Jump to content
Annons

Studiofestival #32 80-tals låt


fender__

Recommended Posts

nån som minns madam X? 😕

Måste vara bland mina sämsta skivor i samlingen. 🙂

...come one come all we´re gonna have a ball, we´re gonna have a ball right now...hehe, titta vad jag minns, den andra av dom enda två lyssningsbara på lp:n!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 165
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

haha.. A visst varför inte! Bara folk röstar så 😕 Kan bli risk att vissa tycker det blir för mkt att både rösta på bästa låt samt den som låter minst 80-tal!

Ni som vill kan väl lägga ett inlägg där ni bara skriver "+1" för att då även köra med therockers alternativ "Kan det inte vara en x-tra grej i röstningen, man får oxå rösta på det bidrag som är MINST 80 tal, och den som vinner den tävlingen får skämmas!"

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

haha.. A visst varför inte! Bara folk röstar så 😕 Kan bli risk att vissa tycker det blir för mkt att både rösta på bästa låt samt den som låter minst 80-tal!

Ni som vill kan väl lägga ett inlägg där ni bara skriver "+1" för att då även köra med therockers alternativ "Kan det inte vara en x-tra grej i röstningen, man får oxå rösta på det bidrag som är MINST 80 tal, och den som vinner den tävlingen får skämmas!"

+1 fö fan

party0025.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara bland mina sämsta skivor i samlingen. 😕

...come one come all we´re gonna have a ball, we´re gonna have a ball right now...hehe, titta vad jag minns, den andra av dom enda två lyssningsbara på lp:n!

jag minns att det var 4 bra låtar 1:a och sista på varje sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

80 -tal för mig

Minns glädjen när jag fick kassetten i födelsedagspresent av morsan trots hennes misstankar om att dom skulle vara djävulsdyrkare 😕

Innan dom fjollade till sig, deras genom tiderna bästa!!

Scorpions - still loving you

Ojojoj 🙂

Pretty Maids - A place in the night

Danska favoriter 🙂 Hade denna på ett av mina sönderspelade blandband, visste egentligen inte vad det var för några, inte lika lätt att göra research på den tiden!!

Slutligen 80 -talets mest fulländade skivfodral!!

826.jpg

PUSS O KRAM - METAL HEART

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Passar på att slå ett slag för min hemsida som passar bra i ämnet "nostalgi"

BLYTUNG.com

Vadå, ångrar du din Thor skiva? Hehe..... Försöker lista ut vilken skiva du har på bild på förstasidan men texten är för liten. Vilka band låg på atlantic nu igen, ac/dc? led zep?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har alla thor plattor tror jag, tycke det var riktigt bra.

döm själva:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå, ångrar du din Thor skiva? Hehe..... Försöker lista ut vilken skiva du har på bild på förstasidan men texten är för liten. Vilka band låg på atlantic nu igen, ac/dc? led zep?

Ah..nu är jag med...tror det är White Lion som jag använde.

Helt rätt AC/DC låg där...men vet inte om dom gör det från "Fly on the wall" och framåt.

Thor---hehe, asgrym..NOT! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå, ångrar du din Thor skiva? Hehe..... Försöker lista ut vilken skiva du har på bild på förstasidan men texten är för liten. Vilka band låg på atlantic nu igen, ac/dc? led zep?

Om du har skrivartalang (normal) och är sugen så söker jag nån/några recensenter till sidan.

Du har ju en del som är betygsatta och recenserade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Recensera skivor? Gärna 🥰 Bara plocka vilka som eller?

Precis, men du ser vilken era som är på..dvs VINYLERAN och inom Rock, man kan säga brytpunkt 90-tal.

Om du vill recensera nån som inte ligger utlagd så har jag garanterat den och fyller då på med den. Jag tar egna digitalfoton på omslag och är det en dubbel så är det kul att lägga ut bild på innerkonvolut och även som i KISS och Alice Coopers fall lägga ut bild på "merchandise" som följer med skivan!

Du ser ju hur pass lång recensionerna är, finns en del på Cooper och City Boy bla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, men du ser vilken era som är på..dvs VINYLERAN och inom Rock, man kan säga brytpunkt 90-tal.

Om du vill recensera nån som inte ligger utlagd så har jag garanterat den och fyller då på med den. Jag tar egna digitalfoton på omslag och är det en dubbel så är det kul att lägga ut bild på innerkonvolut och även som i KISS och Alice Coopers fall lägga ut bild på "merchandise" som följer med skivan!

Du ser ju hur pass lång recensionerna är, finns en del på Cooper och City Boy bla.

Aj fan, trodde du hade ett gapande svart hål i din recensionsamling då jag först inte hittade nåt med Alice men klart det låg under C, jag letade under A 🥰 Ska fylla på med några från hans glansdagar tror jag! From the inside är en lite bortglömd och underskattad skiva enligt min mening!

Edit: Sorry för trådkapningen 🥰 Kanske ska skicka pm eller mail i stället....

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det här inte ska bli nån jävla hårdrockgrej. 80talet var väl snarare hårdrockens pinsammaste period.

Pudelrock rules! 🥰

Nä, men detta känns om ett tema jag känner skulle vara kul. Hoppas jag får tid så kan man kanske få in ett bidrag 🥰

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det här inte ska bli nån jävla hårdrockgrej. 80talet var väl snarare hårdrockens pinsammaste period.

Hörru äpplet, det finns hur mycket bra hårdock som helst från 80 talet. Kanske denna festival kan bli lite "syntare vs hårdrockare" som på den tiden då det begav sig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

vi kanske skulle diskutera lite vad som var typiskt för 80-talet när det gäller produktionen.

det första jag tänker på är väl att det var mycket reverb på trummorna.

men vad finns det mer att tänka på när man mixar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mången pudelrock har varit uppe men glöm inte att det även fanns annat:

Chicago

Boston

KISS 😄

Genesis

Sting

BOB MARLEY!

Ja

Så ni vet

Sök även:

TOTO!

Under mina år i göteborg så spelade jag i ett genesis-coverband. Riktigt rolig musik att spela 🙂

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Kul tema!

Ett tema som jag kan tänka mig att göra ett försök på.

Jag och P. Fridh har ju redan börjat på med Fairlight refill låten... får se om jag kan få Fridh att ställa upp och göra en ny låt ihop med mig.

Så här blev vår lilla demosnutt om det kan vara till inspiration:

http://soundcloud.com/bitleytm/magic-white-machine

P. Fridh på alla keyboards och jag på sång.

Klassiska 80talsljud och Fairlightljud i alla hörn 😄

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

80-talets musiklista enligt http://www.inthe80s.com/

Top Twenty Songs

Take on Me 517

Every Breath You Take 243

Come On Eileen 234

Africa 230

Tainted Love 226

Billie Jean 222

With Or Without You 208

Everybody Wants To Rule The World 179

Jump 171

Pour Some Sugar On Me 168

I Ran 167

Hungry Like The Wolf 161

Down Under 152

Don't You Forget About Me 149

True 134

Thriller 128

Beat It 127

Shout 121

Total Eclipse Of The Heart 119

Safety Dance 119

Top Twenty Perfomers

Duran Duran 743

U2 741

Michael Jackson 648

Madonna 588

A-ha 551

Depeche Mode 530

Tears For Fears 523

Police 451

Cure 415

Bon Jovi 408

New Order 377

Def Leppard 377

Simple Minds 366

Cyndi Lauper 360

Van Halen 352

Prince 331

Billy Idol 304

Smiths 301

Toto 286

Men At Work 254

Soft Cell 253

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...