Valle Postat 24 februari 2010 Postat 24 februari 2010 Tjenix, alla torrbollar! Jag hÄller pÄ att knÄpa ihop ett (av fler kommande) sÀrskilt lyssningstest som involverar kompressor-/dynamikpluggar som emulerar den klassiska LA-2A:an. Testet handlar inte sÄ mycket om hur "verklighetstrogna" pluggarna Àr gentemot motsvarande hÄrdvara, utan mer om vilka "avvikelser i soundet" som eventuellt kan finnas pluggarna emellan. Men jag behöver hjÀlp: jag efterlyser nÄgra volontÀrer som sitter pÄ pluggar som t.ex. CLA-2A och UAD LA-2A, och som kan tÀnka sig att "processa" nÄgra ljudfiler som jag tillhandahÄller och sedan ÄtersÀnda filerna till mig. Testet kommer givetvis att utföras/publiceras hÀr pÄ forumet. SÄ, sÀtt igÄng och PM:a mig; joachime? DieHard? KillwithSkill? Eller nÄgon annan torrboll... Tack pÄ förhand!
Anders F Postat 24 februari 2010 Postat 24 februari 2010 Jag kan bidra med en plugg som simulerar LA-2A nÀsta vecka. Kommer dock inte ihÄg frÄn vilken tillverkare. MVH Anders
DieHard (oregistrerad) Postat 24 februari 2010 Postat 24 februari 2010 TyvĂ€rr har bara LA3:an. Annars hade jag bidragit. đ SĂ„ nĂ„gon annan trollboll Ă€n mig fĂ„r bidra. đ
puffra Postat 24 februari 2010 Postat 24 februari 2010 jag har UAD's LA-2A... skicka pm om du vill ha hjÀlp
joachime Postat 24 februari 2010 Postat 24 februari 2010 Har uad LA2A samt en extern optokompressor. Samma hÀr. UAD LA2 och en extern Joe Meek. Skick skick du sÄ process process jag.
Valle Postat 25 februari 2010 TrĂ„dstartare Postat 25 februari 2010 Tack till er, sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt, som visat intresse! Ăr det verkligen ingen som har tillgĂ„ng till (eller lust att bidra till testet med hjĂ€lp av) CLA-2A? Eller kanske BF-2A?
crillemannen Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 Hade varit kul att höra riktig UA LA2:A jÀmföras med UAD, Waves och BF. kanske Àven 1176:an
Valle Postat 26 februari 2010 TrĂ„dstartare Postat 26 februari 2010 kanske Ă€ven 1176:an Jag ser att du har PT8 och dĂ€rmed BF76:an. Jag har Ă€ven för avsikt att nĂ„gon gĂ„ng framöver köra ett liknande test med "1176"-modeller, sĂ„ dĂ„ kan jag ju kanske jaga fatt dig dĂ„? CLA-2A! NĂ„gon? (Det hĂ€r var sista gĂ„ngen jag medvetet bumpade trĂ„den â men det Ă€r ju givetvis inget jag tĂ€nker medge för er.)
Anders F Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 Eller kanske BF-2A? MIsstĂ€nker att jag har den. FĂ„r kolla pĂ„ söndag đ Tror jag har BF1176, BF-2A och BF 3A MVH Anders
laxlaxlax Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 Samma hÀr. UAD LA2 och en extern Joe Meek. Skick skick du sÄ process process jag. Joachime, kan inte du göra det dÀr reverbtestet du snackat om samtidigt som Valle droppar sitt kompressortest?
joachime Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 (redigerat) Joachime, kan inte du göra det dĂ€r reverbtestet du snackat om samtidigt som Valle droppar sitt kompressortest? Ăr du pĂ„? đ Edit: UrsĂ€kta OT! Redigerat 26 februari 2010 av joachime
Valle Postat 26 februari 2010 TrĂ„dstartare Postat 26 februari 2010 Jag har CLA-2A SuverĂ€nt! DĂ„ var det kirrat! Tack till alla som svarat! Jag Ă„terkommer! đ [Thread Closed]
laxlaxlax Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 Ăr du pĂ„? đ Edit: UrsĂ€kta OT! Ja! Men pĂ„ vaddĂ„? Edit: URsĂ€kta OT +1
Valle Postat 26 februari 2010 TrÄdstartare Postat 26 februari 2010 [thread re-opened for OT sinners]
joachime Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 Ja! Men pÄ vaddÄ? Edit: URsÀkta OT +1 PM kommer!
slejnard Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 [thread re-opened for OT sinners] Thanks! đ
DieHard (oregistrerad) Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 Och trĂ„den Ă€r fortfarande stĂ€ngd för ett helgonforumtroll som mig dĂ„? âșïž
laxlaxlax Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 Valle, hur ska du göra för att det inte ska bli instÀllningarna pÄ kompressorn som innebÀr skillnaden mellan testen?
Valle Postat 26 februari 2010 TrÄdstartare Postat 26 februari 2010 Valle, hur ska du göra för att det inte ska bli instÀllningarna pÄ kompressorn som innebÀr skillnaden mellan testen? Good question! Testet Àr lite mer utflippat Àn ett vanligt A/B-test; och ett av delmomenten Àr just att konstatera vilka eventuella avvikelser som uppstÄr nÀr "klonerna" Àr instÀllda med (rimligen) samma vÀrden. Ett annat delmoment gÄr ut pÄ att (för mig) ratta in sÄ identiska resultat som möjligt och sedan be testpanelen dels peka pÄ skillnader och i superdumdristiga fall försöka identifiera kompressorerna. Lite sÄdant...
DieHard (oregistrerad) Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 Ska bli intressant se resultaten hÀr sen.
KillwithSkill Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 ...och som kan tÀnka sig att "processa" nÄgra ljudfiler som jag tillhandahÄller och sedan ÄtersÀnda filerna till mig. Du vet att det inte gÄr att göra guld av koskit?
Valle Postat 26 februari 2010 TrÄdstartare Postat 26 februari 2010 Du vet att det inte gÄr att göra guld av koskit? Chilla! Det Àr inte min sÄng som ska "processas"! Pajas!
KillwithSkill Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 Chilla! Det Ă€r inte min sĂ„ng som ska "processas"! Pajas! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.