Jump to content
Annons

den 5:e (och sista) studioforum punkfestivalen


sixties

Recommended Posts

Annons
  • Svar 102
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

har fått in 6 bidrag hitills.

flabb:

dead boys låten är en riktig klassiker!

stranglers är originella och sköna.

999 har jag upptäckt de senaste åren, de har en del bra låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag skickat in mitt och Calle Cadellos bidrag, festivalens enda gubbidrag kanske? 🙂

det finns fler gubbar på forumet! men ingen i charlie harpers (uk subs sångare) ålder tror jag, han är 65 år (född 25 april 1944)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 bidrag inne och det är en vecka kvar för den som vill vara med.

har precis mailat alla som skickat in så har ni skickat men inte fått svar så skicka igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

fan nu blev jag skit sugen att se subs, åkte till oslo för ett år sedan för att se dem med 3/4 av original sättningen från 78-82 och det var skitbra!

ska du dit kanske vi kan träffas. bajenuffe ska säkert också dit.

Jag har nu köpt biljett. (Sådan där modern biljett via Internet, punk som fan...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Åhhh, jag vill också se UK Subs i Stockholm..

jag och uffe har också biljett så vi får väl berätta hur det var. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mathias. Vad gör du i brasilien... Ni skall ju vara förband till Subs!!! Det var ju det jag,nilla och Krister köpte plåt för att se :-).

Vaffan Mathias.. Kom hem.. Allt är förlåtet. Ta ut bofinken ur munnen och lär dig prata igen.

f.ö så har gumman och jag fått ett löfte av Mr Garratt om att köra på You don't belong om de bestämmer sig för att spela den... Så till er som skall dit så får ni ropa på den så skall ni få se en as packad kör..hehehe.

/U-fee the Legalizeeeeeer. (Gumman älkskar när jag skriver den signaturen...not)

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

He, he, bra fråga, igår kväll hade vi 32 grader varmt och i Skandinavien så är det väl typ 32 grader kallt kan jag tänka. Jag sitter i hängmattan vid poolen i shorts och surfar. Ölen är iskall och stereon är inom räckhåll, så frågan är väl vad du gör i Schweden 😄 ? Kom hit vettja, vi har ett rum ledigt i lägenheten till dig och frugan.

Paul pratade nåt om att vara förband till Subs, men då var Brasilienresan redan bokad, så tyvärr. Jag antar att ni inte gråter blod för det, he, he. Hoppas att nån filmar fyllekören 🙂 .

Link to comment
Dela på andra sajter

ni får klämma in sverige på turne´n, eller blir det bara tysklands spelningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det har du rätt i, det borde vi. Jag tror att det blir Tyskland och Polen i sommar, men om någon kan fixa ett gig eller två i Sverige så kommer vi mer än gärna.. anytime, helst en helg. Vi är inte dyra i drift, vi kommer ganska långt med soppapengar, öl och ett golv att sova på 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

nu är det snart bara helgen kvar att jobba på med era låtar, om ni inte redan skickat in förstås.

jag skrev väl söndag som slut datum så det betyder att ni har hela måndagen tills jag kommer hem från jobbet på er att bli klara! så slänger jag upp låtarna på måndag kväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skrev väl söndag som slut datum så det betyder att ni har hela måndagen tills jag kommer hem från jobbet på er att bli klara! så slänger jag upp låtarna på måndag kväll.

Utmärkt, jag inväntar nu sångarens insats, och han gör alltid allt i sista sekund (eller senare, om alls).

Link to comment
Dela på andra sajter

nu är det snart bara helgen kvar att jobba på med era låtar, om ni inte redan skickat in förstås.

jag skrev väl söndag som slut datum så det betyder att ni har hela måndagen tills jag kommer hem från jobbet på er att bli klara! så slänger jag upp låtarna på måndag kväll.

Ah, nice. Trodde lördagen var deadline!

Mailar dig på lördag eller söndag.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är bara att jobba på!

nu ska jag ta tåget till stockholm och se Uk Subs och vibrators! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

sångarens

Fan vad opunkigt att ha med en som kan sjunga ! 😛

nästan på gränsen till fusk!

:rolleyes:

Cheers!

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det OK om punksångaren inte kan sjunga så bra?

Nja, okej då (så länge han inte slänger sig med "grekiska" termer som "tonart" och "skala") 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

kan medela att UK Subs och även vibrators var riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oi oi oi

Skitkul att träffa dig igår på Subs. Vilket höjdargig! Fastnade med Mr Garratt som tyckte det var skitkul att få återbesöka stockholm efter så många år. Han var sjukt angelägen om att få veta vad vi tyckte. Försökte pracka på honom min bajenhalsduk, men han avböjde.. Fan... Vi bajare har ju lyckats konvertera The Clash till bajare. Det var då själva fan att vi inte kunde få sno åt oss UK Subs också....

Link to comment
Dela på andra sajter

Först klev väl Ramones in i Hammarby, sen The Clash?

och se nu hur många som lever idag. 😉

därefter tror jag att det var ett visst lag som trillade ur allsvenskan

och nu vill du att UK Subs också ska bli "bajrare"

Vill de leva, tycker jag de ska bli MFF:are 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...