Jump to content
Annons

Metallica-trummis lider av tinnitus


spaceman

Recommended Posts

Annons

Ja, alla de gamla rockarna körde väl utan skydd hela 80-talet.

Aldrig hört någor officiellt om Yngwie Malmsteen och alltid undrat varför ingen intervjuare frågat honom om det. Jag har svårt att tro att han inte har problem med sina öron. Han är väl känd för att spela otroligt högt live. Kanske inte ut i PA:t men på sccen iaf. Han får ju sin dist med en blandning av DOD 250 plus att han drver sina plexi-toppar till naturlig dist...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Han skulle ha satsat på vispop istället.

Han skulle inte ha blivit en bättre trummis för det. En kass trummis är en kass trummis. Oavsett vilken stil de än ger sig på.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Overdose (oregistrerad)
Han skulle inte ha blivit en bättre trummis för det. En kass trummis är en kass trummis. Oavsett vilken stil de än ger sig på.

Samma sak med kassa studiotekniker och producenter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ni ihåg klassikern med den koreanska trummisen som

rockar loss totalt ?

Orginalet (kolla efter ca 1 minut så hajar ni):

Sen finns det samma video med en metall dänga av Arch Enemy for We Will Rise...

Samma trummis i så olika stilar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju förklara varför han är en så sopig trummis...

Hehe ja de här disskuteras relativt ofta, jag ger mig ändå inte i frågan. Lars var ändå med å skapade lite nytänk i trummkompsvärlden under 80 talet. Mycket influerad purple och Diamond Head men han var ändå den trummis man hörde under 80 talets intåg av trash där han spelade på ett lite nytt och annorlunda sätt. Sen kan man inte begära att man ska vara trendsetter hela livet 😑

Och för ni som vägrar släppa detta kan man ju undra är de bara instrumentbegåvning som gör artisten?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Nä men det är väl inte för mycket begärt att man lär sig spela och hålla takten efter ett antal år som han har haft på sig att göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä men det är väl inte för mycket begärt att man lär sig spela och hålla takten efter ett antal år som han har haft på sig att göra det.

Man får nog ändå anse att han både "kan spela" och "hålla takten"...

Dessutom, nog har han ett personligt sound. Man hör när det är LU (och då tänker jag på ljudet).

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Man får nog ändå anse att han både "kan spela" och "hålla takten"...

Dessutom, nog har han ett personligt sound. Man hör när det är LU (och då tänker jag på ljudet).

Bara lyssna på honom live och se hur bra han håller takten. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Overdose (oregistrerad)
Bara lyssna på honom live och se hur bra han håller takten. 😆

Tja det är ju inte charlie watts tempo han spelar. Det är metal tempo. Försök hålla takten själv i 150 BPM, utan plug-in trummor. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ger man sig på 150BPM (eller 180 eller 95) som trummis och inte klarar av det kan man ju knappast ursäkta sig med att säga "Försök själv då!".

Sen har jag svårt att tro att man behöver vara känd och rik för att vara en bättre trummis än t.ex Lars Ulrich. Det tyder snarare på extremt begränsad musikalisk och intellektuell begåvning att tro att nivån av musikalitet är i paritet med hur kontoutdraget ser ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Overdose (oregistrerad)
Ger man sig på 150BPM (eller 180 eller 95) som trummis och inte klarar av det kan man ju knappast ursäkta sig med att säga "Försök själv då!".

Sen har jag svårt att tro att man behöver vara känd och rik för att vara en bättre trummis än t.ex Lars Ulrich. Det tyder snarare på extremt begränsad musikalisk och intellektuell begåvning att tro att nivån av musikalitet är i paritet med hur kontoutdraget ser ut.

Nu är inte jag trummis själv så jag kan med gott samvete säga "Försök själv då!" till någon som klagar på hur dåliga andra är.

Jag tror inte heller att man måste vara rik och berömd för att vara en bra musiker. Det enda jag stör mig på är att vissa människor gillar påpeka att andra människor suger. Inte minst i musikvärlden. Själv är jag musiker och jag brukar inte tycka att andra musiker suger. Vissa musikstilar kan vara dåliga och inte något för mig men jag respekterar ändå musikerna. Även om trummisen sackar lite grann. Det kanske beror på att jag inte är en pedant eller nåt...vad vet jag. Men efter att ha spelat med många musiker och läst på olika forum är det relativt många som klagar på att andra är dåliga. Och själva är dem kungar! Jag är ganska glad och stolt att jag inte har det problemet. Utan jag har en ganska positiv syn till människor och inte framhäver det dåliga som många andra gör. Det är min erfarenhet bland musiker i allmänhet, därav mina syrliga kommentarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...