Jump to content
Annons

13 åriga Senri Kawaguchi drar lite trumräkor


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Dra mig baklänges på en lite träpinnevagn! Flickebarnet svänger ju så det svartnar. Without breaking a sweat!

Helt galet.

Tack för klippet, KwS.

Mvh

CHAE

Redigerat av CHAE
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte överdrivet imponerad. Bra, men... det finns väl rätt många i den åldern som kan spela så?

Såg en 11-12-årig kille i en musikaffär för ett tag sedan som var minst lika bra.

Studerade särskilt att hennes pedaltramp höll sig till cymbalslagens slag i vissa uppstannande sekvenser,

"typ trampa som jag slår". Det svåra är väl att trampa på hihatpedalen i en takt, på bastrumman ett annat antal tramp och HÅLLA det sedan KONSTANT,

även om man spelar runt på trumsetets cymbaler och trummor i olika tempon och intensitet, fills och hela paketet...

Inte för att man måste, eller för att hon borde ha gjort så i denna låten, det var bara en fundering...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte överdrivet imponerad. Bra, men... det finns väl rätt många i den åldern som kan spela så?

Såg en 11-12-årig kille i en musikaffär för ett tag sedan som var minst lika bra.

Finns nog flera i den åldern som kan spela samma kompfigurer och fills, men sådär tajt tillsammans med andra musiker? Det tror jag är vääldigt sällsynt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar blicken på henne.

Syns att hon älskar det hon gör.

Sånt är imponerande.

Och ja hon imponerar helt klart.

Tjejer borde ju vara bättre än oss killar på allt med musik ☺️

Vi kan ju inte göra 2 saker samtidigt.

Höger vänster hand funkar ju knappt hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjorå, det var fint spelat. Hade ni varit lika imponerade av en trettonårig pojke?

Snacka om missriktad politisk korrekthet..

Jag hade varit lika impad om det hade varit en TJUGOtre årig kille som spelat det där. Det svänger och det är framfört med attityd.

"Debatt" har som vanligt svårt med att försöka provocera fram en debatt utan att framstå som korkad.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om missriktad politisk korrekthet..

Jag hade varit lika impad om det hade varit en TJUGOtre årig kille som spelat det där. Det svänger och det är framfört med attityd.

"Debatt" har som vanligt svårt med att försöka provocera fram en debatt utan att framstå som korkad.

Självklart spelar hon imponerande bra; det jag vänder mig emot är att det i viss mån på det här forumet, och samhället i övrigt verkar finnas/finns en grabbighet. Sen om jag är politisk korrekt eller inte, det värderar jag inte om jag har en åsikt om något...

Jag är rätt säker på att det varit en 13-årig grabb som spelat det där så hade det inte postats på det här forumet.. men om en tjej spelar något typiskt manligt, så likställer man henne snarare med ett barn... Men jag kanske har fel; dessutom är vi ganska ot nu.. :rolleyes:

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, mycket cool tjej 😄 Även om jag tycker den här
är fränare

Sviiiingrymt! Spela kvitta om det är en tjej eller kille, riktigt imponerande att vara på det här stadiet när man är så ung! Fatta vilka möjligheter man har...lyckas hon bara behålla passionen (som jag tycker är det viktigaste - alla kan öva, många har talang, men det krävs att man har passion för sitt instrument för att vara motiverad under alla år) så kan hon nå en nivå inom sitt instrument ditt inte många har nått... Typ som att bli blå och genomskinlig i Star Wars! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hennes utlagda solon har lånat en hel del från Roysters dito, men det gör alls ingenting. Hon är på duktig framfart, Senri, och är framför allt sjukt säker. Varför det sedan blir så'n jävla hype så fort det är en tjej är bara löjligt. Presis som Orianthi - den australiensiska gitarrvirtuosen.

Finns givetvis inget som säger att trummor/gitarr/bas/whathaveyou skulle vara mer "manliga" instrument, mer än det socialkonstruktivistiska dravlet, som givetvis stämmer. Vi är ju bara 50 år från stenåldern egentligen. Du behöver ett musikaliskt öra, viljan att lira x antal timmar dagligen och vara stark nog att lyfta stockarna. Snopp är inget kriterium. Det klarar min ettårige guddotter även under en hejdundrande förkylning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hennes utlagda solon har lånat en hel del från Roysters dito, men det gör alls ingenting. Hon är på duktig framfart, Senri, och är framför allt sjukt säker. Varför det sedan blir så'n jävla hype så fort det är en tjej är bara löjligt. Presis som Orianthi - den australiensiska gitarrvirtuosen.

Finns givetvis inget som säger att trummor/gitarr/bas/whathaveyou skulle vara mer "manliga" instrument, mer än det socialkonstruktivistiska dravlet, som givetvis stämmer. Vi är ju bara 50 år från stenåldern egentligen. Du behöver ett musikaliskt öra, viljan att lira x antal timmar dagligen och vara stark nog att lyfta stockarna. Snopp är inget kriterium. Det klarar min ettårige guddotter även under en hejdundrande förkylning.

Eftersom det historiskt sett är ovanligare med tjejer i rockbranschen är det ju inte så konstigt att man höjer lite extra på ögonbrynen. De biologiska förutsättningarna lär väl vara desamma, oavsett kön. Fortfarande inte de sociala, dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart spelar hon imponerande bra; det jag vänder mig emot är att det i viss mån på det här forumet, och samhället i övrigt verkar finnas/finns en grabbighet. Sen om jag är politisk korrekt eller inte, det värderar jag inte om jag har en åsikt om något...

Och din poäng är....?

Faktum är att det generellt är färre tjejer än killar som imponerar inom sådant här. Är det då konstigt/grabbigt eller ens underligt att/om man då reagerar annorlunda?

EDIT: Mycket imponerande! Och för övrigt hade jag blivit lika imponerad om det hade varit en kille, för det här var oerhört skickligt.

Redigerat av tAUG
Link to comment
Dela på andra sajter

Och din poäng är....?

Faktum är att det generellt är färre tjejer än killar som imponerar inom sådant här. Är det då konstigt/grabbigt eller ens underligt att/om man då reagerar annorlunda?

Det är färre kvinnor än män som kör bil också; betyder det att du blir imponerad när en kvinna kör bil bra, även fast det inte finns några som helst kopplingar till vad man har för något mellan benen och skicklighet bakom ratten att göra?

Så länge man klappar kvinnor på huvudet så kommer det också bli färre som utövar sådant som är typiskt 'manligt'.

Det är min poäng. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...