Jump to content
Annons

Vilken är den roligaste forum-tråden genom åren.


Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Jag startade en tråd typ: Rullbandspelare vs hårddisk... Spårade ur rejält och länge. Jag själv drog mig ur ganska snart, sen skällde andra vidare.

Den här?

https://www.studio.se/index.php?showtopic=56355

Den där blir man ju mörkrädd av att läsa... 🙂

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Nej, jag tycker den där tråden i översta inlägget är sorgligt. Visst det är himla roligt och lite konstigt att bete sig så provokativt och försvarande, men det var verkligheten för honom. Många kanske trodde han var ett forumtroll.

Tråden som Nilsson pratade om i andra inlägget är ännu mer tragisk. Jag tycker att forumet överlag har blivit mycket bättre på senare tid.

Det känns som mer sammanhållning nu och alla är mer hjälpsamma mot varandra.

Men när jag startade den här tråden tänkte jag mer på vilka trådar som fått oss till skratt. Jag kan skratta åt all ironi bakom. Fast egentligen är det ju tragiskt.

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

jag skulle vilja nominera tråden med han som ville köpa ett biologiarbete. Hittar den inte nu men ni som läste den läste den kommer säkert ihåg

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
jag skulle vilja nominera tråden med han som ville köpa ett biologiarbete. Hittar den inte nu men ni som läste den läste den kommer säkert ihåg

ja den ja... Tråden finns inte kvar men googletaggarna finns kvar... 😕

http://www.google.se/search?hl=sv&clie...mp;aq=f&oq=

Edit: Klickar man på "Cachad" vid respektive länk så kan man läsa delar av tråden. 😳

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Fina trådar du hittar Claes... 😕

Kul att han pekar på trådar där han själv framstår som en hycklande i....

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Kul att han tar pekar på trådar där han själv framstår som en hycklande i....

Är det inte bättre du PM:ar honom om det så slipper vi personangrepp i tråden? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle vilja nominera tråden med han som ville köpa ett biologiarbete. Hittar den inte nu men ni som läste den läste den kommer säkert ihåg

Jaaa, det var en klockren kille! Tråden låg ett slag i papperskorgen men nu är den såklart väck 😳 Jag vill minnas att han hade ett par minnesvärda grejer han lyckades med att kräka ur sig 😕

Kort bakgrund på det där; en kille reggar sig och frågar i sin första tråd om det var någon som kunde tänka sig att skicka över/skriva (?) ett biologiarbete till/åt honom. På ett studioforum! Hela 500 kronor kunde han tänka sig att betala 😳

När ingen ville hjälpa TS med hans lilla problem (med påföljande förklaringar om hur fel det är "Du är i skolan för att lära dig saker" osv) vart killen grinig och börjar härja som fan om att han minsann hade bäst betyg och mer eller mindre ser ner på alla andra bla bla bla. Sedan stampade Olsberg in, tillrättavisade TS och låste/kastade allting.

Nåväl, kul var det i alla fall...

Dessutom skönt att ledningen gjorde ett klart statement.

"...and TS were yelled at"

/CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Umm för där finns Paz legandariska harang "midi är inte så bra. det är bättre att bara ha vanliga syntar med vanliga syntkablar. eller ännu bättre med riktiga instrument som låter bättre´, typ piano."

/CHAE

EDIT: "L-e-g-e-n-d-a-r-i-s-k-a" stavas det 🥰

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

ja den ja... Tråden finns inte kvar men googletaggarna finns kvar... 🥰

http://www.google.se/search?hl=sv&clie...mp;aq=f&oq=

Edit: Klickar man på "Cachad" vid respektive länk så kan man läsa delar av tråden. 😄

Haha, läste bara något enstaka inlägg men kan tänka mig stormen som blev 😑 Undrar om laxlax sålde ett till han, han är väl biologilärare 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att han pekar på trådar där han själv framstår som en hycklande i....

- och den kommentaren från just dig satte verkligen pricken över i:et på det tragikomiska i dem... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)

Jag minns två trådar tydligt men hittade inte igen dom då jag är sjukt dålig på datorer:

Tråd 1: Skapades av mig själv där jag frågade om EZ-drummer. Där blev det en bra diskussion tills det hoppade in en kille som skrev ner EZ rejält och hyllade ett nytt trumprogram Addictive Drums tror jag det var. Det visade sig sedan att killen arbetade åt Addictive Drums och deras chef gick ut och dementerade allting. År 2005 eller något.

Tråd 2: Handlade om en kille som gjort en skiva och sen blev det något tjall om namnet och jag minns att Per Herrey var inkopplad som advokat och att det var väldigt livat kring vem som hade rätt till namnet....

Sen finns det ju en massa andra underbara trådar men det är två som satt sig på minnet sista fem åren.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Runt 200.. 5 tror jag det var.. Hackeman gjorde en cover på en idol-sökare som sjöng "fittan sticker fram, hård och hårig".. han gjorde en remix som blev lite uppmärksammad. Till slut hittade en vän till originalupphovsmannen till forumet, registrerade sig och det blev lite rabalder, hot med basebollträn och diskussion om begreppet "verkshöjd". Minns den som bitvis intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du hängt här under något annat nick eftersom du kommer ihåg det? Det måste ju varit 2006 eller nåt?

Neppido. Men sanningen natt säga så har jag scannat forumet både en och två och hundra gånger (sedan 2008) när jag har velat ha svar på någon fråga (ex ang. ljudkortsinköp he hee). Men alldeles nyligen (dec '09) vart jag medlem "på riktigt" Lika bra att go all in, liksom.

Just den där tråden vete fan hur jag hittade... Säkerligen via någon "roligaste citat"-tråd eller så.

/CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns två trådar tydligt men hittade inte igen dom då jag är sjukt dålig på datorer:

Tråd 1: Skapades av mig själv där jag frågade om EZ-drummer. Där blev det en bra diskussion tills det hoppade in en kille som skrev ner EZ rejält och hyllade ett nytt trumprogram Addictive Drums tror jag det var. Det visade sig sedan att killen arbetade åt Addictive Drums och deras chef gick ut och dementerade allting. År 2005 eller något.

Tråd 2: Handlade om en kille som gjort en skiva och sen blev det något tjall om namnet och jag minns att Per Herrey var inkopplad som advokat och att det var väldigt livat kring vem som hade rätt till namnet....

Sen finns det ju en massa andra underbara trådar men det är två som satt sig på minnet sista fem åren.....

det var fredasp som trummisen i imperiet också heter fast kanske fred asp. och vem som hade rätt till namnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...