Jump to content
Annons

Windows Movie Maker


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Annons
  • Svar 70
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nej, jag tror ärligt talat mer på Soundcloud+Facebooksida ihopkopplat, YouTube och Bandcamp.

Inte SoundCloud + TuneCore för att nå ut på iTunes, Spotify, etc?

http://www.tunecore.com/soundcloud

Alternativt ubetoo.com som Studio har erbjudande tillsammans med?

http://studio.idg.se/1.348321

Undrar seriöst, tycker det är en intressant fråga vad som är den bästa markadsföringsstrategin på nätet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte SoundCloud + TuneCore för att nå ut på iTunes, Spotify, etc?

http://www.tunecore.com/soundcloud

Bra för försäljning, men promotionsyfte tror jag mer på en bandpage på Facebook. Fast iofs är det i andra hand bra promotion i det Spotify-täta Sverige att finnas på Spotify.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra för försäljning, men promotionsyfte tror jag mer på en bandpage på Facebook. Fast iofs är det i andra hand bra promotion i det Spotify-täta Sverige att finnas på Spotify.

Mmm. Det beror väl lite på ens tilltänkta målgrupp. Som du säger är Spotify stort i Sverige (och i ett gäng andra länder i Europa), och slutar bara Steve Jobs m.fl motarbeta dess release i USA lär det göra succé även där. Kollar man sin bekantskapskrets i Sverige är det nog svårt att hitta någon i åldern 15-45 bast som INTE använder Spotify. Man kan ju inte gå på en fest utan att det blir Spotify-fajt om vad som ska spelas. 🙂

Samtidigt kan jag slå vad om att de flesta av mina "vanliga" vänner däremot inte känner till Bandcamp, ännu mindre än SoundCloud. Det känns som dessa är mer för entusiasterna och de som själva skapar musik. Så, åter igen, det beror på målgruppen hur du bäst distribueras på nätet. YouTube och Facebook däremot, där hänger alla, så de är givna kanaler för marknadsföring, då helst genom social media-funktioner som gör att ANDRA marknadsför DIN musik via den distributionskanal DU valt.

Intressant ämne, som sagt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Samtidigt kan jag slå vad om att de flesta av mina "vanliga" vänner däremot inte känner till Bandcamp
Sant, den fyller väl samma typ av uppgift som TuneCore, nedladdning och försäljning med minsta möjliga mellanhänder.

Då kan YouTube-filmer vara en bra inkörsport till sin Bandcampsida. "Nu har du sett videon, klicka här för att ladda hem låten i typ FLAC..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade Hotmail idag och såg att Knollrad börjat prenumerera på mina Youtubare! Han måste vara impad, vilket ös! laugh.gif Så här stod det:

knollrad har börjat prenumerera på dina videoklipp på YouTube!

knollrad hittade dig på YouTube med hjälp av förslagsrutan Personer som du kanske känner. Klicka här om du vill veta mer om förslagen och om hur du hanterar dina sekretessinställningar.

Vill du vara hygglig tillbaka och prenumerera på knollrad? Besök bara knollrads kanal och klicka på knappen Prenumerera högst upp.

Med prenumerationer kan du få kontakt med andra användare. Du får meddelanden när de lägger upp nya videoklipp och du kan ge respons på videoklippen (genom att favoritmarkera, kommentera, ranka osv.) Du anger själv vilka av dina aktiviteter som ska visas offentligt under inställningarna för delning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...