Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 3


SadamJR

Recommended Posts

Men inte för de regeringar som ska "fördömma" och som israel faktiskt bryr sig om...

Fast för dom kommer opinionen inom landet långt ner på listan av vad som påverkar deras eventuella fördömande. Framförallt om det är typ en yttepytteliten bråkdel av befolkningen som protesterar. Ingen aning om hur många som kan ha protesterat igår, men 10 000 kanske totalt? 20 000? Det är ju ingenting. Går man efter dom är det ju att man följer dom som skriker högst och skiter i resten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skulle dessutom typ halva världen helt plötsligt sluta köpa varor från israel skulle väl det också kännas?

Problemet är ju att a) först krävs att halva världen handlar av Israel, 😛 halva världen ska veta om vad som hängt och hata Israel för det, c) halva världen ska vara villig att handla dyrare, dels tidsmässigt (leta upp tillfredsställande substitut och framförallt kolla upp vilka varor som är från Israel) men även kostnadsmässigt (istället för en billig Israelimporterad vara köpa en dyrare inhemskt producerad).

Handelsembargon är dessutom dyra för landet som inför dom och USA och Israel har ingått ett frihandelsavtal länderna emellan och därför lär USA inte införa något embargo. Plus att massor av judar i USA är högt uppsatta politiker och affärsmän så det lär aldrig komma på tal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men orka! Jag skiter iaf i det. Jag bojkottar israel som fan, Jag köper inte fiskprodukter. Åker så lite bil som möjligt. Köper hellre ekologiska produkter och slösar på resurser allmänt så lite som möjligt!

Men för att bojkotta krävs det ju att du köper eller tänkt köpa varor från Israel tidigare. Bil åker du väl lite för att du inte har tillgång till någon här, vem åker hellre buss i en timma än bil en kvart hemma om man kan? 😛 Ekologiska produkter råkar jag veta att du sällan använder. Inte slöseri med resurser att låta teven stå på när man går ut, duscha länge, ha massa elektroniska strömkrävande produkter, 10 par skor, plastjackor, etc? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur jag ska tolka det där, syftar det sista på mig?

Haha nej. Jag syftar på såna som tycker att reklamen är lika kul att se på som programmen. Och som diskuterar vilken reklam som är roligast, nynnar på reklamlåtar osv. Jag har faktiskt ett litet gatukonstprojekt på gång som extrapolerar det där lite grann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men för att bojkotta krävs det ju att du köper eller tänkt köpa varor från Israel tidigare. Bil åker du väl lite för att du inte har tillgång till någon här, vem åker hellre buss i en timma än bil en kvart hemma om man kan? 😛 Ekologiska produkter råkar jag veta att du sällan använder. Inte slöseri med resurser att låta teven stå på när man går ut, duscha länge, ha massa elektroniska strömkrävande produkter, 10 par skor, plastjackor, etc? 😛

BOOYAA

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle dessutom typ halva världen helt plötsligt sluta köpa varor från israel skulle väl det också kännas?

En ekonomisk bojkott är det enda som kan skaka israel i grunden, men var lämnar det palestinierna. Någon gång måste de starta en origanisation som leder framåt. Vad är oddsen för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men för att bojkotta krävs det ju att du köper eller tänkt köpa varor från Israel tidigare. Bil åker du väl lite för att du inte har tillgång till någon här, vem åker hellre buss i en timma än bil en kvart hemma om man kan? 😛 Ekologiska produkter råkar jag veta att du sällan använder. Inte slöseri med resurser att låta teven stå på när man går ut, duscha länge, ha massa elektroniska strömkrävande produkter, 10 par skor, plastjackor, etc? 😄

Du skulle bara veta hur jag var innan! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom köper jag visst oftare ekologiskt!

Är väl kanske när du är med och tar det du vill som det inte blir så. När jag köper själv tar jag alltid hellre det ekologiska alternativet.

Duschandet har jag faktiskt dragit ner på lite också. t.ex. börjat att stänga av vattnet medan jag shamponerar å tvålar in å sånt. Att jag inte har körkort är dessutom till viss del pga att jag inte vill ha möjligheten till bil!

De gångerna jag inte kör med grönare alternativ beror på pengabrist helt enkelt. Inte kan man väl ha råd med allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har liksom gått förbi cynismstadiet och blivit nån slags abstrakt ironiker eller nåt.

Utveckla gärna i ett riktigt långt inlägg, för jag förstår ingenting. När det gäller hur ironi och cynism allmänt anses förhålla sej till varanda kanske du kan konsultera närmaste uppslagsverk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom köper jag visst oftare ekologiskt!

Är väl kanske när du är med och tar det du vill som det inte blir så. När jag köper själv tar jag alltid hellre det ekologiska alternativet.

Duschandet har jag faktiskt dragit ner på lite också. t.ex. börjat att stänga av vattnet medan jag shamponerar å tvålar in å sånt. Att jag inte har körkort är dessutom till viss del pga att jag inte vill ha möjligheten till bil!

De gångerna jag inte kör med grönare alternativ beror på pengabrist helt enkelt. Inte kan man väl ha råd med allt!

Ja men så länge det bara är snack så gör det ju lika mycket som att gå med i facebookgrupper. Det är nog få som har något emot ekologiska produkter på rent principiella grunder och inte skulle köpa det även om dom hade obegränsat med pengar. 4

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men så länge det bara är snack så gör det ju lika mycket som att gå med i facebookgrupper. Det är nog få som har något emot ekologiska produkter på rent principiella grunder och inte skulle köpa det även om dom hade obegränsat med pengar. 4

Men va? Det är ju inte bara snack säger jag ju!? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Men va? Det är ju inte bara snack säger jag ju!? 😛

Alltså ett paket ekologiskt krossade tomater en gång i månaden tycker jag inte räknas. Det var det här jag syftade på:

De gångerna jag inte kör med grönare alternativ beror på pengabrist helt enkelt. Inte kan man väl ha råd med allt!

De gångerna som inte är med grönare alternativ är ju mer frekventa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utveckla gärna i ett riktigt långt inlägg, för jag förstår ingenting. När det gäller hur ironi och cynism allmänt anses förhålla sej till varanda kanske du kan konsultera närmaste uppslagsverk.

Dina kommentarer är inte ens cyniska längre, de börjar närma sig nonsens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...