i mitten av filmen, men den ville bara hamna före filmen. Nu är jag snorig som fan och ger mig med detta ett tag. Tack alla för tips o stöd ändå! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, nja njo, en viss framgång då jag på nåt vis konverterade en av mina filmer rätt, och fick in den i WMM-programmet. Sen försökte jag lägga in en stillbild i mitten av filmen, men den ville bara hamna före filmen. Nu är jag snorig som fan och ger mig med detta ett tag. Tack alla för tips o stöd ändå! 🥰

Du måste nog klicka på "dela upp klippet" (till höger i programmet).

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste nog klicka på "dela upp klippet" (till höger i programmet).

😮 Lyckades även med det... Nu har jag både fått dit min egen ljudfil; "När ingen fyr är tänd", lagt till egen seglarfilm, fått tyst på blåsljudet ute på havet, och petat in tre bilder på barnbarn. För bara en stund sen skrek jag och förbannade hela helvetes satans allting, och bestämde för att skita i det här för evigt.

Att hålla på med sånt här tar fruktansvärt på krafterna på mig, tur jag har digitalportan.

Kollade på "Ingen fyr" på tuben nu igen. Nu var det 174 som kollat på den, det ökar hela tiden trots att det är en helt usel stillbildsvideo. Jag tror Youtube är enda chansen, eller bästa chansen att nå ut med den musik man gör. Så jag måste lära mig brotta ikull detta lerberg.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

nä du kan sluta använda programmet också

ljud eller bild - detta fixar biffen

Nu är jag ju en bit på vägen ändå. Kan jag göra lite rörlig-bilds-mimande så är jag nöjd. Skulle jag gå in till 100 % för videogrejande fick jag nog lägga ner spelandet, och det är ju det spm är det roligaste i mitt liv. Jag tror många youtube-tittare är ganska nöjda med enklare videor. Men vem lyssnar på musik alls om det inte är även bild till? Idag har 182 sett och hört min stillbildsviddjo.

Försämrar WMM eller Youtube ljudet? Jag skickar iväg mp3or av högsta kvalitet...

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Försämra WMM eller Youtube ljudet?
Det kan bägge göra faktiskt, beroende på videoformatet. Sparar du ut .wmv i Windows Movie Maker har ljudet säkert komprimerats om till Windows Media Audio, och vid uppladdningen till YouTube så kodas filmen om en gång till.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan bägge göra faktiskt, beroende på videoformatet. Sparar du ut .wmv i Windows Movie Maker har ljudet säkert komprimerats om till Windows Media Audio, och vid uppladdningen till YouTube så kodas filmen om en gång till.

Men nog är det bättre ljud på Youtube nu än i Youtubes barndom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag ju en bit på vägen ändå. Kan jag göra lite rörlig-bilds-mimande så är jag nöjd. Skulle jag gå in till 100 % för videogrejande fick jag nog lägga ner spelandet, och det är ju det spm är det roligaste i mitt liv. Jag tror många youtube-tittare är ganska nöjda med enklare videor. Men vem lyssnar på musik alls om det inte är även bild till? Idag har 182 sett och hört min stillbildsviddjo.

Försämrar WMM eller Youtube ljudet? Jag skickar iväg mp3or av högsta kvalitet...

Tacka Studio Forum för det.

De ligger högt i Google.

Väl inne i artikeln (=tråden om

Windows Movie Maker), så

klickar de på din länk.

Synergieffekt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka Studio Forum för det.

De ligger högt i Google.

Väl inne i artikeln (=tråden om

Windows Movie Maker), så

klickar de på din länk.

Synergieffekt

Det är nog en och annan som hittar den på andra vägar också, tex Facebook. Det gäller ju att skriva dit taggar också så allt man gjort dyker upp om nån hittar tex "Ingen fyr"...

Den här har inte ens jag lagt in, den är betittad 1792 ggr:

Kanske det finns många bra knep att få fler att beskåda de youtubealster man har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vem lyssnar på musik alls om det inte är även bild till?

Jag lyssnar mer på musik än jag tittar på den , samt alla som lyssnar på radio gör väl oxå det.

Youtube i all ära men jag tror att majoriteten av jordens befolkning lyssnar på musik.

Och när vi nu håller på att delar med av video vi gjort så kan jag dela med mig av en jag gjorde för några år sedan.

Och snart ( Om nån månad ) kommer en ny video med Salif , fast denna gång helt inspelad framför Greenscreen med massor av effekter

och bebisar.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar mer på musik än jag tittar på den , samt alla som lyssnar på radio gör väl oxå det.

Youtube i all ära men jag tror att majoriteten av jordens befolkning lyssnar på musik.

Du har säkert rätt. men då lyssnar man på artister man redan vet vilka de är. På youtube kan man lägga in taggar som blues, metal, rap, Fender, telecaster, namn på den stad man kommer från, behringer, visky, vad som helst. Och på så sätt lura dit tittare/lyssnare. Man kan ha en hemsida och länka till youtube.

Jag själv lyssnar faktiskt mycket på musik via hörlurar och youtube. Det är en kollosal scen med hela världen som tänkbar publik.

Tror ni MySpace är bättre reklam än Youtube?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...