Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenix, alla torrbollar!

Jag hÄller pÄ att knÄpa ihop ett (av fler kommande) sÀrskilt lyssningstest som involverar kompressor-/dynamikpluggar som emulerar den klassiska LA-2A:an. Testet handlar inte sÄ mycket om hur "verklighetstrogna" pluggarna Àr gentemot motsvarande hÄrdvara, utan mer om vilka "avvikelser i soundet" som eventuellt kan finnas pluggarna emellan.

Men jag behöver hjÀlp: jag efterlyser nÄgra volontÀrer som sitter pÄ pluggar som t.ex. CLA-2A och UAD LA-2A, och som kan tÀnka sig att "processa" nÄgra ljudfiler som jag tillhandahÄller och sedan ÄtersÀnda filerna till mig.

Testet kommer givetvis att utföras/publiceras hÀr pÄ forumet.

SÄ, sÀtt igÄng och PM:a mig; joachime? DieHard? KillwithSkill? Eller nÄgon annan torrboll...

Tack pÄ förhand!

Annons
Postat

Jag kan bidra med en plugg som simulerar LA-2A nÀsta vecka. Kommer dock inte ihÄg frÄn vilken tillverkare.

MVH

Anders

DieHard (oregistrerad)
Postat

TyvĂ€rr har bara LA3:an. Annars hade jag bidragit. 🙂 SĂ„ nĂ„gon annan trollboll Ă€n mig fĂ„r bidra. 😏

Postat
Har uad LA2A samt en extern optokompressor.

Samma hÀr. UAD LA2 och en extern Joe Meek.

Skick skick du sÄ process process jag.

Postat

Tack till er, sÄ hÀr lÄngt, som visat intresse!

Är det verkligen ingen som har tillgĂ„ng till (eller lust att bidra till testet med hjĂ€lp av) CLA-2A?

Eller kanske BF-2A?

Postat
kanske Àven 1176:an

Jag ser att du har PT8 och dÀrmed BF76:an. Jag har Àven för avsikt att nÄgon gÄng framöver köra ett liknande test med "1176"-modeller, sÄ dÄ kan jag ju kanske jaga fatt dig dÄ?

CLA-2A! NÄgon?

(Det hĂ€r var sista gĂ„ngen jag medvetet bumpade trĂ„den — men det Ă€r ju givetvis inget jag tĂ€nker medge för er.)

Postat
Eller kanske BF-2A?

MIsstĂ€nker att jag har den. FĂ„r kolla pĂ„ söndag 😄 Tror jag har BF1176, BF-2A och BF 3A

MVH

Anders

Postat
Samma hÀr. UAD LA2 och en extern Joe Meek.

Skick skick du sÄ process process jag.

Joachime, kan inte du göra det dÀr reverbtestet du snackat om samtidigt som Valle droppar sitt kompressortest?

Postat (redigerat)
Joachime, kan inte du göra det dÀr reverbtestet du snackat om samtidigt som Valle droppar sitt kompressortest?

Är du pĂ„? 🙂

Edit: UrsÀkta OT!

Redigerat av joachime
Postat
Jag har CLA-2A

SuverÀnt! DÄ var det kirrat!

Tack till alla som svarat! Jag Ă„terkommer! 🙂

[Thread Closed]

DieHard (oregistrerad)
Postat

Och trĂ„den Ă€r fortfarande stĂ€ngd för ett helgonforumtroll som mig dĂ„? â˜ș

Postat
Valle, hur ska du göra för att det inte ska bli instÀllningarna pÄ kompressorn som innebÀr skillnaden mellan testen?

Good question!

Testet Àr lite mer utflippat Àn ett vanligt A/B-test; och ett av delmomenten Àr just att konstatera vilka eventuella avvikelser som uppstÄr nÀr "klonerna" Àr instÀllda med (rimligen) samma vÀrden.

Ett annat delmoment gÄr ut pÄ att (för mig) ratta in sÄ identiska resultat som möjligt och sedan be testpanelen dels peka pÄ skillnader och i superdumdristiga fall försöka identifiera kompressorerna.

Lite sÄdant...

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ska bli intressant se resultaten hÀr sen.

Postat
Du vet att det inte gÄr att göra guld av koskit?

Chilla! Det Àr inte min sÄng som ska "processas"!

Pajas!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.