Jump to content
Annons

Studiofestival #32 80-tals låt


fender__

Recommended Posts

Annons
  • Svar 165
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

drloop (oregistrerad)

Carl eftersom du tagit upp Cosmic Overdoze får jag väl fylla på med Twice a Man. Fortsättningen på Cosmic.

Man har ju spelat live med Twice a Man 😄 , det var stort. TaM var ju mina största idoler under 80 talet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, hade för mig att jag inte gillade 80-talsmusik… Men, fasiken vad mycket bra skivor man har från den tiden!

Så här kommer några axplock.

Sångaren kom in i vår replokal typ 85 och hade då lila långkallingar (med jylf), ingen tröja men väl en smal svart skinnjacka… Han såg lika klen och mesig ut i verkligheten som i denna ”video”.

För mig är detta svensk punk när den var som bäst. Sjukt bra live band dessutom.

Ramones – Howling at the Moon (Sha-La-La). Även Ramones drog upp virvelns regel, skaffade fett reverb och la på lite syntar under 80 talet. Jäkligt bra låt!

Hade en flickvän som blev vild av att höra denna låten. Hon fantiserade säkert att man var Thåis men det bjöd jag gärna på. ☺️

Live. Han sjunger jäkligt bra här!

Skön låt och skön skånska!

Wilmer X - Teknikens under. 80-tal var det...

The Clash - Rock The Casbah. Detta är en jäkligt, jäkligt bra låt!

Joan Jett & The Blackhearts - I love Rock`n`roll. Varför krångla till det?...

Har faktiskt rätt många DM skivor i hyllan (läs källaren... med LP-spelaren). Nog f-n låter det 80-tal!

Hm, blev rätt sugen på att göra nått 80-talsaktigt (men det blir ingen Rick Astley-låt ...). OCH, skulle jag inte få ihop något så ska det bli kul att lyssna i alla fall.

Cheers!

EDIT: Missade en länk...

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Rick Astley låt hade varit nåt... om någon får till en SAW produktion så vill jag prova och göra en fejk Rick Astley... hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rick Astley låt hade varit nåt... om någon får till en SAW produktion så vill jag prova och göra en fejk Rick Astley... hehe.

!!!!Har ändrat i reglerna !!!!!

Max 3 bidrag/medlem

Det verkar som det blir många bidrag den här gången! Första färdiga låten har redan trillat in idag 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

3 låtar - Många bidrag ...

Merde vad tid det kommer ta att lyssna igenom allt (man vill ju inte rösta innan man lyssnat ordentligt flera gånger)!

Men, det ska bli kul!

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är egentligen poängen med att tillåta flera bidrag per medlem?

Finns det så mycket kreativitet på forumet att det inte räcker med en låt per medlem? Risken är ju att det blir så många bidrag att folk inte orkar lyssna igenom varje låt noga/objektivt (eller att kvaliteten på varje bidrag blir lite lägre pga mindre nedlagd tid per bidrag). Ta europeiska schlagerfestivalen som exempel, det finns väl inte en människa som verkligen objektivt kan bedöma, rösta och hålla reda på alla låtar längre när det är typ 30-40 stycken 😆 Så man röstar helt enkelt på sitt grannland istället, eller använder något annat irrelevant och förenklande kriterium.

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är egentligen poängen med att tillåta flera bidrag per medlem?

Finns det så mycket kreativitet på forumet att det inte räcker med en låt per medlem? Risken är ju att det blir så många bidrag att folk inte orkar lyssna igenom varje låt noga/objektivt (eller att kvaliteten på varje bidrag blir lite lägre pga mindre nedlagd tid per bidrag). Ta europeiska schlagerfestivalen som exempel, det finns väl inte en människa som verkligen objektivt kan bedöma, rösta och hålla reda på alla låtar längre när det är typ 30-40 stycken 🙂 Så man röstar helt enkelt på sitt grannland istället, eller använder något annat irrelevant och förenklande kriterium.

Du har en poäng där, men kör man röstningen en vecka längre än vanligt (säg 2 veckor) så borde man hinna lyssna igenom dem ett par gånger! Orkar man inte de så orkar man nog heller inte lyssna igenom 15 låtar på en vecka.. eller? 😲

Men jag tror inte det blir 30-40 låtar! ISF blir det nytt rekord (I think) och under ledning av mig... hmm vf inte hehe 😛🙂 :)

Glöm inte att man röstar på den som låter minst 80-tal också så ni får akta er för vad ni skickar in 😛

Kan vi inte ha att den som låter minst 80-tal får sitt medlemsnamn på forumets första sidan med bild på personen där det står att den personen gjorde en 80-tals låt som låter minst 80-tal elle nått 🙂 haha.. öka spänningen lite 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

det brukar bli ungefär 10 låtar i varje festival, tror ca 20 är det mesta och 2 minsta som varit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte ha att den som låter minst 80-tal får sitt medlemsnamn på forumets första sidan med bild på personen där det står att den personen gjorde en 80-tals låt som låter minst 80-tal elle nått 🥰 haha.. öka spänningen lite 😛

Japp, namn och bild på förstasidan åtminstone fram till sommaren så det blir riktigt skämmigt 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

vi fortsätter väl med lite mer 80-tals grejer!

funderade lite på grupper som gjort plattor på både 70 och 80-tal, många har ju kvar sitt 70-tals sound även om produtionen förändrats lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tjena gott folk!!

hur går det med låtarna?

Tänkte bara säga att det kan bli någon ändring på deadline då jag själv har deadline för c-uppsatts inlämning den 16 maj! Så kan tänka mig 17 maj! Eller fall ni nu vill ha till den 15:e maj men att jag lägger upp låtarna 17:e? Aja jag återkommer med mer info när det börjar närma sig!

Good luck y'all!

Redigerat av fender__
Link to comment
Dela på andra sajter

det är ju gott om tid fortfarande men på slutet brukar ju tiden rinna iväg så ändra till den 17:e.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...