Jump to content
Annons

Metallica-trummis lider av tinnitus


spaceman

Recommended Posts

Overdose (oregistrerad)
Jisses, skämtar du? Anstränger du dig för att inte fatta? fane.gif

Eller är du verkligen så trög så får du fan ingen förklaring heller! Tsss! chockadskeptisk.gif

Ok, det var det jag misstänkte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Hehe ja de här disskuteras relativt ofta, jag ger mig ändå inte i frågan. Lars var ändå med å skapade lite nytänk i trummkompsvärlden under 80 talet. Mycket influerad purple och Diamond Head men han var ändå den trummis man hörde under 80 talets intåg av trash där han spelade på ett lite nytt och annorlunda sätt. Sen kan man inte begära att man ska vara trendsetter hela livet 😛

Och för ni som vägrar släppa detta kan man ju undra är de bara instrumentbegåvning som gör artisten?

Håller med, stilbildare!

...svänger!? Icke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Vad fan spelar det för roll om han är en dålig trummis? tydligen så har dom/han lyckats riktigt bra att både få fans och pengar, vad spelar det för roll om han är en dålig trummis eller ej?

Man behöver inte vara konstnär för att rita en tavla eller?

Bra trummisar verkar vara en ständig bristvara. Jag har ännu inte hört en enda trummis här på forumet som jag tycker håller måttet. Då lägger jag hellre trummorna själv fastän jag egentligen inte är trummis... men då svänger det med mycket synkoper. En trummis jag skulle anlita är en kille från Gällivare som är jazztrummis och han är sjukt bra. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev mest att Lars Ulrich är en kass trummis för att skojja till det, inte för att starta världskrig.

Sen ska jag kanske nämna att jag och mina polare gick efter fyra - fem låtar på Sonisphere i somras eftersom att vi inte stod ut med att höra hans pinsamt otighta bankande.

Därför lyssnar jag på band som Strapping young lad istället, som har en fruktansvärt duktig trummis som heter Gene Hoglan.

Obs, han är lika tight live....

Och lika extremt tråkig som alla andra 100000 metalltrummisar som låter precis likadant och inte kan annat än snabbhet 😛

*flåt kunde inte hålla mig* 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till ämnet så är det väl ändå fiolspelare som mest får tinnitus?

Eller något sånt.

Trummisar och fiolspelare är iaf de som inte direkt kan skruva ner volymen på vårt instrument som skär rakt in i örat. Vad jag kommer på nu. Iof sax och trumpet låter ju också så sjukt högt men det är liksom riktat bortåt känns de ändå som. aja.. spekulerar villt här

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Och då mot slutet så körde Ozzy och Metallica ihop på två låtar. Skitdåligt, varav jag skrev det förra inlägget, då Ulrich var på tapeten om hans lir hurvida han är som trummis osv...

Ja fy fan vad dåligt det var. De borde skämts och smugit ut genom nödutgången. Så jävla dåligt att säkert flera här på forumet skulle ha gjort bättre cover än dem gjorde. Sög riktigt illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Overdose (oregistrerad)
Ja fy fan vad dåligt det var. De borde skämts och smugit ut genom nödutgången. Så jävla dåligt att säkert flera här på forumet skulle ha gjort bättre cover än dem gjorde. Sög riktigt illa.

😊😛 :P 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
För att återgå till ämnet så är det väl ändå fiolspelare som mest får tinnitus?

Eller något sånt.

Trummisar och fiolspelare är iaf de som inte direkt kan skruva ner volymen på vårt instrument som skär rakt in i örat. Vad jag kommer på nu. Iof sax och trumpet låter ju också så sjukt högt men det är liksom riktat bortåt känns de ändå som. aja.. spekulerar villt här

Man brukar prata om att de musiker som får värst arbetsskador är de som spelar viola i symfoniorkestern. Dels för att de har en arbetsställning som så småningom skapar förslitningsskador (gäller även violinister) och dels för att de har trumpetarna precis bakom sig och således får en fruktansvärd ljudvolym i örat utan möjlighet att värja sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...