Jump to content
Annons

festival nr 34


Bloeas

Recommended Posts

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag har fått in ett gäng bidrag och funderar på vad som e smidigast.

Jag kör dropbox så... Antingen lägger jag upp så varje låt får en engen länk, eller packar ihop och lägger som ett paket?

Jag har sett att vissa har lagt upp en sspelare i inlägget, hur gör man det? hade ju vart det bästa tycker jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör dropbox så... Antingen lägger jag upp så varje låt får en engen länk
Det är nog smidigt. Posta länken rätt ut i ett inlägget så får du en spelare automatiskt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, phaser då. Jag tror de flesta är överens om att phaser inte räknas som dist.

Men egentligen...

Är inte phaser en typ av distortion också? Det simulerar ju fasfel mellan höger och vänster kanal och är ju något man vill undvika i vanliga fall. Samma som med annan distortion? Den rena orginal signalen blir förstörd på ett eller annat sätt.

Mvh

Johan / WAGolfer

Link to comment
Dela på andra sajter

Men egentligen...

Är inte phaser en typ av distortion också? Det simulerar ju fasfel mellan höger och vänster kanal och är ju något man vill undvika i vanliga fall. Samma som med annan distortion? Den rena orginal signalen blir förstörd på ett eller annat sätt.

Mvh

Johan / WAGolfer

Ja, om man använder en sån teknisk definition av vad distorsion är. Men det man vanligen menar när man säger dist är ju inte phaser, det är... dist. Overdrive, fuzz.

Link to comment
Dela på andra sajter

Började du nu? 🙂

nä, för några veckor sedan men idag gjorde jag sista gitarr pålägget, lade sången, och skruvade lite på mixen. när det är gott om tid skjuter man gärna fram det som ska göras. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Då så...

Det blev ett gött gäng med låtar!

Hinner inte få upp någon ny tråd ikväll, utan jag får pilla med detta imorgon efter jobbet.

Riktigt kul att lyssna igenom allt hehe, hög klass på grejerna!!! =)

Tack för alla bidrag!

Redigerat av Bloeas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...