Jump to content
Annons

Studiofestival #32 80-tals låt


fender__

Recommended Posts

morgonte (oregistrerad)

Det här är vad jag lyssnade på på 80-talet. Jag ryser fortfarande av The Edge:s riff i "Gloria".

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 165
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Det här är vad jag lyssnade på på 80-talet. Jag ryser fortfarande av The Edge:s riff i "Gloria".

2 låtar på 10 år. Först 5 år Gloria och sen när du äntligen tröttnade 5 år med Sunday Bloody Sunday?

Jag beundrar din envishet må jag säga

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

morgonte (oregistrerad)
2 låtar på 10 år. Först 5 år Gloria och sen när du äntligen tröttnade 5 år med Sunday Bloody Sunday?

Jag beundrar din envishet må jag säga

😄

Jag har alltid varit en envis jäkel! 😄 Fast om sanningen ska fram lyssnade jag nog på några fler U2-låtar... 😄

Jag mer eller mindre släppte dom på 90-talet, så för mig är U2 först och främst 80-tal.

Link to comment
Dela på andra sajter

har börjat på 3 låt ideer som jag kört fast efter versen, så nu har jag en 4 ide med både vers och refräng som jag ska försöka göra klar, skulle behöva sång hjälp och ett gitarr solo så kan det nog bli bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

har börjat på 3 låt ideer som jag kört fast efter versen, så nu har jag en 4 ide med både vers och refräng som jag ska försöka göra klar, skulle behöva sång hjälp och ett gitarr solo så kan det nog bli bra.

4 dagar kvar bara...hoppas du hinner:)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 dagar kvar bara...hoppas du hinner:)

precis, så det är gott om tid. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar hårddisken bli full? 😄

Haha.. Har inte fått in så många än, men de många som skriver att dem håller på med sin 3dje låt. Känner att 2 borde ha räckt. Men aja vad ska man annars göra dessa regniga dagar när man kan lyssna på 80-tals musik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

har iallafall fått ihop en hel låt nu, sen ska det bara spelas in,mixas, få ordning på trummorna osv. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas inte de blir för många deltagare som har 3 låtar!!!

haha kan bli många har jag märkt nu 😄

Det var ju det jag sa i inlägg #77 😄

Hoppas man orkar lyssna ordentligt på alla och att man inte tröttar ut öronen och till sist slarvröstar för att man t.ex. råkade höra ett fläskigt trumfill i låt nr 43.. eller om det var nr 26...

Tycker det vore bättre att köra på max ett bidrag per medlem i fortsättningen, varför ska folk bidra med två halvbra låtar istället för en helbra?

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju det jag sa i inlägg #77 😄

Hoppas man orkar lyssna ordentligt på alla och att man inte tröttar ut öronen och till sist slarvröstar för att man t.ex. råkade höra ett fläskigt trumfill i låt nr 43.. eller om det var nr 26...

Tycker det vore bättre att köra på max ett bidrag per medlem i fortsättningen, varför ska folk bidra med två halvbra låtar istället för en helbra?

Du har helt rätt där! Ska tänka på de nästa tävling jag vinner 😄 (80-tals festivalen)

Får klura ihop något bra på röstningen typ att man endast kan rösta på 2 bidrag elle något!! Kna bli jobbigt om det är 5 bidrag man ska rösta på osv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har helt rätt där! Ska tänka på de nästa tävling jag vinner 😛 (80-tals festivalen)

Får klura ihop något bra på röstningen typ att man endast kan rösta på 2 bidrag elle något!! Kna bli jobbigt om det är 5 bidrag man ska rösta på osv!

Äh du är ju festivalchef så ändra i diktatorisk anda till ett eller max två bidrag/medlem om du märker att det blir olidligt många alster. (80-tals låtar är tillräckligt olidligt ändå...fast hyfsat ibland). 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har helt rätt där! Ska tänka på de nästa tävling jag vinner :rolleyes: (80-tals festivalen)

Får klura ihop något bra på röstningen typ att man endast kan rösta på 2 bidrag elle något!! Kna bli jobbigt om det är 5 bidrag man ska rösta på osv!

Fast det är väl inte röstningen som blir jobbig, det blir ju genomlyssningen som tar tid. Har du en känsla för hur många du kommer att få in? 30?, 60?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det är väl inte röstningen som blir jobbig, det blir ju genomlyssningen som tar tid. Har du en känsla för hur många du kommer att få in? 30?, 60?

Det blir ännu jobbigare om man ska rösta på 5-10 olika låtar! Förstår du, det blir det lättare om man kör med max 3 bidrag man röstar på! Fler som orkar rösta då tror jag!

Jag får sätta en gräns på 25 låtar! Blir det över det får dem som skickat in tre bidrag välja bort ett helt enkelt!!

Kan vi alla enas om detta (Speciellt ni som tänkt skicka in 3 bidrag)? Just nu har jag fått in 6 bidrag ungefär!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får sätta en gräns på 25 låtar! Blir det över det får dem som skickat in tre bidrag välja bort ett helt enkelt!!

Kan vi alla enas om detta (Speciellt ni som tänkt skicka in 3 bidrag)? Just nu har jag fått in 6 bidrag ungefär!!

Låter bra.

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...