Jump to content
Annons

Vart fan är moderatorerna?


Recommended Posts

Jag vet inte... det kanske är ett fenomen som finns på varenda forum som finns på nätet, men är det inte SJUKT tråkigt att starta en tråd för att man är nyfiken på att höra vad mer rutinerade/erfarna människor har för input, för att enbart se den förvandlas till en plattform för några självutnämnda experters kukmätning? om folk vill tjafsa med varandra, eller skulle gå genom ett hav med skit för att få folk att ändra sin åsikt, så fine, men det finns andra sätt att göra det, typ msn eller nåt..

vart fan är moderatorerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Bästa sättet att få uppmärksamhet från en moderator är att anmäla inläggen och gärna med en kommentar vad du tycker skall rättas till.

Vi kollar inte alla trådar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte... det kanske är ett fenomen som finns på varenda forum som finns på nätet, men är det inte SJUKT tråkigt att starta en tråd för att man är nyfiken på att höra vad mer rutinerade/erfarna människor har för input, för att enbart se den förvandlas till en plattform för några självutnämnda experters kukmätning? om folk vill tjafsa med varandra, eller skulle gå genom ett hav med skit för att få folk att ändra sin åsikt, så fine, men det finns andra sätt att göra det, typ msn eller nåt..

vart fan är moderatorerna?

Studioforumets vardag! Och ändå finns det inte mycket här som får mig att blåsa av stolen. Dom som gjort det, vet det själva, och är heller inte kukmätarsugna eller vilja dumdryghävda sig!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

1 W (oregistrerad)

Det är nya tider som innebär att man får allt gratis eller får man stå ut med vissa bakslag? Bakslag är kostnaden skulle jag förmoda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon särskild tråd du tänker på?

Om det handlar om din "U87"-tråd så tyckte jag att den var ganska trollig och bäddade för som gnällpitten KWS ovan menar, kukmätningar och dumdryghävdelser!

jag tyckte inte att micktråden har spårat ur nämnvärt. däremot så är ju den här redan på god väg.

Edit: det var en ärlig fråga. jag hade ett par sångspår som var inspelade med U87an, och jag fick inte till dom. därför ifrågasatte jag dess vara eller icke vara som sånginspelningsmikrofon.

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Om du anmäler ett inlägg så blir vi uppmärksamma på det. Sen kanske vi inte kan göra något åt det direkt då vi alla har jobb utanför forumet, och det vi gör som moderatorer är helt ideellt. Ibland har man mer tid att sitta och granska anmälningar och ibland inte. Men bara anmäl så fort du tycker något inlägg eller ämne strider mot forumreglerna så tar en moderator tag i det så fort som möjligt.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Om du anmäler ett inlägg så blir vi uppmärksamma på det. Sen kanske vi inte kan göra något åt det direkt då vi alla har jobb utanför forumet, och det vi gör som moderatorer är helt ideellt. Ibland har man mer tid att sitta och granska anmälningar och ibland inte. Men bara anmäl så fort du tycker något inlägg eller ämne strider mot forumreglerna så tar en moderator tag i det så fort som möjligt.

MVH

Anders

alltså, det är väl egentligen att man måste vada sig igenom sjuka mängder offtopic för att hitta nåt med substans i. lägg till en funktion för TS att radera inlägg, så blir det nog enklare 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

du förstod alltså inte vad jag menade, eller är du bara ute efter att sätta dit mig?

det finns väl en liten skiljelinje mellan "självutnämnd expert" och "mer erfaren". Det kanske handlar om ödmjukhet?

det kan finnas - men det behöver ju inte vara det

den som är mycket erfaren kan ju också vara en självutnämnd expert

vad menar du ödmjukhet skulle innebära?

om vi tar tråden i synnerhet om U87:an - kan du ge exempel på vad du där anser är kukmätning å vad som skulle varit ödmjuk erfarenhet?

eller handlar det om att du inte gillar svaren du får?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är det väl väldigt sofistikerat sen Analogfreak drog till skogs. Att varannat svar på alla frågar är "rummets akustik betyder mycket" kan man väl stå ut med.

Kan samtidigt rapportera att Analogfreak håller på att spela in en låt med två andra snubbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

det kan finnas - men det behöver ju inte vara det

den som är mycket erfaren kan ju också vara en självutnämnd expert

vad menar du ödmjukhet skulle innebära?

om vi tar tråden i synnerhet om U87:an - kan du ge exempel på vad du där anser är kukmätning å vad som skulle varit ödmjuk erfarenhet?

eller handlar det om att du inte gillar svaren du får?

nej, du vet precis vad jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är det väl väldigt sofistikerat sen Analogfreak drog till skogs. Att varannat svar på alla frågar är "rummets akustik betyder mycket" kan man väl stå ut med.

Kan samtidigt rapportera att Analogfreak håller på att spela in en låt med två andra snubbar.

Yep,och jag håller på att lära Anders Gärderud och Linda Haglund att dansa salsa! 😲

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...