Jump to content
Annons

Ny plugg från Waves, Q-Clone


joachime

Recommended Posts

Citat från Waves hemsida:

Q-Clone turns your favorite outboard equalizer into a plug-in—with all the flexibility that implies. Q-Clone opens up possibilities audio engineers could only dream about until now: Duplicate the sound of your hardware EQ on multiple tracks simultaneously; save that hardware sound inside your DAW; capture the sound of two of your equalizers chained together, and more!

Q-Clone is a revolutionary new product that lets you use your outboard hardware equalizer in a completely new way. By capturing the sound of your own gear, Q-Clone allows you to use that sound freely throughout your session, adjusting the sound of each track just as you would if you had dozens of that same hardware equalizer.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vi suppskattar nyhetstips - men skriv dem på svenska 😛

Men då kanske du ska öppna en avdelning för dem som bara kan prodda på svenska? 😄

Jag gör ett försök; en semirealtidskonvolutor? Den vore säkert tuff om man hade massa lajbans hårdvara...

EDIT: Jag är alldeles för amerikaniserad, så jag gjorde ett litet stavfel:) (Alla mina edits är korrigering av stavfel:) )

Redigerat av Disobedient
Link to comment
Dela på andra sajter

I vilket avseende skulle den här pluggen vara banbrytande? Det här är ju inget annat en helt vanlig konvolvering, som kan göras med vilken konvolveringsplugg som helst... (Hur, kan man läsa i den här tråden: https://www.studio.se/index.php?showtopic=6195). Okej, det kanske är lite smidigare än att göra det för hand, men för $1000 förväntar man sig väl lite mer? Det är ju inte ens dynamisk konvolvering...

Eller har jag missat något?

Link to comment
Dela på andra sajter

I vilket avseende skulle den här pluggen vara banbrytande? [...] för $1000 förväntar man sig väl lite mer? Det är ju inte ens dynamisk konvolvering...

Nej, jag tror inte det. Men tiden när Waves låg i frintlinjen av pluggutveckling är förbi. Jag tycker frortfarande att deras prylar är bra. Funktionella och stabila, men jag skulle aldrig välja dom för hemmabruk. Deras prisnivå visar tydligt vilken kundkrets de vänder sig till.

Men det fina med den här pluggen är att man inte behöver sampla den externa eq'n, utan det sker samtidigt som man rattar på den. Det snabbar ju upp processen rejält. Dynamisk variant kanske kommer... kanske inte från Waves dock...

Vi suppskattar nyhetstips - men skriv dem på svenska 

Jag förstår. Ska skriva ihop något eget nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...