Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej kÀra vÀnner! Ville dela med mig av nÄt som blÄste skallen av allt jag hört tills nu:

Aldrig kÀnt behov av att slÄ pÄ trumman för nÄn eller nÄt innan, men det hÀr var bannemig speciellt tycker jag.

Tidelipom

• Gilla 1
Annons
sadomachine (oregistrerad)
Postat

Ja herregud, varför tar dom inte livet av sej istÀllet för att försöka döda andra med sin dynga?

Postat

Hej kÀra vÀnner! Ville dela med mig av nÄt som blÄste skallen av allt jag hört tills nu:

Aldrig kÀnt behov av att slÄ pÄ trumman för nÄn eller nÄt innan, men det hÀr var bannemig speciellt tycker jag.

Tidelipom

Euhm, Ă€r det skördetid i garderoben Laxen? 😉

Cheers!

Postat

Tror du upptÀckt nÄt stort, fÄr Kurt Kobain vibbar av gitarristen och visst Àr det en lite femininare variant av Dave Grohl bakom trummorna...banne mej! Har inte sett hela dÄ det laggar sÄ förbenat men skulle inte bli förvÄnad om dom smashar instrumenten i slutet?

Postat (redigerat)

Euhm, Ă€r det skördetid i garderoben Laxen? 😉

Cheers!

Va?

AlltsÄ jag Àr uppriktig, det hÀr Àr det bÀsta jag hört pÄ lÀnge. Fattar inte vad ni andra ville sÀga med mer eller mindre ironiska inlÀgg men jaja.

Redigerat av laxlaxlax
Postat

Va?

AlltsÄ jag Àr uppriktig, det hÀr Àr det bÀsta jag hört pÄ lÀnge. Fattar inte vad ni andra ville sÀga med mer eller mindre ironiska inlÀgg men jaja.

Vi Àr (i alla fall jag) bara dryga skitar!

Det VAR verkligen ganska ösigt (speciellt mot slutet) men likvĂ€l en seeeg strĂ€cka dit och det Ă€r ju inte precis sĂ„ att man sitter och nynnar pĂ„ melodin 😉

Cheers!

Postat

HÀrligt med folk som tar upp minimalismen igen. SÄn hÀr musik försÀtter en i ett tillstÄnd som stÀndigt förÀndras. HÀrligt!

VÀntar man sig en lÄt med traditionell uppbyggnad blir man dock ganska besviken. GÄr man igÄng pÄ detta kan jag rekomendera Philip Glass, Steven Reich och en del gamla skivor med Eno och Robbert Fripp.

Postat (redigerat)
Tidelipom

efter 45s började jag undra...

men sen kommer det ju nÄnstans Àven om det tar sin tid

synd att ljudet Àr sÄ kackigt

vid 4min sĂ„ Ă€r jag inne i det 🙂

det hÀr hade ju inte setts som sÀrskilt konstigt pÄ 70 talet

upprepning Ä pÄbyggnad Àr underskattat verktyg

det blĂ„ste inte skallen av mig men ett schysst tips Ă€ndĂ„ 🙂 me like

Redigerat av Demonproducenten
Postat

Tack för tipset laxen!

Jag har gÄr och lÀngtat efter en skön konsertupplevelse. Det visar sig att Nissennenmondai kommer till Sverige i slutet av mÄnaden. Spelar bland annat pÄ Strand den 22 oktober.

Hittade ocksÄ tvÄ plattor pÄ Spottan. Att de har en lÄt som heter This Heat och en som heter Sonic Youth sÀger en del om deras influenser.

Postat

V'a e'h .Hör inget tjuter i örona efterÄt ju,fick sÀtta in suddar,topps,lovikavantar,sen lurarna pÄ det. Men det va fan mej bra

Postat

Hitta dom pĂ„ Spotify ocksĂ„ Nisennenmondai En ren orgie av lofi dist och alla sorters fasfel man kan tĂ€nka sig och bland t.om mono.. 🙂 >_<

sadomachine (oregistrerad)
Postat

RÀtt fantastiskt att pÄ studioforum, dÀr det stÀndigt diskuteras hur man fÄr bÀttre ljud pÄ sina inspelningar, vikten av dyra lurar och monitorer, akustikbehandling och mixning och mastring och sÄ hyllas den hÀr musiken eller vad man ska kalla det...

Postat

RÀtt fantastiskt att pÄ studioforum, dÀr det stÀndigt diskuteras hur man fÄr bÀttre ljud pÄ sina inspelningar, vikten av dyra lurar och monitorer, akustikbehandling och mixning och mastring och sÄ hyllas den hÀr musiken eller vad man ska kalla det...

TĂ€nk om det Ă€r sĂ„ att varje genre har sina ljudideal. đŸ˜Č

Postat

LÄter som nÄt frÄn ett haschrökigt RoskildetÀlt 1977. Gillar intensitetsökningen. Kul att det görs sÄdan musik idag(?).

Postat

bra musik kan faktiskt existera utan bra ljud

det Àr vÀl ingen som berömt ljudet dÀremot?

• Gilla 1
  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.