Jump to content
Annons

MONSTERSYNTH


HexfusioN

Recommended Posts

Hej!

Oj, hjälp vad längesen jag var här på Studioforum och skrev något! =)

Just nu letar jag efter en riktig MONSTERSYNTH som komplement till de andra vanliga subtraktiva syntharna som jag har (för det mesta freeware)

Här menar jag synthar som verkligen kan leverera nya, intressanta, feta, ibland evolverande atmosfäriska ljud och komplexa rytmiska mönster.

Pristak: 3000kr, jag är något snål 😆

Eftersom jag först tänker införskaffa Minimoog V2 till min samling, har jag undrat om Moog Modular V är ett bättre alternativ, men sedan tänkt på att jag faktiskt sysslar med Trance, minimal och även metal och annan electronica och kanske behöver en ännu mer avancerad synth i fråga om sound och övriga möjligheter.

Det kan vara en modulärsynth, eller annat, bara den är komplex och ryms inom prisramen. Det uppskattas även om den går att finna i fysisk form (alltså, köpas på CD, inte laddas ner)

Tack på förhand!

/ Hans Jonsäll

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Köp hela Reason. Det kostar runt 3000 och då får du monstret Thor.

Lägg till 1000 kr å köp omnisphere!

Har både omnisphere och trilian och dem är suveräna...

(har haft omnisphere i snart ett år och har inte ens testat hälften av ljuden som finns och jag använder den jämt!)

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag håller nog med om att Omnisphere har funnits i tankarna ett tag, men fungerar den verkligen så bra i fråga om belastning på datorn? :s

Själv har jag en nu 2 år gammal Dell dator med core 2 duo 2,1 gHz processor och typ 3gb ram, tror du det kan funka så bra då? 😛 De projekt jag jobbar med blir väldigt massiva och det händer att CPU:n är nära att toppa ibland (såklart kan man ju freeza i Cubase men ändå skadar det ju flexibiliteten och allt)

Mvh Hans

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Oj, hjälp vad längesen jag var här på Studioforum och skrev något! =)

Just nu letar jag efter en riktig MONSTERSYNTH som komplement till de andra vanliga subtraktiva syntharna som jag har (för det mesta freeware)

Här menar jag synthar som verkligen kan leverera nya, intressanta, feta, ibland evolverande atmosfäriska ljud och komplexa rytmiska mönster.

Pristak: 3000kr, jag är något snål 😛

Eftersom jag först tänker införskaffa Minimoog V2 till min samling, har jag undrat om Moog Modular V är ett bättre alternativ, men sedan tänkt på att jag faktiskt sysslar med Trance, minimal och även metal och annan electronica och kanske behöver en ännu mer avancerad synth i fråga om sound och övriga möjligheter.

Det kan vara en modulärsynth, eller annat, bara den är komplex och ryms inom prisramen. Det uppskattas även om den går att finna i fysisk form (alltså, köpas på CD, inte laddas ner)

Tack på förhand!

/ Hans Jonsäll

Jag startade en liknande tråd härom året och det slutade med att jag bestämde mej för Surge, från svenska Vember Audio. Den ligger på 99 euro, en bra bit under ditt pristak, så då har du ju pengar över till nåt annat. Tyvärr finns den dock bara som nerladdning...

Ladda ner demon och gå igenom manualen, det går rätt fort att sätta sig in i den och sedan kan du göra det mesta som går i syntväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp hela Reason. Det kostar runt 3000 och då får du monstret Thor.

Asså, är ju rätt van vid Cubase-arbetsmiljö så jag undrar: Hur svårt är det att lära sig bli riktigt flexibel och van vid Reason? Vet ju hur det funkar och så, och kan iaf tillräckligt med ljudteknik för att kunna förstå mig på det antar jag...

Mvh Hans

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså, är ju rätt van vid Cubase-arbetsmiljö så jag undrar: Hur svårt är det att lära sig bli riktigt flexibel och van vid Reason? Vet ju hur det funkar och så, och kan iaf tillräckligt med ljudteknik för att kunna förstå mig på det antar jag...

Mvh Hans

Ok då ska du inte köpa omni. Man ska nog ha en quadcore minst tror jag för tunga projekt då!

Men uppföljaren till hypersonic då! Den beräknas ligga på 200euro typ! Gamla hypersonic2 som jag hade var ju en riktigt skön plugg!!

http://studio.idg.se/2.1078/1.305253/stein...onic-uppfoljare

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp Reason och kör som slav till cubase. Då får du tillgång till Reasons alla enheter i cubase-racket. Det är inte speciellt krångligt att lära sig rewire och rattarna på själva syntharna i reason känner du igen från synthar du använt i cubase antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Camel Audio Alchemy är en produkt jag haft ögonen på ett tag (liksom Omnisphere), kanske den skulle passa dig?.

Alchemy verkar vara en allsidig liten sak, och ljuddemona är bra tycker jag. Minns inte på rak arm vad den kostar dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej tack för alla svar!!

Behöver nog mer tid och tips innan jag kan bestämma mig...

Reason och Rewire vet jag nog skulle fungera rätt bra i Cubase, plus att man kan expandera Reason på alla möjliga sätt 🙂

Alchemy läste jag om i ett gammalt nummer av Studio, så kollar in den nu direkt!

Komplete 6 låter ju väldigt lockande...Både Absynth och Massive är ju fantastiska! Det är väl mest priset som är ett problem där...

Men tack såhär långt ändå! 😛

Mvh Hans

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade nyss in Camel Audios Alchemy, laddade ner demot, fick orgasm. Jag tror det blir denna 😛

Men kan den bara köpas från Camel Audios egen hemsida? Är den endast nedladdningsbar eller är det en fysisk produkt? 😏

Mvh Hans

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade nyss in Camel Audios Alchemy, laddade ner demot, fick orgasm. Jag tror det blir denna 😆
Jag kör såväl Reason som Alchemy. De är väldigt olika produkter, men visst är bägge ett suveränt val för monstersyntljud.

Hmmm, tror jag får sluta "hålla ögonen på" och istället "lägga vantarna på" =)

Priset var ju inte så farligt heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...