Jump to content
Annons

den 5:e (och sista) studioforum punkfestivalen


sixties

Recommended Posts

Då drar jag (Sixties) igång den 5:e punkfestivalen på studios forum. tänkte även att det skulle bli den sista och inte återkomma om ett år. 5ggr får räcka men om suget blir för stort i framtiden så kanske det blir av ändå.

glöm inte att remixfestivalen pågår till 3 januari så gör en låt till den också när du behöver vila öronen lite från punken.

Regler:

1. Egenskriven punklåt (Alla former av punk tillåtna)som är outgiven/opublicerad

2. Inte för lång (spela fortare i såfall) typ max 3 min

3. Sång (så blir det inga instrumental låtar) på valfritt språk

4. Inskickat bidrag ska vara mp3:a i 192 bit-rate

5. vill man göra mer än en låt så ska det vara olika stil på låtarna.

Bidragen inne senast 31 januari (en söndag)

Bidragen mailas till mig "k_dahlberg at hotmail.com" eller om du vill pm:a en länk.

När alla sköna punkdängor kommit in så lägger vi upp en ny tråd med alla bidragen och röstar genom att ge bidragen 6,4,2 och 1 poäng. Slutdatum för röstningen kan vi ha lite öppet beronde på antalet bidrag, men ca 14 dagar efter.

lite inspiration hittar ni i tråden för förra punkfestivalen nr2 ,nr3 och 4:a kolla neråt i trådarna så hittar ni länkar till olika typer av punk om ni vill ha lite inspiration.

jag (och den som vill) kan/kommer att länka till punk inspirerande låtar. jag välkommnar allt från 60-tals garage punk till värsta grindcore. gärna protopunk eller vad ni känner för.

börjar med lite länkar till lite uddare grejer, som man kanske inte tänker på i första hand när det gäller punk:

plastic bertrand. ca plane pour moi- punk på franska med saxofon!

the seeds- pushin to hard- 1967. en klassiker!

the music machine- talk talk-

new york dolls- chatterbox

gang green- alcohol

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 102
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

ett nyare band som är riktigt bra och som inspirerat mig är Cute lepers:

Link to comment
Dela på andra sajter

har vikit tvätt och kollat på Ebba the movie. Dom var verkligen bra.

kul att det är några som vill vara med.

punk texter ska väl inte vara några problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

ett nyare band som är riktigt bra och som inspirerat mig är Cute lepers:

Terminal Bordeom, lät som en kombination av Clash Safe European Home (

),

pre-choruset fick mig att tänka på Sex Pistols version av C'mon everybody och sen var det lite Sham 69 vibbar,

jag det kanske är så man skall jobba, plocka lite här o var 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon Sixties, då kan det hända att jag kontaktar dig om jag lyckas pillra ihop ett bidrag utan text 😛 .

det kan du ju göra men sången får du fixa själv!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej det här kanske haha är en dum fråga... Men jag har seriöst aldrig lyssnat på punk speciellt mkt.. lyssnar nästan bara på hårdrock/metal... men funderar på göra en låt till den här festivalen för sköjj skull^^

Men när jag tänker punk skare vara skitigt jobbigt snabbt.. är ju mkt besläktat till hårdrock men jag känner att risken finns det blir mer hårdrock/trach metal en punk om jag skulle sätta mig och göra en punk låt just för jag lyssnar spelar nästan bara metal/hårdrock

Men sen så börja jag checka youtube o punk var lite mer en det jag tänker på.. Dagens punk tycker jag är lite mer poppit en vad jag tänkt mig vet inte greenday ex..

Fråga ? man blir inte sågad om man lämnar in ett bidrag va som kanske inte är så punkigt, är inte så punk erfaren lixom ^^ haha God jul Emil

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga ? man blir inte sågad om man lämnar in ett bidrag va som kanske inte är så punkigt, är inte så punk erfaren lixom ^^ haha God jul Emil

Sågad kanske men du får ju vara med. 😛

Det brukar ofta bli diskussion om vad som är punk och inte, så kör du på vad du tycker. Det gör jag (men lyckas väldigt dåligt) ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Sågad kanske men du får ju vara med. 😉

Det brukar ofta bli diskussion om vad som är punk och inte, så kör du på vad du tycker. Det gör jag (men lyckas väldigt dåligt) 😄

Haha njae ska fan köra på hoppas man hinner lämna in nått.. risken finns ju att blir mer trach metal när jag gör det men det kanske inte är så konstigt när man spelat metal hela livet 🙁

Men som du sa diskussioner kan det alltid bli inom musik vad som hör till vad o bla bla ^^ Istället för att bara lira o ha kul lixom

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej det här kanske haha är en dum fråga... Men jag har seriöst aldrig lyssnat på punk speciellt mkt.. lyssnar nästan bara på hårdrock/metal... men funderar på göra en låt till den här festivalen för sköjj skull^^

Men när jag tänker punk skare vara skitigt jobbigt snabbt.. är ju mkt besläktat till hårdrock men jag känner att risken finns det blir mer hårdrock/trach metal en punk om jag skulle sätta mig och göra en punk låt just för jag lyssnar spelar nästan bara metal/hårdrock

Men sen så börja jag checka youtube o punk var lite mer en det jag tänker på.. Dagens punk tycker jag är lite mer poppit en vad jag tänkt mig vet inte greenday ex..

Fråga ? man blir inte sågad om man lämnar in ett bidrag va som kanske inte är så punkigt, är inte så punk erfaren lixom ^^ haha God jul Emil

då borde du satsa på på crossover som är en korsning av punk och metal eller någonslags hardcore som borde funka för dig. kanske nått åt:

crumbsuckers. trapped

crumbsuckers. sit there

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis varit och julhandlat med frugan. FAN vad arg jag är. Är det punk? 😑

vänta tills du öppnat dina julklappar, då är du riktigt arg!

text:

frugan gav mig bara skit

kapitalet håvar in profit

de som svälter får inga paket

till julbordet tog de sin sista get

osv. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan.. Jag har inte hunnit få upp studion än...

du får fixa det under julledigheten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen seriöst, vad vinner man? Äran?

ja, det är äran. men mest för att det är så kul att göra punklåtar!

Link to comment
Dela på andra sajter

lite råare punk/hc, oerhört svängigt i alla fall: www.myspace.com/bruce_banner

det är väl 2 gamla filthy christians medlemmar om jag inte hört fel.

kul att höra att de håller stilen.

_G-anx- the narow path. jönköpings H-C

Sige- drop dead (boston 1984) mer rens

mer 70-80-tals punk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...